Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-06 Uråsa Smålandscupen
1 besök senaste veckan (3564 totalt)
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300


Trådstartare
Hejsan,
Igår var det en underbar dag på Uråsa flygfält när Växjö Sportvagnsklubb anordnade årets första deltävling i Smålandscupen.

För min del var det första körningen med Porsche 944 Turbon och det gick väldigt bra med en andra plats som resultat efter tvåfaldiga roadsport A serie vinnaren Christer Almqvist i sin Caterham Blackbird!

Banan var både knixig och ett riktigt snabbt parti, kanonkul!! Har aldrig kört slalom där jag behövt använda fyran runt konerna...eftersom trean tar slut vid 165 km/h så gick det RIKTIGT fort.
Var ovant att ligga och kasa på fyran och när jag fick lite mycket uppställ i de farterna var det så att jag tyckte det var lite otäckt men underbart härligt

Resultaten var väl inte helt oväntade och inte ovanliga...Christer med Caterham Blackbird etta i A klassen, Tobbe i sin Datsun etta i B och olof återigen etta i C i sin Miata.
Det var ovanligt stora tidsdifferenser i A igår...jag kom tvåa 2,5 sek efter Christer, Krister L i sin Hult Healy trea 2,5 sek efter mig sen var det ett gäng inom två sekunder.
Tobbe som vann B och brukar vara och fightas med toppbilarna i A var igår 7 sekunder efter Christer.....
Karl B gjorde väldigt bra ifrån sig i B bara ca 2 sek efter Tobbe, faktiskt överraskande bra! thumbs up Var har du tränat i vinter??

Skickar med några bilder så hoppas jag P.P, Karl Brigander med flera fyller på !



Jag på uppvärmningsvarvet får lite mycket ställ..vilket inte är helt ovanligt



Karl B i vändningen, jag vänder på andra hållet....bromsar hellre rakt än accelerar rakt.


Tobbe, både förare och bil mycket meriterad i Roadsport B.


Lars-Göran fick låna frugans Boxster då hans 964RS väntar på ny koppling och hans underbara historiska racing Shelby GT350 har några veckors jobb kvar innan uppstart.





Rolle i sin pigga Caterham. Han är väl kring 80år och still going strong!


Super Seven


_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2005



Jag vill med tacka för en rolig dag med kanonväder och mycket trevligt folk. Banan var superkul!
MX-3:an fick piskas lite för första gången i år. Zebb körde på 1.30 (med MIN bil! ) och jag själv fick "bara" till en 1.32-tid (3 sekunder efter Tobbe).

Ser fram emot nästa deltävling. Till nästa år får man nog ta och bli medlem.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300


Trådstartare
Mäcen skrev:
Jag vill med tacka för en rolig dag med kanonväder och mycket trevligt folk. Banan var superkul!
MX-3:an fick piskas lite för första gången i år. Zebb körde på 1.30 (med MIN bil! ) och jag själv fick "bara" till en 1.32-tid (3 sekunder efter Tobbe).

Ser fram emot nästa deltävling. Till nästa år får man nog ta och bli medlem.


MX3-an gick riktigt fort!!!!!!!!!!! Lät härligt också!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Kul var det och helt fel gick det ju inte, roligast var nog att slå Lars-Göran (att han inte körde sin egen bil hör inte till saken! )
Din bil är ruskigt snabb Björn och det syns att det skjuter på riktigt bra! Jag är glad att du kör A.

Väldigt snabb bana var det, kanske på gränsen till för snabb på ett flygfält med lite prylar och hål bredvid, men det var riktigt kul, bromsarna känns kalas nu och nästa gång lär jag bromsa senare!

Markus, nästa gång kanske ni kan komma med era andra bilar som ju är så bra...

Nästa gång sitter det troligen riktiga däck på åket (körde gatdäck igår.) så då ska man nog kunna klippa någon sekund eller två (skulle vara kul att fajtas med räser-datsun, men då lär jag få ligga i.... )


Jag har 535 bilder som jag och P.P. har tagit, ska kasta upp lite ikväll.
Björn: Bilderna innehåller även diverse ansiktsuttryck från din kvinnliga passagerare på slutvarvet, något att kasta ut här eller delges dig personligen?

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300


Trådstartare
Karl Birgander skrev:
Kul var det och helt fel gick det ju inte, roligast var nog att slå Lars-Göran (att han inte körde sin egen bil hör inte till saken! )
Din bil är ruskigt snabb Björn och det syns att det skjuter på riktigt bra! Jag är glad att du kör A.

Väldigt snabb bana var det, kanske på gränsen till för snabb på ett flygfält med lite prylar och hål bredvid, men det var riktigt kul, bromsarna känns kalas nu och nästa gång lär jag bromsa senare!

Markus, nästa gång kanske ni kan komma med era andra bilar som ju är så bra...

Nästa gång sitter det troligen riktiga däck på åket (körde gatdäck igår.) så då ska man nog kunna klippa någon sekund eller två (skulle vara kul att fajtas med räser-datsun, men då lär jag få ligga i.... )


Jag har 535 bilder som jag och P.P. har tagit, ska kasta upp lite ikväll.
Björn: Bilderna innehåller även diverse ansiktsuttryck från din kvinnliga passagerare på slutvarvet, något att kasta ut här eller delges dig personligen?


Hahaha, kasta ut det här!! Hon jublade o skrattade hysteriskt tills vi kom ut på det snabba partiet då höll hon andan i en minut till målgång....hon var rätt tagen efteråt Men hon tyckte det var kul i alla fall!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Så, här kommer 67 bilder från mig och P.P. Vem som tagit vilka bilder av oss är jag ganska osäker på och eftersom jag är halvkass på detta så säger vi att alla bra bilder är P.P.'s och alla kassa är mina!




































































_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300


Trådstartare
Karl Birgander skrev:
Så, här kommer 67 bilder från mig och P.P. Vem som tagit vilka bilder av oss är jag ganska osäker på och eftersom jag är halvkass på detta så säger vi att alla bra bilder är P.P.'s och alla kassa är mina!



Hahaha skrattet på första bilden är klockrent och den förskräckta minen på andra obetalbart

Tack för sjyssta bilder!

//Björn

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



bjorre82 skrev:
Hahaha skrattet på första bilden är klockrent och den förskräckta minen på andra obetalbart

Tack för sjyssta bilder!

//Björn


Både skratt och förskräckelse finns mer bilder på, ska se om något mer blev bra.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2005



Underbara bilder! thumbs up
Jag är imponerad att ni har fått med de gångerna jag och Zebb var på konerna.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Mäcen skrev:
Underbara bilder! thumbs up
Jag är imponerad att ni har fått med de gångerna jag och Zebb var på konerna.


Zebb gillar koner lika mycket som jag gillar att vara av banan

Ni såg ut att ha kul.. hoppas man kan prova nån gång i sommar

_________________
Martin Öberg
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Grymma bilder! Schyst folk, kul bana, bra väder och en väldigt rolig bil man fick låna! Som utlovat tog jag det lugnt Näe, jag fick faktiskt inte ta det lugnt för Mäcen. Första gången jag kör framhjulsdrivet på bana, det var väl lika understyrt som väntat (Beror antagligen till stor del på min (obefintliga)körstil) men ändå skitskoj. Första gången jag kör "riktig" konbana också, Superstage är lite annorlunda... Detta var dock mkt roligare!

Tack för lånet Mäcen thumbs up

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Ahhh, tillbaka på internet, sittande i ett datarum på Scandic Kungens kurva, och det första man kollar är givetvis detta. En och annan hygglig bild lyckades jag tydligen med trots rejäla skakningar på slutet. Hade i det närmaste solsting och total ut-torkning när jag åkte ifrån banan vid tvåtiden och fick stanna hos polaren i Växjö och sova i två timmar. Blev bara 4h sen till fjollträsk igår

Saknar en bild på en driftande Blackbird, den borde blivit hygglig. Upp med den, Karl.

Det var kul att åka Healey på uppvärmningen, men det fanns f-n i mig inget att hålla sig i... Och bakvagnen var, som Andreas uttryckte det, lite labil. Minsta provokation och den ville bråka

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Menar du denna:


F.ö. lyckades jag knäppa en serie bilder på Healeyn (rätt böjning? ) där man ser hur framvagnen rör sig.... dom måste bara mörkas lite...
Kommer upp.


Zebb: Detta är mycket roligare än SS, även om denna banan just var lite på gränsen till för snabb.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Just den.

Hade verkligen velat testat bumsen med riktiga däck och fungerande bromsar. Tror den hade kunnat vara ruskigt snabb där, och jag gillar ju banor där det behövs mer txxxxxxlar än hjärna för att komma fram fort. Men eftersom inget av det fanns att tillgå för dagen så... Och som sagt, jag var rätt nära att däcka totalt på vägen hem, och jag tvivlar på att race hade varit rätt medicin (stavning?).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



P.P.: Nu sitter det r-däck på påssen, kör du nästa gång då?

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Kanske...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2007-05-06 Uråsa Smålandscupen
1 besök senaste veckan (3564 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande