Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi Sport quattro -86 replika
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
21 besök senaste veckan (53585 totalt)
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
Tänkte det va dax och posta mitt sido projekt under tiden ja väntar på delar till ABT:en.

Köpte bilen i Början av aprill månad och började på den med en gng.
tänkte posta lite bilder på projektet under dets gång.

så här såg den ut en gång,



rensade ut lite kvällen innan



den 8de apr va det dags.

först blev det en familjen flinta bil en targa

10 timmar senare..


_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
den 10de maj,, skrapade ja ur lite massa inne i bilen fick ihop hela 10 kg. Givet vis hittar man en massa rost så det blir o slipa o laga etc.

den 12:e prov monterade ja skärmarna..


i helgen började ja bygga dom nya tröskel lådorna för dom gamla var helt rutna
det var lite fusk lagat där det var glasfiber spackel spaclat dirrect på rosten. hittade ett par andra ställen som var lagade på samma sätt hoppas vänster sida ser bra ut..

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
Det tänkt att ja skall ha en bur i den, så ja tänkte höra om man skall bygga en sådan som det var i dom historiskt eller om man skall göra enligt sbf:s reglemente (tanken är ochså att få den till att gå igenom svensk bilprovning så att dom inte gnäller på buren menar ja.)

så vad tycker ni?

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442



Nu förstår jag vad du pratade om för projekt! grymt!

Vad har du för planer motormässigt? Färg?

Ang buren... Om inte resten av bilen kommer byggas "historiskt korrekt" skulle jag strunta i att göra buren så. Men om målet med bygget är att bygga en väldigt korrekt replika med rätt inredning och alla detaljer då hade jag nog övervägt att bygga buren så som den var on the good old days.

zlobo skrev:
Det tänkt att ja skall ha en bur i den, så ja tänkte höra om man skall bygga en sådan som det var i dom historiskt eller om man skall göra enligt sbf:s reglemente (tanken är ochså att få den till att gå igenom svensk bilprovning så att dom inte gnäller på buren menar ja.)

så vad tycker ni?

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
NEo skrev:
Nu förstår jag vad du pratade om för projekt! grymt!

Vad har du för planer motormässigt? Färg?

Ang buren... Om inte resten av bilen kommer byggas "historiskt korrekt" skulle jag strunta i att göra buren så. Men om målet med bygget är att bygga en väldigt korrekt replika med rätt inredning och alla detaljer då hade jag nog övervägt att bygga buren så som den var on the good old days.



planer för motor är att sätta ihom en standard 3b turbospis till en början, sen hadde ja tänkt mig sätta ihop en med ca 450 hk spec.
Ja är sugen på att ge den en silver lack annars men vi får se det är långt dit än.

Tack för synpungten ang bur.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5304



Måste ha vart en bra mycke måttande och ha krävs lite "gutts" för att kapa bilen sådär
Kommer att bli asballt detta, bygg buren efter sbf:s rekomendationer smidigare så. Jag personligen tycker du ska ha en 10v turbosnurra i denna. Ljudet från den motorn ger en gåshud + är riktigt tidsenlig med karossen Dock hade väl SPQ 20v?

Lycka till! *bevakar tråden*

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
robber skrev:
Måste ha vart en bra mycke måttande och ha krävs lite "gutts" för att kapa bilen sådär
Kommer att bli asballt detta, bygg buren efter sbf:s rekomendationer smidigare så. Jag personligen tycker du ska ha en 10v turbosnurra i denna. Ljudet från den motorn ger en gåshud + är riktigt tidsenlig med karossen Dock hade väl SPQ 20v?

Lycka till! *bevakar tråden*


Jo det var endel måttande innan vi satte kapen i den. bla gjode vi en 4 hjulsmätning i en hjul inställnings maskin.
Kan ju säga att när man hadde den i 2 delar så undrade tom ja själv vad ja höll på med.

Det lutar väl åt att sätta i en sbf bur, eller så nära man kan komma i alla fall.

Hadde själv funderingar på en MCII att utå i från men det blir ganska dyrt om man skall plocka effekt ur en sådan man måste tx byta kolvar och ventiler om man skall över 300 har ja hört samt kj-troniken måste bort det går o lösa me motronic standrad sprut från 3b aby etc.

sport quattron hadde 20v så det får bli en sån tror ja har ju en massa delar till 3b.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5304



zlobo skrev:
robber skrev:
Måste ha vart en bra mycke måttande och ha krävs lite "gutts" för att kapa bilen sådär
Kommer att bli asballt detta, bygg buren efter sbf:s rekomendationer smidigare så. Jag personligen tycker du ska ha en 10v turbosnurra i denna. Ljudet från den motorn ger en gåshud + är riktigt tidsenlig med karossen Dock hade väl SPQ 20v?

Lycka till! *bevakar tråden*


Jo det var endel måttande innan vi satte kapen i den. bla gjode vi en 4 hjulsmätning i en hjul inställnings maskin.
Kan ju säga att när man hadde den i 2 delar så undrade tom ja själv vad ja höll på med.

Det lutar väl åt att sätta i en sbf bur, eller så nära man kan komma i alla fall.

Hadde själv funderingar på en MCII att utå i från men det blir ganska dyrt om man skall plocka effekt ur en sådan man måste tx byta kolvar och ventiler om man skall över 300 har ja hört samt kj-troniken måste bort det går o lösa me motronic standrad sprut från 3b aby etc.

sport quattron hadde 20v så det får bli en sån tror ja har ju en massa delar till 3b.


Ahh ok. Ja 3b maskiner är det lätt att få tag på också. Kjet suger verkligen pulat lite med det själv och va inge glada miner där precis...

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
sEiKo
Avesta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 211



Stakar lär du iallafall byta, det är det första som sticker vid trimning har jag fått veta.
Jäkligt häftigt projekt.
Det är inte bara en eller ett par sq längre, ni börjar bli ett modigt gäng som vågar kapa friskt!

_________________
Jon Lund
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
sEiKo skrev:
Stakar lär du iallafall byta, det är det första som sticker vid trimning har jag fått veta.
Jäkligt häftigt projekt.
Det är inte bara en eller ett par sq längre, ni börjar bli ett modigt gäng som vågar kapa friskt!


Det e klart det e ett måste och balancerad bottendel måste det bli.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
Har inte hänt så mkt,
gjode klar tröskellådan, sen har vi tennat taket (en kompis hjälpte mig me det)
Fick mina baklysen ja köpte på eBay. thumbs up

sänkte ner bilen från pallbockarna den ser onekligen hög ut så det måste ja göra något åt. (ser ju ut som en jeep > )

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
OpelMannenRacing
Kvarnåsen
Här sen Sep 2006
Inlägg: 144



brutalt bygge, detta ska följas :P

_________________
Henrik Landin

Opel Rekord E1 2.2 '81
Volvo Amazon hgv custom '66
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
AsconaRacing skrev:
brutalt bygge, detta ska följas :P





fick donator bilen igår kväll (frdag kväll)
så lite senara idag skall ja nog plocka me den.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
OpelMannenRacing
Kvarnåsen
Här sen Sep 2006
Inlägg: 144



najs

måste säga att den såg lite knäpp ut då den var kortad men då du hade breddarna på plats blev det helt brutalt läckert! kepp up the good work!

_________________
Henrik Landin

Opel Rekord E1 2.2 '81
Volvo Amazon hgv custom '66
Citera
Roger D.
Hallandsåsen
Här sen Jan 2006
Inlägg: 86



mycket ballt bygge

manligt att våga korta thumbs up

_________________
Roger Dahlén

Min älskling är 40år gammal och har ett hjärta av gjutjärn!
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



En trimmad 3B låter ju knappast tråkigt den heller

Lycka till!

_________________
Martin Öberg
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
här e lite bilder på donatorn.


_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2192



blir den sfro besiktigad som ombyggt/eller amatörbyggt fordon pga kortningen eller klarar ni er från det...?? har för mig läst någonstans att vid kortning är det tvunget??!!
kul bygge lycka till!!

_________________
Michael Thulesius
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
Michael Th skrev:
blir den sfro besiktigad som ombyggt/eller amatörbyggt fordon pga kortningen eller klarar ni er från det...?? har för mig läst någonstans att vid kortning är det tvunget??!!
kul bygge lycka till!!


Teoretiskt enligt sfro så måse man det.. men det fins några som ja har kontackt me som både kör kortat och annan motor utan att sfro bes.. ja skall prata med min lokala sfro bes man så får vi se.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
Fick bitarna till buren idag...
Hmm

Någon som har ett tipps var man börjar?? huvudbågen kanske?

Den gamla motorn är på gång ut ur bilen.

Garage kompisar

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313


Trådstartare
33 cm mark frigång hmm. det är inte en jeep ja bygger.

bild på bateriboxen

har börjat me buren

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi Sport quattro -86 replika
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
21 besök senaste veckan (53585 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande