Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 4S -04 (TILL SALU!)
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (22985 totalt)
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Efter tio långa år i BMW-träsket (M3 Coupé -88 + 528i -98; M3 Coupé -97 + 528i Touring -00; M3 Coupé -02 + 530iM Touring -01; Z3 M Coupé -02* + X5 4.4iA -04) så har det nu -- äntligen! -- blivit dags för en Porsche 996 4S -04 (+ en Volvo V70 2.5T AWD -06 som bruksbil). Den här bilen kommer inte att genomgå några större modifieringar, men jag tänkte ändå lägga upp en liten tråd här för nyfikna vänner och bekanta samt för att själv ha som referenslogg...

Precis som alla mina tidigare bilar (den silverfärgade V70:n undantagen!) är även denna svartmetallic med svart skinninredning. Jag letade länge på mobile.de innan jag hittade en bil som hade det mesta av den utrustning jag absolut ville ha, och när jag väl hittat en som låg väldigt nära så var det bara att agera snabbt. Att det blev en 4S beror på att jag behöver/vill ha fyrhjulsdrift samt baksäte för barnen (därmed rök Carrera 2 och GT3) utan att lägga en hel förmögenhet på en bil i absolut toppskick (därmed rök Turbo), och i valet mellan Carrera 4 och 4S kom jag fram till att 4S:s bredare karross och drivlina från Turbo-modellen övervägde -- utseendemässigt är de enda skillnaderna luftinsläppen framför bakre hjulhusen och den större bakvingen som Turbon har samt det röda reflexbandet bak som Turbon saknar, och drivlinemässigt är det samma sänkta styva sportchassi, bromsar med mera; 4S är alltså i princip en Turbo -- fast utan turbo!

Här är en specifikation på all fabriksmonterad extrautrustning (en hel del är ju standard på 4S, som t.ex. PSM, klimatanläggning, CD-radio, metalliclack, elsportstolar, larm, färddator, sportchassi, m.m.):

342 Eluppvärmda stolar
425 Bakrutetorkare
446 Centrumkåpa med Porsche-vapen i färg
498 Utan modellbeteckning (kostnadsfritt)
635 Parkeringsvarnare
650 Eltaklucka
666 PCM telefonmodul
680 BOSE surroundsystem (digitalt ljudsystem med 12 högtalare)
692 CD-växlare, 6 CD-skivor
E70 Läderinredningspaket, stort
P16 PCM (Porsche Communication Management) inkl. navigeringsmodul
P74 Bi-Xenon-strålkastare inkl. strålkastarspolning
X70 Dörrtröskelskydd i rostfritt stål med modellbeteckning
XD9 Fälgar lackerade i exteriörfärg
XLF Sportavgassystem
XPA Sportratt i läder
XRC 18" SportTechno-fälg
XX1 Golvmattor med läderkant samt Porsche-vapen
Y06 Växelspaksknopp och handbromsspak i aluminiumlook/läder
Z4 Basaltsvartmetallic

Det enda som väl egentligen saknas är farthållare, regnsensor och automatiskt avbländande innerbackspegel. Sedan hade det varit kul med fabrikstrimkitet (X51) som ger 345 hk (original är det i denna 3.6-litersmotor 320 hk), men detta var omöjligt att hitta i en bil om man samtidigt absolut ville ha svartmetallic med svart helläderinredning, manuell låda etc. Jag kikade just igenom den svenska prislistan för denna bil, och när den såldes ny i Sverige låg den i detta utförande på ca 1,1 mkr... Utan att gå närmare in på vad jag själv betalade så är det bara att konstatera att det här förmodligen är den bästa bilaffär jag någonsin gjort! :-)

Bilen hade bara gått 1.500 mil med samma ägare som köpte den ny av Porsche Zentrum Regensburg, där den samma dag som jag köpte den inspekterades och tvåårsservades helt utan anmärkningar. Ägaren var en väldigt sympatisk tvåbarnspappa med egen tandläkarpraktik som var lika petig som jag själv, så det enda som avslöjade att bilen inte var sprillans nyköpt var det lilla ytslitage på vindruta och lack som alltid uppstår när man kört några mil i väder och vind. Att han sålde bilen beror på att han redan hade köpt en ny 997 S i stället, och dessutom hade familjen ytterligare ett par bilar i det rymliga garaget... Jag kollade även upp med både försäkringsbolaget och Porsche Zentrum att inga skador eller reparationer fanns registrerade (det enda som var gjort var ett vindrutebyte p.g.a. stenskott). Samma dag som bilen servades och kontrollerades på Porsche-verkstaden passade jag även på att byta ut ändrören från 4S standard dubbla ovala till 4S sport fyrdubbla integrerade (bilder kommer).

Jag har givetvis redan beställt aluminiumpedaler, helvita blinkerslampor och brandsläckare, sedan kommer jag att försöka aktivera den svenska halvljusautomatiken, demontera "Carrera 4S"-emblemet på bakluckan (av estetiska skäl) samt montera en eldriven Defa motorvärmare (för att minska kallstartsslitaget på motorn nio av årets tolv månader). En annan liten lustig detalj var att de vrålsnygga SportTechno-fälgarna hade svartlackerats på insidan från fabrik, så de kommer jag nu att lackera om (antingen med Porsches original silverfärg eller med BMW M:s snygga Chrome-Shadow). Prestandamässigt handlar det nog mest om att utveckla föraren, men när det gäller rakt-fram-acceleration skulle jag bra gärna vilja ha lite mindre vikt och lite mer effekt, fast det blir nog tyvärr en svår kombination om man väger in kostnaderna i kalkylen -- att modifiera Porsche verkar vara bra mycket dyrare än att modifiera BMW... Men även om nu bilen inte genomgår i närheten lika omfattande modifiering som M Coupén gjorde så blir det förhoppningsvis lite fler banbesök än det blev med M Coupén (jag är inte den som köper årskort och långpendlar till Nürburgring (eller ens Gotland Ring), men inte heller den som glider runt på stan för att imponera på cafépubliken, utan jag kommer mest att köra lite spontanrejs -- hårt men ansvarsfullt när trafik och väglag så tillåter! Med stigande ålder kommer dessutom visheten, d.v.s. respekten för höga hastigheter, så det roligaste tycker jag är acceleration från stillastående och när vägen får riktigt kvinnliga kurvor... ;-)

Som sagt, bilder och uppdaterad info kommer senare, men nu är i alla fall tråden upplagd. (Tänkte ev. även berätta lite om hur importförfarandet gick till, som lite hjälp för de som känner sig sugna men osäkra på att själva prova.)

--
*Se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8026

_________________
Mark W.
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Grattis! thumbs up Carrera 4S är en het modell, dina framtida modifieringar låter sunda. Enligt vad du skrev låter valet av modell hyffsat logisk. Nu har du en riktig sportbil och inte en hottad bruksbil som BMW M3. Roligt att den skall användas året runt! Nu vill vi se bilder!

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Tack! "Hottad bruksbil" var väl kanske ett lite elakt epitet på en så vass bil som BMW M3 faktiskt är (särskilt mätt i prestanda i förhållande till kapitalinsats ;-), men visst är det ändå skillnad på en sportbil som M3 och en *riktig* sportbil som 996 -- även om en rejält bearbetad M3 blir vassare på gatan (rakt fram + motorväg) så skall det nog väldigt mycket till för att den skall kunna köra ifrån en original 996 på bana under likvärdiga förutsättningar. Jag undrar hur många som byter från Porsche till BMW jämfört med tvärtom...

_________________
Mark W.
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

4S är helt klart den snyggaste 996:an. Grattis!

Nu vänat vi bara på bilder på din bil...

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2540



Jag köpte också en 996 C2 -99 i tyskland för två månader sedan. 996'an är en väl ihopskruvad bil med bra balans, bromsar och effekt. Körde med den (med gatdäck) på Gotland för 2 veckor sedan. En perfekt bil för ta till lättsammare typer av klubbracing då bilen håller hela dagen på bana och hem igen ;-)

Fast det vore ju ändå roligare ifall man kunde få bort ytterligare 200kg... effekten räcker till men ändå, mindre ljudisolering, elmotorer, krockkuddar och mera, mera - bil bara...

Eller kanske, hm.... GT3 - fast den väger lika mycket :-( Varför är alla bilar så tunga ?

sorry för trådkapningen, måste bara få lätta på bördan.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Igår torsdag var jag på Bilprovningen i Sollentuna och registreringsbesiktigade bilen, och det var en smidig historia -- i.o.m. att det är en -04 och den därmed är yngre än tre år så behövdes ingen kontrollbesiktning, utan det var bara en snabb koll att alla papper (det tyska Fahrzeugbriefet och EU-typgodkännandeintyget) var i sin ordning, att chassinumret stämde och sedan en snabb vägning (1.510 kg fulltankad utan förare/passagerare), därefter fick jag det nya reg.numret på plats och vips var bilen klar (återstår nu bara att få hem skyltarna, skruva på dessa och sedan ställa på bilen)!

_________________
Mark W.
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Så här ser fälgarna ut i nuläget (SportTechno 9x18" fram och 11x18" bak), original svartlackerade på insidorna från fabrik:



...och så här ser de normalt ut i helsilver (jag väljer antingen denna färg eller BMW M:s chrome-shadow, som ser väldigt bra ut på svarta bilar):



Så här såg ändrören ut när jag köpte bilen (4S standard tvåpipiga):



...och så här ser de ut i nuläget när jag bytt till 4S sport fyrpipiga:



Jag kommer att lägga upp fler egna bilder så snart fälgarna är omlackerade och bilen är nytvättad (just nu är den täckt av mängder med pollen och ser rätt mjölig ut...

_________________
Mark W.
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Det går framåt! Idag var jag förbi Team1 och värmde bort Carrera 4S-emblemet bak, och det är förvånande hur en sådan liten borttagen detalj förbättrar det skönhetsmässiga helhetsintrycket -- hela bakpartiet framträder nu mycket tydligare och bilen blev liksom... lite sexigare (för mig är bilen alltid en "hon"... :-). Även de svenska skyltarna sattes på plats, och tejpades fast med vad som i bilstereokretsar tydligen kallas "apbajs" (tunna svarta strängar av häftmassa; sitter som gjutet året runt!) så att man slipper stora klumpiga skylthållare. Fordonsskatten och skrotningsavgiften är också betald, så det är bara det lilla skattemärket som saknas, men redan nu känns det ändå som om bilen har fått sitt "svenska medborgarskap" :-).

Jag har också beställt lite nya prylar: Ett Evolution Motorsport V-Flow Cold Air Intake kit (inkl. filterstrumpa och ersättningsfilter) samt stålomspunna bromsslangar, aluminiumpedaler och vita blinkerslampor. Från Porsche kommer jag även att köpa en original kortslagig växelspak (jag fick provkänna på en som satt monterad i en 996 Turbo, och den kändes helrätt, bara marginellt mer motstånd är den långslagiga originalmekanismen), och jag kommer även att montera in ett ljusrelä för att få full svensk halvljusautomatik (så att man slipper tända/släcka manuellt hela tiden). Det lär väl dröja ett tag innan allting kommer på plats, men nu är det i alla fall på gång.

V-Flow-insuget påstås ge ca 10-12 hk i dynon, men det är inte för den lilla effektökningen som detta lockar, utan framförallt för den förbättrade responsen vid gaspådrag samt det håriga insugningsljudet (vilket i kombination med sportavgassystemet torde kunna ge en härligt hård ljudbild :-). Lite längre fram vore det inte helt fel med vassare grenrör, lättat svänghjul (för ännu knivskarpare respons från motorn) samt ommappad styrprogramvara optimerad för dessa nya förutsättningar. Enl. dynon påstås allt detta ge totalt ca +30 hk tillsammans; nu skall man ju alltid ta amerikanska effektökningssiffror med en nypa salt, men jag skulle bli ärligt förvånad om effektökningen av dessa åtgärder gav mindre än +20 hk. Inte för att bilen kommer att bli någon raket (för det behövs det nog ett kompressorkit), men jag tror att körkänslan kommer att bli absolutlisch wunderbar!

Fortsättning följer...

_________________
Mark W.
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Idag var jag på Porsche Center Stockholm och fick en del åtgärdat:

- Byte av larmkoden i de båda huvudnycklarna (försäkringsbolagskrav)
- Byte av alla sex orangefärgade original blinkerslampor till silverfärgade Solaris Invisibulbs (orange ljus)
- Montering av svensk halvljusautomatik
- Montering av bakvingekontrollknapp i instrumentpanelen (sitter standard på 996 Turbo; gör så att man kan reglera bakvingens läge manuellt, t.ex. Om man vill få maximalt kalluftintag redan i lägre hastigheter)
- Montering av Evo aluminiumpedaler

Utöver aluminiumpedalerna fick jag igår även leverans av Evo V-Flow sportluftfilterbox samt Evo metallomspunna bromsslangar, detta kommer dock att monteras vid ett senare tillfälle.

_________________
Mark W.
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Här kommer äntligen lite bilder:

Framifrån (notera den med häftmassa dikt an monterade nummerskylten):


Högra framlyktan (med Solaris Invisibulb -- mycket snyggare än den orangea originallampan):


Snett framifrån:


Från sidan:


Snett bakifrån:


Bakifrån:


Bakifrån snett ovanifrån (notera avsaknaden av "Carrera 4S"-emblem):


Vänstra ändröret i fyrpipigt sportutförande (kosmetisk dubblering då utloppet är enkelrörigt...):


Vänstra bakhjulet (SportTechno 11"x18" med 295/30-18-däck och 17 mm distansplatta; svartlackerad insida, skall lackeras helt i silver inom kort):


Förarmiljön snett bakifrån:


Förarmiljön från sidan:


Förarstolen (sportstol med stolvärme; eljustering i ryggstöd, manuell reglering i längs- och höjdled):


Baksätet (med Recaro Young Style barnstolar i helsvart microfiber; specialbeställda, finns ej i Sverige):


Instrumentclustret:


Övre instrumentpanelen med navigatorn (översta vänstra knappen reglerar antisladdsystemet PSM [på/av], knappen under ljudnivån på sportavgassystemet [obegränsat/begränsat], knappen därunder läget på bakvingen [nedfälld/uppfälld] -- om man nu inte vill låta den hastighetsavläsande automatiken ombesörja detta i stället...):


Undre instrumentpanelen med klimatanläggningen:


Aluminiumpedalerna (Evo):


Motorutrymmet (originalutförande; bild efter montering av Evo V-Flow sportluftfilterbox kommer senare):

_________________
Mark W.
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



säg till när den ska säljas...

_________________
Johan Dahl
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Fin bil Emm thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fan va fin...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Dags att väcka lite liv i den här gamla projekttråden igen, nu när våren verkar ha kommit för att stanna! Bilen har varit påställd hela vintern, men har mest stått och slumrat i garaget. Batteriet har varit väl försörjt för genom Porsches underhållsladdare (sätts i bilens 12V cigaretttändaruttag -- supersmidigt), men jag har ändå tagit några halvtimmesturer med jämna mellanrum när det inte varit nysaltat eller snorkallt ute för att smörja vitala delar (t.ex. kan AC-pumpen ta stryk av att anläggningen inte alls används under en längre tid).

Jag fortsätter väl där jag slutade, och redan den 28 juli förra sommaren fick jag den nya sportluftfilterboxen V-Flow Air Intake från Evolution MotorSports monterad på Porsche-verkstaden (se V-Flow eller Evoms). Förväntningarna var att boxen skulle ge en känsla av mer direkt respons vid gaspådrag och ett lite råare insugsljud, men skillnaden vad gäller respons är, om man skall gå efter "sätesgyrometern", tämligen försumbar... Akustiken har däremot förändrats lite mer påtagligt -- när man accelererar genom växlarna så ryter motorn klart hårdare på höga varvtal och ger ett mer resolut intryck. Kanske man kan känna av effekten lite mer om man kombinerar insuget med optimerad motorstyrprogramvara från GIAC, vilket jag fortfarande har planer på (enda leverantören jag har hittat som har kompetens att flasha boxen utan någon fysisk åverkan i övrigt och som erbjuder en liten handhållen enhet som går att koppla in på OBD II-porten så att man själv kan skifta mellan original och modifierad programvaruversion efter behov; dessutom finns de numera representerade i Sverige!).

Så här ser i alla fall V-Flow-kitet ut när det väl sitter på plats:



Är det någon som är sugen på att själv skaffa ett V-Flow-kit men vill "se med egna öron" innan så brukar jag dyka upp på Haga-träffarna under sommaren (arrangeras av Porscheklubben i Stockholm -- se http://www.porscheklubben.se/).

Idag var jag även förbi Niklas Lindberg på Lindbergs Gummi inne i stan (en toppenkille som jag varmt kan rekommendera till alla bilentusiaster som ställer höga krav på både service och kompetens) som på kort varsel lyckades klämma in mig för montering av sommarhjulen. Först dock en bild på vinterhjulen som jag köpte i höstas (Porsche Turbolook II 18"-fälgar, vilka satt som standard på 996 Turbo och 4S) med Pirelli Winter SnowSport dubbfria friktionsdäck 225/40 fram och 265/35 bak (standard vinterdäck till 996 Turbo och 4S från Porsche-verkstaden):



Det som gjorde bytet till sommarhjul extra kul idag var att Niklas monterade sprillans nya bakdäck (samma som tidigare, d.v.s. Michelin Pilot Sport 225/40 fram och 295/30 bak med N1-specifikation särskilt för 996 4S) på SportTechno-fälgarna som precis hade kommit tillbaka från Intera för omlackering! På bilderna i tidigare inlägg ovan syns den svartlackerade insidan på fälgarna som jag inte var särskilt förtjust i (tillval vid leverans från fabrik), men nu är de alltså omlackerade med BMW:s mörka grafitsilverblanka Chrome Shadow-lack i stället -- helgerån må tyckas, men brutalt snyggt, och så är det juste att ha något som man är helt ensam om! Så här ser de ut nytvättade på nära håll (med kamerablixt):



...och så här ser de ut utan kamerablixt:



Jag tar med en utomhusbild också (i direkt solljus syns dock Chrom Shadow-effekten av någon anledning inte lika bra, så på bilden nedan ser det nästan lika ljust ut som original briljantsilver):



Nu kommer nog tråden att få ligga i träda ett litet tag igen då jag håller på med ett annat bilprojekt för tillfället (skall byta familjebilen från nuvarande V70 2.5T AWD aut. -06 till en beg. Audi S4 4.2q Avant aut. -06 i stället, om allt går enligt plan :-).

--

Edit 07-04-15: Det blev en Audi S4 Avant -07, och här ligger en liten projekttråd upplagd om den också...

_________________
Mark W.
Citera
Syrran
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 108



Så stiligt! En klar förbättring av en redan fin bil!!! thumbs up thumbs up thumbs up

Mvh Syrran

_________________
Johan Syrén
Citera
jober
Easthammer
Här sen Dec 2004
Inlägg: 157



Grattis till grymt snygg kärra! thumbs up Avis på dom där fälgarna...

_________________
Johan Berg
Såld! =( Porsche 993 C2 -94
Porsche 996 TT -01
Porsche 928 S -84
Audi A6 2,4 -98
PCS 5810
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Tack alla ni som har skrivit snälla kommentarer i tråden, det är alltid roligt med uppmuntrande ord från fellow sports car enthusiasts! thumbs up thumbs up

En del har undrat varför jag inte köpte en Turbo -02 för ungefär samma pengar i stället, men jag är väldigt petig med miltal och skick och vill gärna ha maxutrustning i så ny modell som möjligt, och då får faktiskt prestandaegot ta ett kliv åt sidan... Visst vore det häftigare med en Turbo, men skall man hitta en nyare lågmilare i samma fina skick som denna 4S så rör man sig ju inte längre i samma härad prismässigt, utan då drar det tyvärr iväg ett par hundra till på en gång. Och av någon anledning känns Turbo lite som "end of the road" också, d.v.s. man har inte längre det fränaste/vassaste framför sig att sukta efter längre...

_________________
Mark W.
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
 
Bilen är till salu!

Jag har kommit fram till att jag klarar mig utmärkt med bara en bil och har därför bestämt mig för att sälja Porschen nu (som bruksbil har jag en Audi S4 Avant 4.2; jag kör helt enkelt alldeles för litet för att det skall vara motiverat att hålla sig med två bilar och eftersom vi har barn så vinner kombin...).

Som ren jämförelse kostade bilen så som den är utrustad ny i Sverige 2004 drygt 1,1 mkr, och jag har sedan dess lagt ut ytterligare 60 tkr i extrautrustning (noterat i specifikationen). Bilens skick är helt anmärkningsfritt såväl in- som utvändigt (ett par stenskott nedtill på stötfångaren som är av plast är bilens enda skavank), bilen har endast servats på Porsche sedan den var ny, den har endast handtvättats, och den har i skrivande stund bara gått 2.200 mil. Tittar man på hur motsvarande bilar är prissatta idag så sätter jag 625 tkr som ett lägstapris. (På blocket.se ligger i skrivande stund fyra bilar ute, prissatta mellan 595 tkr och 660 tkr, men inte ens den dyraste har gått lika lite och har lika mycket utrustning som denna bil; tittar man på mobile.de i Tyskland så finns det just nu bara två bilar från -04/05 med ung. samma grundspec. som gått max 3.000 mil ute på annons, prissatta till 614 tkr resp. 648 tkr.)

Den som vill ha en 996 4S och inte är petig med färg, utrustning, miltal och skick kan lugnt komma ned under 600 tkr, men den som vill ha en bil som motsvarar min vad gäller utrustning, skick och historik tror jag ärligt inte kan komma under 650 tkr varken i Sverige eller i Tyskland -- just 4S har stabiliserat sig på den här prisnivån och kommer nog inte att sjunka mycket mer framöver heller (trots att det har börjat dyka upp begagnade 997 4S så har inte prisbilden sjunkit nämnvärt under de här två åren, och det tror jag beror på att just 996 4S (och GT3) har fått en lite speciell status bland Porsche-entusiaster).

Seriöst intresserade är välkomna att höra av sig -- så länge jag inte har skrivit i denna tråd att bilen är såld så finns den kvar. Bilen finns i Stockholm, och jag är inte intresserad av inbyten. Ev. ägarbyte kommer att ske på min bank (Handelsbanken inne i stan). Det är givetvis marknaden som sätter priset, men fram till april beaktar jag inga bud som understiger 650 tkr (om köparen avstår vinterhjulen kan jag emellertid gå ned motsvarande i pris).

_________________
Mark W.
Citera
Krigge
GBG
Här sen Maj 2004
Inlägg: 54



En stilla undran bara, har du bara kört 50 mil med bilen sen du fick hem den??

_________________
Kristofer Strömberg
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Tack för påpekandet -- jag blandade tydligen ihop miltalen och angav Audins körsträcka (som är 1.700 mil) ovan! Porschens körsträcka är däremot 2.200 mil och ingenting annat (har nu korrigerat detta i det tidigare inlägget :-).

_________________
Mark W.
Citera
Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 63

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Dags för en liten uppdatering...

Jag hade en blocket-annons ute i en månad i våras men fick inga bud över 600 tkr och beslöt mig därför för att behålla bilen i stället. Nu har jag precis bytt vardagsbilen (Audi S4 Avant Tiptronic -07 mot Audi RS4 Avant -08) och har därför gått ut med en blocket-annons på Porschen igen. (Tanken är att RS4:an ersätter 4S:en som hobbybil medan jag sedan skaffar en A3/S3 Sportback för att ersätta redan avyttrade S4:an som vardagsbil så snart 4S:en är såld; RS4:an känns inte helt optimal som vardagsbil för skola/dagis/handla...).

Nu ser ju tyvärr marknaden ut som den gör, så jag har gått ned till 549 tkr i pris; återstår att se hur väl detta faller ut då jag åter har lagt mig i det övre prissegmentet för 996 4S-modellen... Med tanke på bilens fina skick, digra utrustning och låga miltal är bilen absolut ett klipp för rätt köpare (d.v.s. någon som värdesätter dessa egenskaper). Men vem vet, jag kanske rent av har den kvar och säljer RS4:an i vår i stället... :-)

Bilen har nu gått 2.400 mil och är nyligen fullservad på Porsche Center Stockholm för 12 tkr. Hugade spekulanter är härmed välkomna att höra av sig.

--
se http://www.blocket.se/vi/19338700.htm

_________________
Mark W.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 4S -04 (TILL SALU!)
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (22985 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande