Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -01 till salu!!!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
15 besök senaste veckan (26549 totalt)
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
nu är garaget rensat å bilen får äntligen plats så nu kan jag börja.
köpte min andra clio sport för ett tag sedan den första satte jag i ett flaggbås på gelleråsen (smärta i kropp men mest i själen). men har en ny röd å fin 01 i garaget nu.
har lite roliga delar som ska monteras under vintern och andra som måste införhandlas

nyligen monterat
grupp N lamelldiff i orginallåda(underbar uppfinning)
grupp N fyrpucks kopplingslamell med tillhörande tyckplatta
grupp N avgassystem (låter mycket vackert)
slitzade broms skivor fram och bak ska handla hårdare belägg fram
ska införhandla stolar och coilover kit.












_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2913



Clio Sport är trevliga thumbs up Kör med sådana bromsskivor på min kärra. Måste finnas mycket bra information om Cup variantbilen som man kan använda.

Vart hittade du diffbromsen och vad kostar en sådan? Misstänker att en sådan passar i lådan jag använder också. Huset verkar iaf vara identiskt som Renault 5 och Clio lådan.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
diffen hittade jag genom lars(ludde) danielson han byger grupp N lådor hemma i garaget skit bra att ha att göra med men säger inte så mycket. han finns i enköping.
diffen kostar en slant ca 18000kr ink moms kommer från italien vill du ha ett nr till importören så har jag det...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Det här ska bli intressant att följa. Efter att nyligen ha ägt en Clio Sport av just denna årgång så måste jag säga att det är väldigt trevliga bilar, och denna verkar ju verkligen lovande. Har du uppgraderat chassit något på denna bilen?

_________________
Peter Karlsson
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
ska ställa hjulvinklar på jobbet när vintern är över, exprimenterade ganska mycket med min förra clio sport ändrade allt, camber till ca -2,6grader fram och en total toe in på -0.20 grader fram bak var jävligt bra -2,25 grader bak och toe in var jämn komer ej ihåg siffrorna( verkmästaren på jobbet är gammal formel ford mekaniker och tyckte om hjulvinklar han har hjälpt till mycket) det gav en jävligt stabil bil vid full gas och full broms vid krypkörning till och från jobbet var det lite spårkännslig typ som orginal. måtta på en bur har jag tänkt på men det får nog vänta även lite fetare kränghämare skulle man vilja ha, det ska monteras coilover kit i vinter, håller på att förhandla om dom

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
kopplade in shift light i lördags natt och var ute och provkörde på söndagen för fösta gången den här bilen med den diffade lådan fan va skönt det driver på helt sjukt... nu ska bara abs sytemet och en ny kabel till hastighetsmätaren kopplas in så den fungerar åxå...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Mr. Pink
Belmont Kalifornien USA
Här sen Dec 2005
Inlägg: 184



Kul med fler fransoser!
Ludde är ju extremt duktig med det han håller på med.

Avgassystemet kommer låta helt vansinnigt.
Åkte efter en cliosport med sånt avgassystem på essingeleden vid fredhäll då vederbörande växlade ner och gasade i tunneln.
Trodde allvarlaigt att det skulle komma en mc i full fart men han dök aldrig upp. Det var clion som vrålade.

_________________
Johannes Edrén
R5 Gt-TURBO
2016 Ford fiesta ST
1953 Ford F100
2023 Ford Bronco Badlands
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
har lite huvudvärk får inte till hastihets signalen ordentligt, ska försöka med en sak till sen vet jag inte vad jag gör, kanske en cykel dator vem vet nån som kan bosch 5.3 abs system svar att få fram kopplings chemat på det på jobbet..

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13188

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

I värsta fall får du väl sätta en triggerskiva på högra drivaxeln och montera sensorn där...
Vet du hur många pulser hastighetsmätarn ska ha? Räkna på gamla lådan/diffen.

Jag har för mig att någonstans på webben läst om nå'n "blackbox" som är avsedd för att konvertera signaler till hastighetsmätare och liknande, typ att man kan nypa signalen från t.ex. en ABS-givare och "takta om" så att det passar till hatighetsmätaren.

_________________

Rice and shine
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
ska prova imoron att koppla som det är gjort på gamla s/v 40 volvo bilarna (bosch 5.3 dom åxå) dom tar hastighets siglalen från abs systemet. för att veta det måste jag skrota gamla lådan har ingen lust med det bara för att räkna
får söka på en sån där blackbox..

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
har fått igång hastighetsmätaren nu thumbs up men det finns alltid ett MEN den går lite fort, typ väldigt fort ca 260 på ettan thumbs down. måste fundera ut något fiffit har funderinga på en reostat men den krymper bara effekten så det fungerar nog inte å motstond förstår jag mig inte riktigt på nån som har en idé??

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13188

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag slängde ut en fråga ang hastighetsmätarfix på engelska CliOSport-forumet. Får se om dom har några idéer...

_________________

Rice and shine
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
nu har vi handlat lite roliga grejor
racingstolar fram nu kan man sitta vackert thumbs up
ferodo ds2500 klotsar fram
stålbromsslangar 4x livstids garanti thumbs up
bromsvätska gratis thumbs up thumbs up
fick igång hastighetsmätaren men bilen gjorde ju 260 på ettan thumbs down så har letat å letat å till sist hittade jag en gubbe på jibe istrument i leksand som hade en justerbar pulsomvandlare thumbs up har beställt en sån. nu e det bara en massa snö ivägen var ute och provade lite i helgen kan bara säga till er som inte har provat 205/40 R17 är inte optimalt på is/snö tur att brosan var där med kingcaben i med 4lågen sen åkte jag bara med som en vante upp på infarten igen .

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
har varigt ute å lekt av mig med pollarna var 9 bilar och en enslig raksträcka en 242 turbo en 740 turbo 855R 2x v70 t5 seat leon vt4 v70R 2005 bmw 330 och lilla jag i clion pollarn hade med en G-tech mätare så vi mätte alla bilar clion blev 3:a efter trimmad 242 och v70R 2005. mina tider ser helt ok ut enligt mig hade minst bil men inte minst effekt thumbs up här e minna tider e nöjd med dagens insats 0-100 ca 6.25sek 0-200 meter 9,9 tror jag det var 0-402 meter ca 14,5 och jag nyttjade ca 165 HK på fram hjulen... inte fy skam mätaren var inte calibrerad efter min bil tyvär så alla siffror e lite sådär men ett hum har man ju fått. ps körde förra bilen på rullande landsväg å hade då 167 hk på hjulen och ca 220 NW g-tech mäter ju bara den effekten man använder så det stämmer nog ganska bra iallafall.. 0-100 tiderna
242 ca 5,8 v70R 5,5 jag 6.25 855R (330 hk kit och diff) 6,30 seat gissar mätaren ville inte funka på seaten 6,4 bmw ca 6,9 v70T5 den ena 7,2 den andra 7,4 eller nått sånt 740 turbo va 7,0 kommer inte ihåg alla men det var nått sånt där...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
hatar roliga bilar inget funkar som man vill skulle åka till svärmor i fredags startar bilen kör ur garaget går ur bilen för att stänga å låsa vad ser man då jo en stor fet oljepöööölll (j%&¤&"%&(#&&&(tttttttt) kör in liket å tar stationvagnen(245 rostig som fan) orkade inte tänka mer på det igår lördag orkade inte då heller kolla festade å dränkte sorgerna med lite prima hemma kokad sprit (lördag kväll e lite suddig) vaknade idag mår så där på ren svenska går ner å tar bort hasplasten å ser inget konstigt inge plött runt trågpackningen lådan e snustorr torkar av tråget det var lite olja runt pluggen så tänkte jag skulle kolla lite noggranare men inget då får jag en droppe på pannan å ser att oljetråget är spräckt svär en stund å konstaterar att det e en 2-3 cm spricka på framsidan inte under på sidan om tråget inga märken bara en liten spricka som det sippar jätte lite ur... ska prova en så kallad provisoriskt permanent lagning det e ju inget oljetryck i tråget så det blir lite chemisk metall vem vet kanske funkar har inte råd att köpa ett nytt tråg det kostar ca 4500 kr utan packning och motor vaggan måste bort jätte roligt att pyssla med får se om det funkar... nån som har provat förut eller??

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
det funkar att spakla tråget syns knapt att man har spacklat åxå allt blir alu färgad när det slipas ner ...känns skönt att slippa kasta iväg 4500 spänn på en aluklump...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Joel Pennerborn
Köping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 152



Hoppas att lagningen håller!

_________________
Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
spacklingen höll tills i förgår så nu e tråget nere och ska svetsas om det går annars e det bara att köpa ett nytt var lite byssel att skruva bort på garage golvet... vaga ska ner å motor ska upp sen sitter det typ 1000 skruv med E torx skalle(hatar E-torx) alla släppte utom en liten jävel den blev rund sen vart den ännu rundare sen blev det hyggmejsel borr slagdorn och den sitter ändå fast som berget..så jag åkte lite racebåt med bror min istället å kollade så den funkade som den skulle gick som satan...sen var det bara hem å in i garaget igen efter mycket om å men så släppte skiten å nu ligger tråget i lut-tvätten på jobbet ska åka å svetsa sen hoppas att det funkar....

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
nu har jag bytt oljetråget... hittade ett bättre beg på jobbet
så nu står bettan på hjulen igen nöjd som aldrig förr.... thumbs up
nu återstår bara att förhandla klart om pris och hur stötdämparna ska justeras har lykats förhandla fram en bra deal på D2 coilover kit som speciall beställs från japan i den inställningen jag vill ha samt fjädertryck får jag bestämma själv thumbs up ...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
nu har det kommer lite roliga grejer har monterat ny ratt med längre nav ca 5 cm närmare mig kom ratten (perfekt)

[img]http://s144.photobucket.com/albums/r185/rscliosport/?action=view&current=HPIM0006.jpg[/img]

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
bilderna fungerar tydligen inte just nu så det kommer senare en oljekylare har nästan blivit monterad åxå men det hände lite på midsommar natten (man ska inte sporta om man inte sitter i en bil) spelade fotboll stog i mål fick en boll (jävel) rakt på tummen den gick självklart av efter röntgen bilderna så var det mer de fanns sprickor i benet och benflisor så verken dom eller jag vet hur länge man ska vara gippsad så nu e det bara att vänta på att sommaren ska ta slut ungefär...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -01 till salu!!!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
15 besök senaste veckan (26549 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande