Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 1602 M5 -72 (3602) | 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (27099 totalt) |
Historien
Som vissa av er kanske vet så monterade jag 2006 en M5-spis i min E30. ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Det gick ju som det gick och nu står åter motorn på en pall i mitt garage. Fortsättningen Så till fortsättningen då. Tanken är att M5-motorn ska monteras lite (läs hejdlöst) tillbakaflyttad i 1602an, hjulupphängningen hämtas från E34 M5 och bur ska byggas samman med en rörkonstruktion i fronten. _________________ Fredrik Moberg |
||||||
Låter ju väldigt bra det här!
Något jag skulle ha gjort är att såga hål i torpedväggen och flytta motorn så långt bak det bara går. Plast rutor runt om, utom fram. Gjuta glasfiber/kolfiber huv och kanske även framskärmar detta är en bra början iaf Lycka till! _________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||||||
Det är PRECIS vad jag har tänkt göra det ;o)
_________________ Fredrik Moberg |
||||||
Absolut, M5 och 02a, helt sjukt rätt kombination! Nån helg i augusti passar mig utmärkt /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Its a deal! Augusti 2008 är bokat!
_________________ Fredrik Moberg |
||||||
Altså motorn ger ju i nuläget 317hk. E30n som motorn var monterad i tidigare gick BRA.
Nu blir ju denna bilen troligen lite lättare. Det behövs helt enkelt inte...ÄN! Men det dröjer inte länge förrän jag vill ha mer, det kan jag lova. Det är bara det att sugtrim kostar ju så mycket. Men visst, lite lättade prylar, vassare kammar mm. är ju ingen utopi precis. Det hade onekligen varit trevligt att ha 400+
_________________ Fredrik Moberg |
||||||
Kunde du inte tagit nån sunkigare 02:a? det är nästan helgerån att kapa sönder ett så fint objekt
Eller rörram och plastkaross på en gång, vi vet ju alla att du kommer hamna där till slut ändå Skämt åsido, jäkligt grymt bygge och jag ser fram emot uppdatering! _________________ Jon Lund |
||||||
Jag tror visst att du underskattat bilens sunkighet.
I mitt tycke så börjar helgerån bli när man tar en 356 speedster och monterar en jet-motor i den, upp till den punkten tycker jag att man får modifiera fritt utan att bli beskylld för sådana oegentligheter I övrigt, tack för att du tycker att bygget är grymt, bara vänta till själva byggandet börjar
_________________ Fredrik Moberg |
||||||
Jag har funderat och kollat lite på det här med bur, och måste medge att jag fattar NOLL av FIAs reglemente.
Jag vill ju liksom gärna att bilen ska kunna köras i någon racingklass (SSK Klass 3 exempelvis). och det jag då undrar är vad jag minst måste ha för bur i bilen?!?! och kom nu inte med nåt snick-snack om att jag inte läst reglementet, jag har försökt EDIT 1: FAN FAN FAN FAN FAN!!! Jag hittade rätt reglemente ca 2min efter att jag gjort inlägget! Förlåååååååt!!! EDIT 2: Nähäpp, fortfarande konfunderad Återigen ber jag om hjälp _________________ Fredrik Moberg |
||||||
Jag fortsätter min monolog.
Som jag förstår det så är det altså en av följande konstruktioner som gäller. Det jag då undrar är om denna buren är "felbyggd", eftersom det inte sitter något stag på golvet mellan huvudbågens båda infästningspunkter? Eller är detta också godkänt? (Hoppas det är ok att jag lånade bilden.) OBS! Inte min bil! _________________ Fredrik Moberg |
||||||
Följ någon av bilderna (dom tecknade) så gör du rätt. Buren i bilen på bilden bör nog kommpleteras , med ett rör tvärs över, som du så riktigt säger. Lycka till. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Hehe, ok, det var inte menat som ett påhopp
Bara ett litet exempel. Hur går det med Alpinan då?
_________________ Fredrik Moberg |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 1602 M5 -72 (3602) | 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (27099 totalt) |