Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift Gti 1.3 -88
1861 besök totalt
bushis
Örnsköldsvik
Här sen Jun 2007
Inlägg: 4


Trådstartare
Hittade min bil övergiven på en parkering här i stan, efter lite efterforskning på ägaren och 2 telefonsamtal senare var bilen äntligen mig



Strax efter att jag betalat bilen och fått nycklarna i min hand åkte vi och riktigt "besiktade" bilen för första gången. Det första som slog oss var att swiften är riktigt liten och jag är tämligen större än den japan som designade bilen.

Men titta efter en dunk matolja och 3 skohorn satt jag som gjuten



Jag fick även en massa värdefullt skrot med i bilen bland annat 3 ägg som legat där kanske lite för länge.
Fick dock reda på vad det var som luktade lite konstigt.



Efter lite startström och runda ord small hon igång utan bekymmer



Visst ser hon sportig ut sådär lämpligt olaglig att köra och på väg hem till mitt garage.



Väl hemma började det roliga eftersom bilen är tänkt att bli lite utav en budget banbil så började vi kasta ut allt onödigt tjafs ifrån bilen.



Lite små modifieringar fick göras för att kunna stänga dörren



senare på kvällen eller 2 timmar efter vi börjat riva var vi klara och kunde glatt konstatera
att skräp högen vart rätt stor = Mindre vikt i bilen



Vi lämmnade asfaltsmattorna kvar men resultatet blev över förväntan



Idag har swiften fått känna på helvetets eldar plus att jag fått dricka sveriges dyraste kopp kaffe



Nu har man helgen räddad fick en lista med saker att fixa utav den väldigt noggranna inspektören



Planen men bilen är att först fixa så hon går igenom besiktningen sen försöka förbättra väghållning och bromsar.
Är det nån som har tips på nån bil man kan plocka bromsar ifrån å som passar utan större modefikationer?

_________________
Joakim Strandberg
Citera
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283



Lysande, men lite snålt att inte ens måla ut den dumma jäveln som lurat dig till fördärvet
Perfekt dokumentation, nästan så jag skulle kunna ha gjort de själv..

Den går som skottet, och snabbare kommer den bli!

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
bushis
Örnsköldsvik
Här sen Jun 2007
Inlägg: 4


Trådstartare
Jaja ska berätta sanningen att du verkligen tjatat på mig att jag ska lämmna raggar träsket och
verkligen skaffa mig en frän 80tals bil.
Sen är det bra att skruva med nån som knäpper mer kort än han skruvar så allt dokumenteras in i
minsta detalj

_________________
Joakim Strandberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift Gti 1.3 -88
1861 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande