Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda NSX-T -96 aka, Gullan
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17 besök senaste veckan (23848 totalt)
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724


Trådstartare

Bil: Honda NSX-T 1996
3,0 L
V6
Targa

Vi ( läs jag ) har köpt en "andrabil" då "kössen" håller på å ta körkort.. tanken är att hon skall ta över blöjwagnen ( http://www.trampebil.se/aerodeck/images/Aerodeck.jpg ) å då behöver ju ja en egen bil oxså...

Jag var å kollade på den den 12e mars med provkörning å de slutade med att jag la handpenning på den.....
men jag kunde inte hämta den förens idag 21e... ( gissa om detta varit längsta veckan i mitt liv..... )

Detta är en drömbil för mig men jag trodde faktiskt inte att jag någonsin skulle köpa en...
Nu dök denna upp till ett ok pris ( de kostade ca: 900.000:- nya ) och jag gav 330k...
Det är ju en Honda så de e ruggigt driftsäkra och det som oftast går sönder är redan åtgärdat på auktoriserad verkstad.....
bla kamremmen bytt, ny koppling, ny AC, ny EPS, 4-hjulsinställning, gasdämpare till glasluckan(motorhuven), nytt batteri, m.m

Så killen som hade den hade bett verkstaden kolla över ALLT på bilen så de hade även justerat länkaget till växellådan å sådana saker man oftast inte bryr sig om...
Han visade räkningen å den gick på 65000 danska kr....(ca: 86.000:- sek ) när han sedan pratade om att han har 2 Ferrari oxså förstod ja
att killen nog inte e fattig.. inte illa då han bara e 30 år.. ( -"ja e inte bitter"..... )

Btw så får jag me ett WingWest kjolpaket oxså.. iof olackat så det behöver fixas..
så här ser kittet ut..
http://www.wingswest.com/product_images/57/wallpaper.jpg


Jag funderade ju lite på nya Honda CTR men å köpa helt ny bil känns som kapitalförstöring..
så fort man satt pennan på pappret så tappar man 30-40.000:- utan att ens satt i nyckeln i bilen..

och NSXerna har mer eller mindre stått stilla i pris de senaste åren å har tillåme stigit lite efter Getaway i stockholm filmerna (det är en NSX med i 3an å 4an ) och nu har dom slutat tillverka NSXerna så jag tror och hoppas att priserna står sig ganska bra framöver...


Sedan var för säkringen en trevlig historia.. 5500/år helförsäkrad på mig i Folksam.. killen som ägde den innan betalar 3500/år men då i IF vilka jag har hört lite dåligt om så jag siktar nog på Folksam iaf..
Våran civic kombi som är en -00a har vi betalt ca 10.000:-/år för så att NSX kostar närapå hälften va en positiv överraskning..
å idag när jag ringde och försäkrade den kollade jag vad civicen skulle kosta hos Folksam och då fick jag ett pris på ca: 7500:-/år... så de blir att flytta över den oxså..


Sedan e hela bilen i aluminium = lätt å garanterat rostfri.
sedan saker som vevstakar i titan samt VTEC gör ju inte saken sämre..

här e länk till annonsen http://www.blocket.se/vi/9576700.htm?ca=23_10_s ( få se hur länge den ligger kvar )

å här e lite andra bilder.. http://www.trampebil.se/slask/bilder/motor/nsx-96

_________________
MackeMaehlum
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Trevlig vagn thumbs up
Det Wings West kitet som du länkade till tycker jag helt klart att du ska montera, det var i mina ögon väldigt smakfullt.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Grattis till en riktigt snygg bil, hoppas man kommer se den i sommar thumbs up

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



...och eftersom du lägger upp den här så antar jag att den ska smiska banor i sommar? thumbs up
Grattis till kultbilen! NSX får mig alltid att minnas Pulp Fiction

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



G R A T U L E R A R Marcus !

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

Fin bil thumbs up
Grattis!

Kan det vara din bil jag på övre husargatan....i natt kl23:50, onsdag (dom e ju inte vanliga)

_________________
Chris Ter
Citera
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283



Trevligt, trevligt..
Själv får jag rulla vidare i min NSX, som är i ½skala ett tag till

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724


Trådstartare
Christer H skrev:
Fin bil thumbs up
Grattis!
Kan det vara din bil jag på övre husargatan....i natt kl23:50, onsdag (dom e ju inte vanliga)


tackar alla... ja, då det bara finns 2 st gula NSXer i sverige (finns 38 st totalt) och bara 1 av dom finns i göteborg så kan vi med stor säkerhet säga att det nog var jag..

Jag var tvungen att glida runt lite ju..

_________________
MackeMaehlum
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147



Köpte du den som går i Västerås eller är det den andra gula som finns i sverige?

Skitfrän bil iaf!

_________________
Markus Vidman
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8054



Grattis! kul att Budda får en "lillebror" ?
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752



marky skrev:
Köpte du den som går i Västerås eller är det den andra gula som finns i sverige?

Skitfrän bil iaf!


Den "andra" gula har "grodögon" och högre bakvinge,annars så är dom väldigt lika(lika fälgar m.m)



Jag tar bort bilden om den är opassande


Grym bil du köpt iaf Acke thumbs up thumbs up

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Grattis till ett grymt köp. Riktigt häftiga dom där. Hoppas man får möjlighet att se den snarts

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



går en gul här i Motala också..och motorljudet från den är

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Grattis så mycket till den nya bilen! thumbs up

Det här ska bli kul, då kanske man får höra lite vtec-sång på parkbanan i år då?

_________________
Peter Karlsson
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Grattis till nya bilen!! Hoppas man får se den i verkligheten någon gång.

Lycka till!! thumbs up

_________________
/David Söderblom
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724


Trådstartare
tackar tackar..

Hmm.. enligt VV skall det finnas 3 st gula NSXer i sverige, men en är såld till Norge sedan några veckor tillbaka...

Det finns:
Min 1996 NSX-T
en kille på hondaklubben med forumnick "adnan"
den som gick till Norge -94a ( svart tak )

å nu den som Jimmya postade bild ifrån... fast de blir ju 4 st
5 om den i Motala inte någon av de ovan....

Nu kan det vara så att den till Norge redan är avregistrerad men det blir för många iaf...

Kan iof vara så att någon är reggad som Acura ( Hondas "lyxmärke" ) men det låter långsökt...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1699



Acke skrev:
tackar tackar..

Hmm.. enligt VV skall det finnas 3 st gula NSXer i sverige, men en är såld till Norge sedan några veckor tillbaka...

Det finns:
Min 1996 NSX-T
en kille på hondaklubben med forumnick "adnan"
den som gick till Norge -94a ( svart tak )

å nu den som Jimmya postade bild ifrån... fast de blir ju 4 st
5 om den i Motala inte någon av de ovan....

Nu kan det vara så att den till Norge redan är avregistrerad men det blir för många iaf...

Kan iof vara så att någon är reggad som Acura ( Hondas "lyxmärke" ) men det låter långsökt...



En bil kan ju vara omlackad gul.
Mantan hade "flerfärgad" fast den var helt svart i många år innan en besiktningsgubbe fick för sig att ändra.

_________________
Markus Ålind
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752



Den jag la upp en bild på togs i västerås vid en drifting träning 2006,om jag inte minns fel så är den bilen ett hopplock av årsmodeller och möjligvis kanske omlackad oxå.

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Morsan och farsan hade en Passat tidigare som hette "ljusröd" i papperna. I verkligheten skulle jag hellre vilja kalla den....bajsbrun. Om man ville vara riktigt snäll kunde man säga brun metallic, men det ville man ju inte Enligt VAG hette färgen nåt i stil med "bourdoxrödmetallic", men som sagt-brun.

Seriöst, chansen är ju stor att den endera delen är "bokförd" fel i stil med "mörkvit" eller så tror jag starkt på flerfärgad, i synnerhet om den har svart tak.


ohhh, förlåt förresten-GRATTIS! och lycka till!

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147



Jimmya skrev:
Den jag la upp en bild på togs i västerås vid en drifting träning 2006,om jag inte minns fel så är den bilen ett hopplock av årsmodeller och möjligvis kanske omlackad oxå.


Jupp, snubben har haft ett antal balla bilar Alltid lika spännande att se vad han kommer i nästa gång

NSX är grym ivf som helst!

_________________
Markus Vidman
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Grattis till nya räcern! En klassiker, och en bra investering. Kompisen sålde sin förra året, betydligt dyrare än han köpte den för.

Men med tanke på buddas nya hjärta kommer den väl kännas lite slö

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda NSX-T -96 aka, Gullan
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17 besök senaste veckan (23848 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande