Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault 19 1992
1 besök senaste veckan (1161 totalt)
Falkenrejsing
Falkenberg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Ja då lägger jag upp en bild på bilen som bland annat ska frakta mig dit jag nu tänker åka, och kanske även få prova på lite banmöten eller konbane-körning vad det lider. (känner att jag knaske borde skaffa ett jobb innan något sådant händer)

Bilen är en R19 TXE som för tillfället är standard rakt igenom vilket ger 95 ursinniga franska hästar. Vikten på bilen har jag inte 100% koll på, men runt 1100kg har jag för mig är någon vikt (tjänstevikt? minne som en 80åring, men 60 år i förväg )
Mcp-fjäderben fram och torrisionstavar bak.
Huven har en form av standard rost för modellen så glasfiberhuv är en lösning som diskuteras.
Dessutom har jag en tanke på lite friare avgas och insug (kanske inte så mycket för effektens skull, men man ska ju till kiosken med )


Ja, där är den. (solskyddsfilmen bak ger också kioskpoäng)


Anstränger man ögonen ordentligt (eller har bra syn) så kan man även råka se rosten i huvens framkant.

Ja det var det just nu. Har gjort en priskoll på gula koni+fjädrar, men även detta hamnar nog på is tills jag fått ett jobb. Under tiden blir jag nog ändå (trots dålig ekonomi) tvungen att byta motorfästena, då de verkar lite för obra för att vara användbara, och så glappar ett hjullager lite om man anstränger sig när man känner efter.

edit: ofyfan vilka stora bilder det blev! Ha överseende, ska åtgärdas.
Edit2: såja, nu var datorn besegrad och bilderna krympta. Over and out.

_________________
Stefan Johansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault 19 1992
1 besök senaste veckan (1161 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande