Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda CRX -87 - Såld!
2 besök senaste veckan (2718 totalt)
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Jaha så har man köpt bil igen...en styck Honda CRX -87 i behov av en hel del kärlek. Den går som ett troll men är inte så vacker och lite ny plåt kommer definitivt att göra underverk för golvet. Planen är att det ska bli en mer eller mindre renodlad banbil och r-däck, riktig stol, riktiga dämpare/fjädrar m.m. finns på listan över det som skall inhandlas. Först kommer dock en ny generator så jag kan köra hem skönheten

Köpt för mindre pengar än vad många lägger på en helkväll på krogen, mao ett erbjudande jag inte kunde säga nej till

Lite snabba fakta är i alla fall 125 hästar, 970 kg tjänstevikt, 3,8 meter lång...borde med andra ord kunna bli riktigt kul!



Fler bilder kommer vad det lider...

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Åh, en sån hade min farsa för några år sedan. Det var helt sjukt va bra den gick! thumbs up Säljaren hade hållt på och pysslat lite med motorn, men vad som var gjort fick han aldrig reda på. Bensinsnål som få och rapp som attan och helt skottsäker. Tyvärr var den inte riktigt i detta skicket kaross eller chassiemässigt.

970kg och 125hk, precis samma siffror som på min bil ju.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Härligt att någon gör en banbil av CRX modellen, speciellt 87an med 125 hästars motorn Jag hade förut en 85a med 100 hästars motorn. Den lätt så gött på fullgas.
Denna borde du rätt lätt få under 900 kg. Jag skulle satsat pengarna på väghållning och behållt motorn i standardskick.

Lycka till med förvandlingen

P.S Fasen jag tycker det är kul att gamla bilar får några goa år på banan innan skrotpressen tar livet av dem

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6885

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vilken budgeträser! Inte utan att man blir en smula avundsjuk - för vem vill inte köpa på sig så många sophögar som möjligt?

Kraniel kanske kan få göra ett seriöst konsumenttest framöver? Med en vinkling om hur kul man kan ha per krona...

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Släng in en båge/bur och kör lite Roadsport vetja .
Projektet ser lovande roligt ut thumbs up

Lycka till

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Tackar för alla kommentarer. Det är inte utan att tanken på roadsport finns i bakhuvudet, vet att bl.a. Robert Petersson tävlade med CRX på tidigt 90-tal och jag tror det var i roadsport eller något liknande.

Motorn kommer att behållas helt standard och all energi kommer att läggas på att få ordning på rost (det finns tyvärr en del) och väghållning.

Konsumenttest är ju givet och mer körglädje per krona lär vara svårt att hitta faktiskt

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Nibbe
Stockholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 170



Bra forum för 84-87 Civic och CRX
www.redpepperracing.com/

_________________
Niklas Walkin - Flickr <--- Bilder
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929




_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Jaha, då var bilen hemtransporterad. Tanken var att byta generator innan men icke så. Det var helt omöjligt att få loss den nedre muttern som håller generatorn på plats, så det blev ett nytt batteri och det gamla i reserv i skuffen å sen rycka säkringar så allt som drar massa ström dog Gick bra i alla fall så nu får jag ta itu med generatorn...å en hel del annat på allvar. Lite fler bilder kommer under morgondagen.

Stort tack till Kraniel med familj för glada tillrop å transport till Biltema

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6885

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det blev en del bankande på den stackars bilen, innan vi konstaterade att generatorn satt hopplöst fast. I bakgrunden ett hus från 1850-talet, flyttat från Uppsalaslätten till Ingarö, ett rejält jobb!



_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Mmm intressant tråd då även jag kanske har en likadan projektbil på "G".
Ska bli intessant att följa denna tråd ...
/Martin

_________________
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Jaha ja, det blev en rätt kort bekantskap med den här CRX:n. Den var helt enkelt i större behov av kärlek än vad jag kunde erbjuda...speciellt utan vettigt garage, svets (och svetskunskaper) osv...ja ja, nu har det inhandlats något nytt men väldigt snarlikt som snart dyker upp i en ny tråd

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda CRX -87 - Såld!
2 besök senaste veckan (2718 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande