Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 1991
1502 besök totalt
HenrikL
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91


Trådstartare
Åh nej, ännu en 944.... Japp, här kommer ytterligare ett exemplar av den mest prisvärda Porschen.

Jag hade tittat på några olika bilar under hösten 2005, men det var ingen bil som riktigt väckte köplusten. Det här exemplaret var väldokumenterat med 16.000 mil och hade precis fått en ordentligt dyr topprenovering efter ett kamremsras. En annan fördel var att den inte har taklucka - bra om man är 1.94 lång. När bilen sedan sjönk i pris när vintern närmade sig gjorde att det blev affär i november 2005. Så här såg bilen ut då:









Under 2006 har jag bytt ut fälgarna mot RUF-Speedline, köpta via rejsa.nu. Framfälgarna mäter 8x17 och bakfälgarna är 9x17, med Michelin PS2 i dimensionerna 225/45-17 och 255/40-17.

Backspeglarna är bytta mot 968-speglar (också köpta via rejsa.nu) och bakvingen är numera lackad röd. Ratten är utbytt mot option M018, som är en orignalratt med förlängt nav för att få ratten längre bakåt.

På något sätt lyckades jag aldrig knäppa några bilder i somras, men jag får försöka knäppa några när bilen kommer ut ur vinterförvaringen.

Planerna är att mjukstarta med lite slalom för att på sikt våga mig ut på bana.

_________________
Henrik Larsson

1977 Porsche 911
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



HenrikL skrev:

Planerna är att mjukstarta med lite slalom för att på sikt våga mig ut på bana.


Äntligen!

Du råkar inte ha några nytagna garagebilder?

_________________
/Klas Pihl
Citera
HenrikL
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91


Trådstartare
Klas NSX skrev:
Du råkar inte ha några nytagna garagebilder?

Relax, det var ju bara två månader sedan jag lovade garagebilder. Tänk på att det tog 1.5 år att få upp biltråden....

Här kommer i alla fall en bild på en vintertrött Porsche:


_________________
Henrik Larsson

1977 Porsche 911
Citera
MGB-65
Sthlm
Här sen Dec 2006
Inlägg: 135



Riktigt trevliga bilar!!! Hade själv en S2 Cab i början av 90-talet, man åker för himmla fint i dom. Har fått tillbax suget efter en 944:a men det verkar vara svårt att få tag på en svensksåld sen -90 talare med låga mil
Men din bil ser ut att vara riktigt fint skick på thumbs up Grattis!!

Mvh Richard

_________________
Richard W F
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 1991
1502 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande