Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 480 TURBO -89
3 besök senaste veckan (5581 totalt)
480racing
Jönköping
Här sen Sep 2006
Inlägg: 31


Trådstartare
Lite kort om min 480 Turbo...
- Köpt 2003 med 12000 mil på mätaren, full dokumentation hos Volvo! (Nu: 14700 mil)
- Norrlandskörd (otroligt välbevarad)


Mål med bilen:
Rullande renovering samt konvertering för bana... dock går det långsamt då jag fick en snilleblixt och började plugga
Därför ligger det en hög nya delar hemma och väntar på att bli monterade. Känns frustrerande med tanke på att jag pluggar i Karlskrona och bilen står i JKPG
Det viktigaste med projektet är dock inte att bilen ska bli grymmast, snabbast och bäst utan att jag som person lär mig och utvecklas inom bilbyggandet...



Bilderna är inte de mest roande men detta är vad jag hade till hands... Vill ni titta på snygga linjer, sök efter BMW E24 på Google...




















och så en bild på mig i min Ban-bil modell långsammare (precis efter köp 2002:

_________________
Lech Malko
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Hur snäll är motorn när det gäller laddtryckshöjning á la trimpotentiometer? Brukar ju krävas lite mer soppa bl a.
Citera
480racing
Jönköping
Här sen Sep 2006
Inlägg: 31


Trådstartare
Inga större problem - motorn verkar palla trycket och flödet på soppan är det ingen fara med. Har haft ett öga på lamdan och inte funnit några problem. Iallafall upp till 0,85-0,90 bar där jag lagt mig...

Bör nog också tillägga att bilen är chippad där effekten skall ligga på 150-165hk. Detta kanske bidrar till justeringen av bränsletkurvan.

Dock har jag otroliga problem med värmeutvecklig. Däför kommer jag i sommar montera större IC och borra mig igenom ena skärmen och placera luftfiltret inuti stötfångaren.
Kommer också försöka leda om luften så den verkligen kommer ut ur motorrummet...(och inte in i kupén )

_________________
Lech Malko
Citera