Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i -89
1 besök senaste veckan (2730 totalt)
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 36


Trådstartare
Hej, tänkte jag skulle lägga upp lite fakta och info om min nuvarnade rejs och busbil men den andvänds även som pendlarbil till och från jobbet så den kommer inte bli nån extrem rejsbil för tillfället.

Det som är gjort med bilen nu är att det sitter en 323 motor från 84-85 nån gång i den och en lamelldiffad bakaxel, stora diffen.

så här ser bilen ut idag, tyvär så har jag inga bättre bilder men jag ska tvätta den och åka ut och försöka ta lite snygga bilder på den.


dom närmaste planerna för bilen är att den ska sänkas och att väghålningen och bromsarna ska ses över ordentligt. sen kommer det förmodligen dit en annan front och lite sånnt, motorn ska jag hålla standard ett tag till då den går som bruksbil fortfarande vill jag inte höja bränsleförbrukningen så mycket mer.

Bilen kommer att andvändas för dirfting och även den del banträffar och konbanekörningar ska vi försöka komma iväg på framöver.


Mvh:Gustav

_________________
//Gustav Karlsson


Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 36


Trådstartare
nu har det hänt lite med bilen!

I Tisdags beställde jag nya fjädrar till den och idag Torsdag kom dom så då var de bara att börja skruva när man kom hem från jobbet.

ibak var det busenkelt att byta det kan inte ha tagit mycket mer en 20-30min för bägge sidorna.


bakfjädrar den röda är 35mm kortare.


nymonterad röd och fin fjäder tillsammans med den nya Monroe dämparen som förra ägaren bytte.
bormsarna ska fixas så fort som möjligt.

sen kommer det en bild på resultatet dock är inte skillnaden så stor på bilden men den sätter sig mer och mer ju mer man kör med den.


Imorgn fortsätter arbetet med framfjädrarna jag bytte den ena idag men det var ett jävla krångel då jag inte fick bort spindelleden men tillslut kom det på plats.


Mvh:Gustav

_________________
//Gustav Karlsson


Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687



e det fk fjädrar??

_________________
Pierre Rosenholtz

bmw 530D Touring -10
Citera
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 36


Trådstartare
hartge skrev:
e det fk fjädrar??


nej det är eibach 35/40

och nu är den sänkt fram också så nu ser det riktigt bra ut den är även mycket stabilare att köra.

_________________
//Gustav Karlsson


Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140



Det där är min gamla bil Går den fortfarande bra? Såg att du va me på drifting med den i hedemora?! Eller är jag helt ute o cyklar?

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 36


Trådstartare
Zetterberg skrev:
Det där är min gamla bil Går den fortfarande bra? Såg att du va me på drifting med den i hedemora?! Eller är jag helt ute o cyklar?



nej de stämmer nog, borde varit din farsa jag köpte den av?

jo de var jag som plågade den i hedemora också men de såg ut som den hade nött lite gummi förut med tanke på spåren på asfalten hemma hos din farsa?


bilen knallar och går som bruksbil för tillfället men vi får se om de blir nått seriösare med den framöver.

_________________
//Gustav Karlsson


Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140



G Karlsson skrev:
Zetterberg skrev:
Det där är min gamla bil Går den fortfarande bra? Såg att du va me på drifting med den i hedemora?! Eller är jag helt ute o cyklar?



nej de stämmer nog, borde varit din farsa jag köpte den av?

jo de var jag som plågade den i hedemora också men de såg ut som den hade nött lite gummi förut med tanke på spåren på asfalten hemma hos din farsa?


bilen knallar och går som bruksbil för tillfället men vi får se om de blir nått seriösare med den framöver.


Hehe.. Okej.. Nej då det var nog inte spår efter den skulle ja tro, han va rädd om den där farsgubben:) Kul att du använder/använde bilen till roliga saker! Ska försöka va med på någon driftig tävling i sommar jag med kanske.. Lycka till i fortsättningen med bilen!

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i -89
1 besök senaste veckan (2730 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande