Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-02 SVKG Sprint 3 Parkbanan
1, 2   >>
8894 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
Varmt soligt och vindstilla (vindsnurrorna stod stilla).

Drygt 25 ekipage som alla hade lite problem med dammig bana i början (fast på tiderna märktes det ingea problem (förutom för de som snurrade)).
Jag hörde talas om ett antal prOpellrar (Nån Alfasud, en Caterham, en Raggazon, ...) men förhoppningsvis finns det bildbevis på dem också.
För egen del blev det nytt personrekord men jag förbättrade mig inte lika mycket som Josen och Cyberoid så det blev en tredjeplats i C.

Det var skönt att komma hem och ta av den heltäckande klädseln, det var lite kämpigt att gå upp från garaget...

Tiderna kommer lite senare, måste knacka in dem först och helst få det rätt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Många tack Niklas/SVKG för arr som flöt bra som vanligt thumbs up
Själv är jag mycket nöjd med person-bästa på parkbanan och vinst i C . Verkligen varmt tror många hade svårt att prestera i värmen. Greppet tyckte jag fanns, dock så skriker mina r-däck mycket på Parkbanan skumt
Fixar upp en film från mitt bästa åk och ev Jonas som lånade min bil och åkte.

Skall bara ragga upp något ställe att lägga dem på - någon som har en server att lägga på ?


/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Får se vem som lägger upp första bilden på snurrande Sud....

Som vanligt trevligt att köra, inte så nöjd med min egen insats idag: Först hjärnsläpp och snurr i chikanen efter "långrakan" och sen fegkörning i andra åket, det fattades gott och väl 4 sek men får ta nya tag efter semestern!

Lite bilder från kompaktkameran:

oscars koja lutar gott och rök mindre än nånsin!


911 på gång ner mot Älv-chikanen


Porsche "kickin' dust"


Emil är laddad!


Grymmast thumbs up Lennart hade lite motorstartbesvär med ånglås (?) annars gick det bra


Barbasnabb Hård bromsning pågår


Inte så bra bild men tycker Josen har fått till rätt hårdstuk på den vita Miatan.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
Tiderna:


Lite bilder som JC tog med min kamera.



Detta varvet gick inte så fort för Jansa



Josen väntar laddad inför det andra åket (lite väl ruggigt snabbt...)

Nästa alla samlade för resultatgenomgången.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag börjar med att säga tack för en trevlig träff, bra väder denna gången också.
Jag var ju ute och sopade halva banan tillsammans med den äldre av Amazonförarna, men det var väldigt svårt att få bort grejerna på vissa ställen, stora jordkakor som satt som gjutet på asfalten.

Clion lyckades jag jag hyvla av ungefär två sekunder på varvtiden från sprint 1, är rätt nöjd med detta, sen att det var lite variation mellan tiderna är ju en annan sak. Lyckades även förstöra bilen ännu mer, avgassystemet lyckades jag köra av! Tro nu inte att jag körde folkrace med grejerna, för jag höll mig faktiskt utanför gröngräset båda körningarna.

Denna gången hade jag kopplat ur abs:en på Clion då detta hämmade framfarten en del sist. Nu gick det bättre, men det var lätt och låsa upp lite väl mycket också, nästan så till den milda grad att jag tog målet från fel håll i sista passet för att den låste upp bromseriet.

Nej, några nya dämpare, däck & en ny stol så är man nog lite snabbare ändå. Ett nytt avgassystem får nog införskaffas snarast också, fick hjälp att lappa ihop det idag efter rejset med svetsen med det är väl bara en tidsfråga tills det brakar ihop igen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



H2 är väl Mikael, eller är det pappa Bo? I vart fall grattis till den suveräna tiden. Under 1.50! Nu har jag något att bita i till nästa gång.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
snailspeed skrev:
H2 är väl Mikael, eller är det pappa Bo? I vart fall grattis till den suveräna tiden. Under 1.50! Nu har jag något att bita i till nästa gång.
PDE-Mikael hade det stora nöjet att klå pappa denna gången. Det var nåt med att det gick fortare med abuse understeer än med abuse oversteer...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Bilder också kanske? Fick inte tagit så många eftersom kamerans batteri dog efter bara nån timme.

Vy över älven på väg över till ön på Angeredsbron. Vidstilla och bra väder. thumbs up


Åtgärder före körning.


Amazonen, nu med Weberförsedd maskin, allt för publiken.


En välfungerande Alfa, såg ju ut att fungera mycket bra nu!


Rejsmässig Saab 96 2t, underbart ljud. thumbs up Av nån anledning upphörde de flesta aktiviteterna i depån när Bugattin mullrade förbi i bakgrunden.


1303:an var dagen till ära begåvad med r-däck. Framför skymtar bakdelen av Alpinen


Så här såg det ut när det svängdes med samma bil.


Alpinen i full fart, snygg kört!


Minin i första passeringen.


Bugattin, gick fint i sommarvärmen.


Så här vackert kan ett avgassystem se ut efter 53000mil, helt av. Numera åtgärdat.


Svetsen var riggad och klar när man kom hem så det vara bara att flagga in och köra upp på ramperna. Tackar så mycket för svetshjälpen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Tackar för ett väl genomfört sprint race! Personbästa även för mig denna söndag. Kanske inte så svårt med tanke på hur det gick sist. Dock är det en evighet ner till Josen tider..... Men om jag förbättrar mig lika mycket till nästa gång så är jag förbi honom!!

Väldans roligt var det i alla fall men en fläck skugga hade inte skadat.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Fick mitt person-bästa på film

Josen Parkbana Sprint 3
Film ligger ett tag på lånad server.


/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Josen skrev:
Fick mitt person-bästa på film

Josen Parkbana Sprint 3
Film ligger ett tag på lånad server.


/Joachim


Mycket intressant, nu ska det analyseras!!
Du kör mycket lungt och snyggt. thumbs up thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Hoj!

Hörde talas om en snubbe som körde med (alldeles för mycket) attack. När kommer den upp...?

/Jonas

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
JC skrev:
Hörde talas om en snubbe som körde med (alldeles för mycket) attack. När kommer den upp...?
Tja, det behövs bara lite plats för att pilla upp den filmen. Det gick ju fort fast det var lånad bil och konerna flög (iaf en).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Underhållande film!!! Det är väldigt "igenkännande" fast ser lite mer överstyrt ut mot vad jag brukade uppleva det med min bil, sen har du bättre acc för du studsar flera gånger på varvstoppet där jag precis klarade mig från att slå i (menar avsnittet på väg tillbaka mot starten).

Synd att det är lite knepigt att se spårvalen, man får förlita sig på rattutslagen och lyssna på ljudet!


Skrev lite i banbilstråden om sprintet för min del.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=396182#396182

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Körningen såg seriöst kul ut på Josens film! Mkt likt ett varv med Jeguaren, lite annan stegning i lådan bara. Josens Miata går platt, det syns tydligt med lite kräng. thumbs up Det börjar bli seriösa tider även med Miatorna nu så känns som det snart blir press på oss i A att börja sikta på rejält sänkta tider framöver Sociala aktiviteter för egen del gav ingen chans vara med denna gången, skulle varit kul se Alfasuden i aktion. Vi ses i augusti

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 367



thumbs up
Tog mig ner till götet för att pröva denna "stora" gocart bana och blev positivt överraskad av vad kul man kan ha på en så här liten yta.
Bra genomfört med tidtagninmg mm
Hade dock önskat att man hunnit med mera varv när man åkt en bit (men man kan inte få allt)

Tiden blev ju hyfsad och gav mer smak, skall nog pröva 1:an i de tvära kurvorna nästa gång, gick lite på 2:an och tomgång där kändes det som

Vad det föresten någon som fick någon bild på den tyska Lotusen ?

_________________
// TXbias BXrndtson
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Kul att ni gillar filmen - även om det kändes som ett kanon åk tror jag det finns mer att hämta, om ni ser ställen där det kan hämtas mer så är jag tacksam för feedback

Citat:
fast ser lite mer överstyrt ut mot vad jag brukade uppleva det med min bil...


Hmm själv tycker jag bilen styr in bra men tenderar till att vara för mycket understyrd inne i kruvan, jag jobba med ratten för att hålla in den. Har labbat mycket med fjädrar/k-hämmare/skruv på Konis. Men uppskattar greppet den har ut ur kurvorna bak nu trots att den har en öppen diff.

Skulle vilja har mer grepp fram inne i svängen men inte på bekostnad på grepp bak Funderar på mer toe-out/camber fram alt mjuka upp den fram lite. Denna ständig loop av justeringar som är ganska kul tycker jag

Men o andra sidan kan man se på att olika kör-stilar får bilen att uppträda helt annorlunda.
På film nedan ( JC lånar min bil runda ) så ser man att gå på attack med bilen straffar sig direkt med farthämmande ställ. Men JC satte är ändå respektabla 1.42xx tider med attack-körningen.

http://medlem.spray.se/mx5/ ->> JC på parkbanan, tyvärr slö spray server

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Kalle P
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 24



Det fanns även andra bilar och förare som satte personbästa i söndagens sprint .

Det skall bara vara så j... svårat att komma undra 2 min känner mig nästa som en mot alla andra ändå rattar man så man blir ibland.

Man får tacka för ett väl genomfört sprint. Se bara till att de stora fläcktarna går näst gång .

Tänk om den delsträcka jag körde i minnattssolsrallyt var lika väl genomför då hade jag inte blivit så besviken som jag blev.

_________________
Kalle Pilkrantz Rally Saab 96 -65 och Alfa Giulietta -85
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Kalle P skrev:
Det fanns även andra bilar och förare som satte personbästa i söndagens sprint .

Här har du en till.

Men jag är lite fundersam här nu över en annan grej. Sprint 3 var ju detta och jag körde sprint 1 sist. Sprint 2 blev väl flyttad och kommer att köras vid ett senare skede? Är jag rätt ute nu då?

_________________
Peter Karlsson
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Citat:
Men o andra sidan kan man se på att olika kör-stilar får bilen att uppträda helt annorlunda.
På film nedan ( JC lånar min bil runda ) så ser man att gå på attack med bilen straffar sig direkt med farthämmande ställ. Men JC satte är ändå respektabla 1.42xx tider med attack-körningen.


-Det var ju ett tag sedan jag körde Miata, så jag ville bara gasa gasa
Lite mycket vänsterbroms hjälpte till att bredda körningen :shifty2: (passar bättre på större banor..). Kört är kört...

Stort tack till Josen för test av bil!

/Jonas

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Men jag är lite fundersam här nu över en annan grej. Sprint 3 var ju detta och jag körde sprint 1 sist. Sprint 2 blev väl flyttad och kommer att köras vid ett senare skede? Är jag rätt ute nu då?
Jodå, du är på rätt spår. Förmodligen kör vi dubbelsprint den 3/9 med 5 följt av 2 efter en timmes paus för lunch.

Det är inga detaljer klara än.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eftersnack
2006-07-02 SVKG Sprint 3 Parkbanan
1, 2   >>
8894 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande