Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AC Cobra FFR Mk3 427S/C -65 Replica | 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (44815 totalt) |
Håller på att bygga mig en liten leksak att piska runt med! Bygget kommer att uppdateras med bättre komponenter efter hand som det finns pengar att stoppa in men just nu satsar jag på att få ihop bilen för att kunna njuta av den på väg och bana innan man tröttnar och byter den mot någon färdig banracer.
Kittet är från Factory Five Racing och håller mycket bra kvalite. Delarna till bygget plockar man från mustang 87-04. _________________ Pär Åkesson |
||||
Härlig bil, men lite synd måste jag säga att du bygger med stel bakaxel när du ändå bygger från grunden.
MVH |
||||
Med en 3-länks upphängning från Factory Five racing så ska det inte skilja så mycket på väghållningen mellan delad och stel bakaxel.
Den stela bakaxlen är tålig och billig för framtida härjningar men som du säger så hade det varit bättre med en delad men tyckte att det skiljde för mycket i pris för min budget. Kollar du in på FactoryFive.com så ser du att på deras Spec racer använder de just denna upphängningen på en stel axel vilket fungerar utmärkt för tävlingsbruk. Mvh Pär _________________ Pär Åkesson |
||||
oki doki Kompisen bygger nämligen en cobra med Corvette hjulupphängningar, därför jag undrade lite |
||||
Snart är det dax att lyfta i motorn! Jag behöver bara byta till rätt sprängkåpa. Motorn är en 302Ho från en Mustang LX -90, växellådan är en T-5 world class och mellan dessa sitter en King Cobra koppling. Planerna jag har för motorn är, alu toppar, GT40 insug eller annat eftermarknads insug, större spridare och en kompressor(Vortech,Kenn Bell eller Powerdyne)
gammaldags raydot mirrors gör sig nog bra på en banracer _________________ Pär Åkesson |
||||
Härligt bygge! Har själv kollat åt FFR hållet och har ett par frågor! Åkte du dit och handlade eller skötes det via telefon? Vad gick frakten på? Hur kom kittet packat? Vilken vikt bedömmer du att bygget har när allt är klart med den vald drivlinan? Lycka till!!!
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Jag beställde Factory fives DVD och informations blad och började kolla vad det skulle kosta i frakt. Allt skötes över telefon och gick hur bra som helst. Jag kommer inte ihåg alla fraktkostnader men att skicka kittet från FFR till närmaste hamn gick på 800$ från hamnen till Sverige tror jag kostade 7000kr. tull och moms ca 20000kr så totalt gick det på 147000kr tills jag hade kittet hemma i garaget. Kittet är packat i en kraftig trälåda vilket man får betala lite extra för. Vikten kommer nog ligga runt 1000kg, lite tyngre när den ska besiktigas
Jag kan skicka DVD:n till dig om du är intresserad _________________ Pär Åkesson |
||||
Underbart bygge (FFR kittet är så långt ifrån mitt Cobrabygge man kan komma )
Jag beställde deras katalog med DVD för ett par veckor sedan för att kanske få lite tips för mitt bygge och det fans mycket mumma på den DVD:n Dom pratade ganska mycket om bakaxlar på DVD:n och när det gällde rejsing så verkar den stela fungera mycket bra. Det ska bli roligt att följa detta bygge. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Tack, men jag ska ringa och snacka med grabbarna over there! Jag siktar på en Daytona coupe Följer med intresse ditt fina bygge under tiden. Kör hårt! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Har det hänt något på byggfronten? Gärna lite byggbilder! Hur många timmar kommer det att ta för att få klart bygget, tror du?
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Finns det någon sådan här i landet, eller var du på andra sidan pölen? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tiden det tar att bygga färdigt beror på hur mycket pengar man kan pumpa in och vilka delar man använder. Jag har samlat på mig nästan allt jag behöver och hoppas få den färdig till våren! Det är väldigt få modifieringar man behöver göra så det går förhållandevis snabbt att bygga ihop en Factory Five bil om man har alla delar man behöver. _________________ Pär Åkesson |
||||
Det finns en i Malmö. Kolla på www.ffrog.se där finns lite byggbilder på Peters Coupe. Jag tror inte att han lagt in några bilder på den nu när den är körbar men det kommer nog _________________ Pär Åkesson |
||||
hoppas att man inte klipper av fel kablar nu när man ska banta ner elsystemet Det blir inte mycket till kardanaxel kvar. Headers. Borrar och poppnitar fast aluminium plåtar. Sidepipes. Jag ska beställa tid för första besiktningen imorgon så vi får väl se hur det går _________________ Pär Åkesson |
||||
Våra race- och banåkarbilar AC Cobra FFR Mk3 427S/C -65 Replica | 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (44815 totalt) |