Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Lupo Gti 2002
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
15 besök senaste veckan (40312 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Nytt år, ny bil. Lupo nummer två på rejsa och den enda Gti'n för stunden.

Köpte denna vagn av en 'forumkändis' för någon månad sedan, den ska ersätta denna bilen, något som jag är övertygad om att den ska fixa alldeles utmärkt. thumbs up
Bilen är en Lupo gti från 2002, har gått närmare 10000mil och har fått vissa saker utbytta av föregående ägare, känns riktigt fin att köra måste jag säga. Viss skillnad på bil är det ju allt mellan Clion och Lupon, man saknar ju det goa klippet på toppen och även bromsarna, men många andra grejer känns så mycket bättre i Lupon så det får gå ändå.

Som det ligger till nu så sitter det ett chassi från H&R på, orginalbromsgrejer, Sparco Corsa stolar, eller numera endast en stol, men det ska bli en på passagerarplats igen av större modell så alla kan få plats, fick även med en omgång fälgar, r-däck, krängare, bussningar och sånt som ska monteras i framtiden. thumbs up

Här kommer några bilder så ni kan få se hur den ser ut






_________________
Peter Karlsson
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Dom är ruggit läckra dom där, grattis!
Verkar kunna bli riktigt skojj med lite modifieringar, är nästan sugen på en själv

Får man se den på kullen framåt våren tro?

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Helt rätt kärra för dig, tror inte du är/var/blir redo att vara frankofil!

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Tobias H skrev:
Dom är ruggit läckra dom där, grattis!
Verkar kunna bli riktigt skojj med lite modifieringar, är nästan sugen på en själv

Får man se den på kullen framåt våren tro?

Åh tackar, tackar! Jo kullen är ju favoriten så dit lär jag ju åka så fort möjlighet ges.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Kristoffer R skrev:
Helt rätt kärra för dig, tror inte du är/var/blir redo att vara frankofil!

Haha, nä nu är ordningen återställd, bara tyskt i stallet.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag trodde aldrig att du skulle lägga upp den...

Grattis!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Nils Classon skrev:
Jag trodde aldrig att du skulle lägga upp den...

Grattis!

Haha, nä det tog en stund. Man måste ju prova den en stund så man vet om det verkar värt att behålla den. Men nu har jag kört den några veckor och den känns riktigt bra, suverän väghållning jämfört med Clion, detta trots att det sitter smattrande Hakka 4:or monterade... Dock är den lite mjukare än vad jag hade förväntat mig i chassit, att den är begåvad med vinterdäck kan ju ha med saken att göra och även att det sitter fjäderben från en diesel på, dessa ska returneras till säljaren efter vintern och så ska en omgång nya skruvben från samma tillverkare monteras som jag fick med vid köpet av bilen. thumbs up Ska bli kul att få vara med på klubbträffarna igen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Grattis till bilköpet thumbs up Det ska bli roligt att se den pipa runt på banorna i sommar!

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8054



Pipa?.....tror snarare den kommer vråla runt.... Peter är juh den enda jag känner som har vunnit en bilutställning med motiveringen "stor rykis"
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Härligt , nice och underbart.
Lupo är skithäftiga små rejsbilar.
Går mycket bra på bana åxå.

Din ser jättefin ut på bild.
Verkar ju ha en del "rätt" utrustning åxå.
Låter bra med träffplanerna så man får kolla in den.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Speedster skrev:
Grattis till bilköpet thumbs up Det ska bli roligt att se den pipa runt på banorna i sommar!
Tackar, tackar! Hoppas jag i.a.f. kan ge dig liiite motstånd på parkbanan trots något mindre effekt.
Mats Karlsson skrev:
Pipa?.....tror snarare den kommer vråla runt....
Haha,det ligger nog nåt i det du skriver. Denna bilen är väl inget undantag som du kanske ser på bilden, den låter nästan som en stor bil. Det sitter ett system byggt av Uppsala avgasteknik på den, 2,5" från orginalgrenröret via nån rejskat, sitter säkert nån ljuddämpare på den också trots att man inte kan tro det ibland. Tänkte att det kanske bullrar mindre och rasslade mindre från dubbdäcken om man monterade in baksätet och den biten, dubbdäcken hörde man inte längre men avgasljudet hörde man ännu mer, fick ju mer plats i garaget i.a.f. Inrednigen åker ur igen när r-puckarna åker på till våren, finns ju ägare till annan röd bra snabb Lupo här på forumet som håller på och hetsar med att hans bil är så lätt, vilket den också är så jag får ju göra vad jag kan för att hänga med i utvecklingen antar jag, dock hade jag inte tänkt mig DEN nivån på lättningen...
Lillen skrev:
Din ser jättefin ut på bild. Verkar ju ha en del "rätt" utrustning åxå. Låter bra med träffplanerna så man får kolla in den.
Tackar, jo Tänkte försöka åka på så många av klubbens träffar som möjligt om det inte krockar med annat vill säga, nånstans lär vi ju säkert synas.

_________________
Peter Karlsson
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Daniel hälsar att du har köpt en snyggare bil (än cliardet),
med rätt ställe för större rykis.



Pappa har för små rykisar + att våra bilar ser inte arga ut.

Sagt från Daniel 9år.En sann framtida bilentusiast.

Lycka till med bilen.
Vill oxså ha sådana fälgar.
Vi kommer garanterat att ses i sommar Peter.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4690



Riktigt nice bil!!! thumbs up

Efter Särås Ringenhistoria så gick det både en å två "köpa Lupo" tankar genom huvudet....

Ska bli kul att se på banan i sommar!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 682



Ser Bra ut Barbapappa
Endast vw i stallet nu, som det ska vara

vi synes o höres!!

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
P.Hagel skrev:
Lycka till med bilen. Vill oxså ha sådana fälgar. Vi kommer garanterat att ses i sommar Peter.
Tackar! Bathurst tror jag orgnalfälgarna kallas, rejsigt värre. Gillar dom själv till utseendet, dumma att tvätta dock men det är väl de flesta fälgar.
ThomasT skrev:
Riktigt nice bil!!! thumbs up
Efter Särås Ringenhistoria så gick det både en å två "köpa Lupo" tankar genom huvudet....
Ska bli kul att se på banan i sommar!

Tackar! Jo läsningen av Ringen & Spa historian gjorde väl inte att Luposuget blev mindre kastade iväg ett pm direkt och frågade om den skulle säljas. och då, för en gångs skull fanns det ju en bil i landet som kunde säljas, hade 'rätt' utrustning från början, och Clion gick ju fort att bli av med också sån tur var. thumbs up Du får kränga iväg is:arna nu och köpa dig en framkrafsare av rätt märke och vara med på träffarna igen.
golf666 skrev:
Ser Bra ut Barbapappa Endast vw i stallet nu, som det ska vara
Danke! Ja nu är det tyskt stål igen, eller rester av det i vissa fall...
Är det bara vaxning av bilen som gäller för din del under vintern eller, tycker det har varit sämre aktivitet i tråden om gulingen denna vintern.

_________________
Peter Karlsson
Citera
golf666
Dalarna, Falun
Här sen Jan 2005
Inlägg: 682



Barbapappa skrev:
Danke! Ja nu är det tyskt stål igen, eller rester av det i vissa fall...
Är det bara vaxning av bilen som gäller för din del under vintern eller, tycker det har varit sämre aktivitet i tråden om gulingen denna vintern.


Vasego

Ja de har det verkligen varit >
Flytta till lägenhet i Falun 1 November, och har varit utan internet sedan dess...
Men nu fick jag modem osv igår och inkoppling av bredbandet sker i nästa vecka så snart blir det full fart igen på uppdateringarna, uppdaterade faktiskt lite tidigare idag

_________________
//Mvh Tobbe Granqvist
Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.!
Gula golfen 402m: 11.15@204m/h
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Jaha, idag har man varit ute på första bilträffen med bilen, det var en lokal historia med gtilubben. Vanligtvis är detta väldigt välbesökta tillställningar och vi brukar väl vara mellan 10 och vissa gånger nästan 30 man(!), men idag var vi endast 4 man på plats på Burger King Eriksberg. Kanske var det snön som vissa hade fått hemma som gjorde att folk inte vågade sig ut riktigt, vem vet.

Måste säga att den går väldigt fint bilen, stabilt och bra, esp har jag ju aldrig provat på nån bil förr heller och den är riktigt effektiv märker man nu när det är lite halt, men ibland är det ju skönt att kunna stänga av den också. thumbs up Idag hade vi fått mellan 10 & 15cm snö här hemma också, så man fick ju provat att ploga lite idag i.a.f.


Har funderingar på att försöka montera lite bussningar, krängare och sånt som jag fick med till bilen också nu när det ändå är vinter. Men det hade varit käckt att haft plats att skruva på, det garaget som jag delar med andra är ju fullsketet med gamla vrak som står och väntar på motorer som ska komma in i bilarna. Får väl försöka muta en polare som har billyft på jobbet, för det kanske underlättar arbetet något också.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Snygg bi......jag menar snöplog!
Men har ni verkligen så mycket snö nere i södern?
Fast de ju iofs bättre med snö ön bara kyla.
Vi hade -35 här just som bäst.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Fick monterat ett stycke krängare från H&R idag under bilen. Svårt att känna nån skillnad om det blev bra eller inte, kan bero på Nordfrostarna som sitter på och att greppet i -5 grader inte var nåt vidare... Så här gick det till i.a.f.

Upp med ett stycke sketen Lupo i luften.


Lura dina snälla kompisar till att jobba på en söndag med löften om att få plocka gratis Caddydelar eller överta det gamla liket hemma på ängen i utbyte mot verkstadstid och assistans. Dax att sätta fart med Golfen så man får plats i garaget igen och slipper stå ute och skruva kanske...


Trångt värre. Bara att försöka släppa ner avgassystemet då.


Muttrarna fick bli lite röda först så lossnade dom bättre.


Tada!


Nu gick det lättare, bara några skruvar kvar så sitter den där...


Justeringstallrikarna har jag aldrig använt på en Lupo förr, det förklarar väl varför den är såpass hög bak antar jag.


Såna här kan vi montera en annan dag, trodde jag hade fått med mig för lite grejer idag men det hade jag inte märkte jag när jag kom hem... Bakre länkarmsbussningen förmodar jag, sidan som ska vara ner mot asfalten.


Andra sidan av samma sak.


Främre bussningen i länkarmen måste väl detta vara då.


Inte lika mycket snö på vägarna denna helgen, mest träd på sina ställen.


Förresten, om någon har några 195/50-15" r-däck till försäljning nya som begagnade så skicka ett pm.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Ser ju bra ut.

_________________
// Jani Hast
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Barbapappa skrev:


Såna här kan vi montera en annan dag, trodde jag hade fått med mig för lite grejer idag men det hade jag inte märkte jag när jag kom hem... Bakre länkarmsbussningen förmodar jag, sidan som ska vara ner mot asfalten.


Andra sidan av samma sak.


Främre bussningen i länkarmen måste väl detta vara då.




Hmm så ja.
Ungefär det jag skulle göra med.
Ser mycket bra ut det där.

Fråga här då??
Dina bakre bussningar till bärarmen?
Har köpt mig likadana till GTi:n fast Prothane.

Hur ser det ut orginal på Lupon , innerhylsa orginal?
Sticker det ut någon hylsa som det är på Golf orginal??
För så är det inte på dina nya Polybussningar väl som det ser ut på bild?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Lupo Gti 2002
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
15 besök senaste veckan (40312 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande