Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3M -99
2 besök senaste veckan (2156 totalt)
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 262


Trådstartare
Nu har jag skaffat en ny leksak... min Z3 3.0 ska bort då jag fått tag i en Z3M som passar mig som handsken.

Det blev en M-roadster (jag vet man skulle haft coupe men jag är Cab-beroende och tycker det blir för dyrt med 2 st Z3'or så jag får kompromissa) som har gått endast 3200 mil.

Det är en Estorilblå -99 (-99 kom lite små uppdateringar som innertak) med helsvart inredning som endast har haft en ägare.
Jag köpte bilen privat i tyskland, ett par mil från München, från hon som köpt den ny från början.
En 55-årig kvinna som har varit den enda personen som kört bilen!
Bilen är princip i nyskick precis som den bör vara efter 3200 sommarmil.





Det som ska göras är att sänka den lite... annars låter jag den vara original (tror jag just nu iaf) då det får räcka för mig eftersom jag inte tävlar utan bara kör lite på bana....

Nürburgring väntar på mig så snart jag får nån kompis att hänga med! (Måste ju få ett välförtjänt Ringen-märke på bakre stötfångaren!) ;-)

/Magnus

_________________
Magnus Lundberg
NS 8.33.5 BTG (utan tak)
http://www.nolvikkok.se
Citera
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 262


Trådstartare
Har visst inte uppdaterat min tråd sen jag köpte bilen

Det har hamnat nya bromsar på bilen bestående av PFC (Performance Friction Brakes) 315mm 2-delade flytande punktslitsade racingskivor fram, PFC 01 bromsbelägg fram och PFC Z belägg bak vilket gjorde en enorm skillnad, värt varenda krona!

Har även köpt in en omgång R-däck, Toyo R888 225/45/17 runt om på Z3M-originalfälg.
Ska bli kul nu när värmen kommer att prova hur dom är.

/Magnus

_________________
Magnus Lundberg
NS 8.33.5 BTG (utan tak)
http://www.nolvikkok.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3M -99
2 besök senaste veckan (2156 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande