Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi 100 TURBO | 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (42378 totalt) |
Nu har jag ett fint projekt att bygga på en 100T 87:a som ska fixas till under höst/vinter och ska då ta bort "stryp" chipet och nytt avgas med downpipe i lite bättre dimension plus lite annat fix siktar på 250hk, ska också ha ställbara fjädrar med lite sänk på.
Det kommer inte bli så mycket i böjan har inte flyttat in i mitt garage än (någon månad kvar) men han jag delar det med har kamera så blir lite bilder då. Jag siktar på att köra lite prova på under 2007 blir det väl. Just nu har jag fullt upp med att byta/bygga nytt elsystem pga ett relä som ville ha en lägereld så assistans med slutklämmen skulle gillas: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php / Jonne C Vikt/effekt 2006 1380/165 - 8,36kg/hk 2008 1380/226 - 6,10kg/hk 2009 1180/226 - 5,22kg/hk 2010 1180/226 - 5,22kg/hk 2012 1166/226 - 5,15kg/hk 2013 1166/342 - 3,40kg/hk _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
En micro uppdatering har monterat svarta bak rutor, så den går snabbare nu .
Ska ner och rota i elsystemet senare under dagen, hoppas vara klar med elen till helgen. _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
DEN STARTADE jag är sk*tstolt första gången jag fixar el och den startar och allt funkar
Har fortfarande problem med tändningen, har frågat runt och ska kolla "Hallgivaren" idag, visst coolt när den eftersmäller men när det låter quonk vill nog toppen av _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
ok nu är det igång, har varit och börjat montera bort krims krams runt motorn innan ur lyften
Innan jag börjar: Bränsle mekaniken bortagen: Laddkylen bortagen: Främre motor fäste borta ,detta kommer inte tillbaka hindrar för riktig laddkyl, förstog inte vad det höll fast i, en hästsko formad plåt runt gummit vid motorn nudade inte ens : Den här ska få sällskap av den här inom kort och de här ska ta bort det smatrande oljudet i toppen: /Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Ca 220hk sägs de... så ett MS rekomenderas om du ska högre än de! Sen pallar resten med en 280hk ungefär _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
ska palla mer än 220hk bara vanlig chipning ger 230hk då vid 1 bar laddtryck värsta orginal jag hört om bromsade 298hk med höjd bränsletryck och vatteninsprut finns info här http://hem.bredband.net/b618657/
_________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Hehe.. Så tänkte jag oxå en gång.. nästan iaf. Lagade en buskig audi 100 som blev lite frontsmälld och fästet passade inte riktigt.. Men, utan det fästet så vrider sig hela motorpaketet och motorn slår i huven när man gasar!! Tur att det var en billig bil där det inte spelade nån roll.. Så nu vet du det iaf, kör inte utan främre fästet |
||||
"Men, utan det fästet så vrider sig hela motorpaketet och motorn slår i huven när man gasar!!"
Hmm om jag fixar de andra två fästena (styvar upp dem) så borde det gå eller? Jag vill helst få plats med en laddkyl som gör nytta och det får inte plats med det fästet, i värsta fall får jag väl flytta fästet på något sätt _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Med tanke på att SBP lär ha synpunkter på en dylik installation är det kanske bättre att satsa på ett löstagbart extrasprut som sköter pållarna över 220 hk. |
||||
Jag har väldigt svårt att tänka mig att du kan ta bort det främre fästet även om du kompenserar med hårdare kuddar.. Det blir ju i princip så att hela motorpaketet vill vrida sig uppåt/bakåt lika mycket som framhjulen vill vrida sig frammåt/neråt. och ska du dessutom trimma motorn så blir det ju lite kraft... Vad du däremot kan göra är att flytta fästet, om det inte får plats framtill så kanske du kan sätta ett i bakkant på växellådan? |
||||
Finns några volvo killar som kör med k-jet ombyggt till MS och har besiktat utan problem Bes snubbarna verkar bara ha vart glada över att bilarna har 0-0,5 i Co _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
hej,, innan du börjar riva har du lust o ta lite detaljerade bilder till mig på motor kontakter slangar ovs
håller bå med en budget räser med samma motor som ja kommer pressentera snart. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Jag har en likadan motor fast nerklämd i en betydligt mindre 80 quattro.
Kör utan främre motorfäste. Pga det är så liten plats där fram har jag två intercoolers istället. En i snoken och en framför vanliga kylaren. Vanliga kylen är ersatt med en tjockare och riktig fläkt, aldrig varit några problem med värme förutom på rullande landsväg. 228,3 hk och 365.6 Nm med 34 mm restriktor. _________________ Daniel Steiner |
||||
ombyggt => utkastat och ersatt eller dolt i original-K-jeten? Kan ju vara så att SBP inte brydde sig / orkade notera att det var bytt i den allmänna glädjeyran över Co-värdena. Annars glider normalt sådana förändringar inte igenom eftersom dom är olagliga => återställning och regbesiktning. Men det visste du väl redan |
||||
"Kör utan främre motorfäste. Pga det är så liten plats där fram har jag två intercoolers istället"
Hur gjorde du för att få motorn still?, Hur har du monterat IC:na efter varandra? "Vanliga kylen är ersatt med en tjockare och riktig fläkt, aldrig varit några problem med värme förutom på rullande landsväg" Jag har problem att få luften att träffa, kylen sitter ju bakom lyset, hur gjorde du, vet inte hur tight det är på b3 karossen men jag ska försöka med riktplåtar _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Dolt tror jag... men som du säger är de ju inte "lagligt" men hur många bilar här är helt lagliga? Är de en schysst bes. snubbe så släpper han nog igenom de även om han märker de! Annars går de ju montera en 20v motor som inte alls ha samma broms i sprutet _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Med tanke på att SBP _kan_ göra livet surt för en kan man ju försöka minimera alt. eliminera risken.
Finns behovet/intresset så är väl ett motorbyte att rekommendera, just för att man får (förmodar jag) en maskin med elektroniskt sprut. |
||||
Behöver inte byta någon motor om jag vill ha MYCKET hästar så finns det EFI att köpa till 10v:n hos 034 Motorsport bara bolt on
_________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi 100 TURBO | 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (42378 totalt) |