Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf gti 16v -86 (Hulken)
1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (22407 totalt)
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Nu när jag börjar bli klar så känns det som att det är dags att lägga ut en liten tråd här iom att det är på bana jag tänker lufta bilen mest på i sommar..

HISTORIK

Bilen ifråga är en golf gti 16v -86 som köptes våren 2004.
Då såg den ut såhär:




Första sommaren kördes bilen original sånär som på ett större insug och extractor.

Sen framåt höstkanten började jag skruva isär bilen och byggde bl a bur, förbättrade väghållningen med polyurethan bussningar och gula ställbara konidämpare, div fjäderbensstag osv.

Jag monterade även Sparco stolar och ToORA 4-punktsbälten.

Framåt vårkanten 2005 såg den ut såhär:



pga div växellådshaverier så vart det inte så många mil på bana som jag hade önskat. Jag hann dock med några varv på Kinnekulle ring.
(Notera stället =))



VAD HÄNDER NU DÅ?

Jag har köpt en ny växellåda. den kommer från en audi A3 och heter 02j.
Den har gått 300mil sedan den var ny, och det sitter en Peluquinndiff i.(stavning?)
Den ska vara ett slags mellanting mellan originaldiffen och en quaifediff.
Det sitter även uttag för både oljekyl och oljetemp.



Sen sålde jag av mina gamla g60bromsar. som iofs har funkat kanon med 285mm slitsade skivor.



Men jag kom över helt nya Brembo fyrkolvsok med 310mm skivor =)




Då 02j lådan inte vill passa mot mitt svänghjul så var ett tvunget att köpas. Det vart ett 228mm stort lättat svänghjul från DLI-teknik.



och iom det fick jag köpa ny större koppling och tryckplatta med.



Efter ett besök hos Nille på Ultra motors i södertälje vart jag övertygad att jag behövde ett Niltech sprut och att jag skulle köra nya motorn på etanol.

Sprut och etanolkonvertering beställdes och jobbas på i nuläget.
och samtidigt fick han renovera och bygga ihop mitt 2litersblock med smidda kolvar osv. (mer info om motorn kommer när jag får tebax den.


För att göra det enkelt för oss så tog vi insug och spridare från en seat (ABF motorn)



Även grenröret togs från ett ABF block. i klass med supersprintextraktorn


_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
The story goes on..

Var nere i garaget en stund och pillade lite. Det är svårt att hålla uppe motivationen utan motorn i garaget. =(

Men lite blev iaf gjort.
Grenröret lindades:



Så polerade jag bort SEAT texten på insuget och gjorde rent det och ett motorfäste lite.

Bling bling




Funderar på att lämna iväg insuget på blästring för att bli av med missfärgningarna.

Jaha, nu händer det inte mycket i garaget, håller på att slåss mot en förkylning Sad

men jag har pratat med Nille igen och kollat när motorn och sprutet blir klart, och han ville ha 2 veckor till på sig så det blir till att vackert vänta ett tag till.

Bromsarna har kommit och monterats iaf, Allt var kanon med dom förutom att jag inte fick med några bultar.


Så jag fick åka ner till Sieverts skruv och köpa 4st, (75:-/st)

Såhär ser bromsarna ut på iaf. Motorporr =)





Såhär ser bilen ut i dagsläget, Lite kvar att göra =)




Jag har beställt nya fälgar också, från England.(får se hur det går=))

Efter mycket övervägande så bestämde jag mig för en uppsättning Team Dynamics Monza som av någon anledning kostar hälften så mkt som i sverige.




over and out

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Jahapp, då har man för en gångs skull vart lite flitig i garaget =)

Skruvade ner gamla spakstället och kastade det, och började passa in det nya.
Som självklart inte var det minsta lik den gamla =( Jahapp, fram med tumstocken och kapen:



och så passade jag på att lacka spakstället lite, rött och fint =)




Men när jag lyfte på mattan för att komma åt så döm om min förvåning när jag märkte att jag hade fuskat förra året.
Kardantunneln och torpeden var befriad från asfaltsmatta, men golven hade jag glömt/skitit i...

Bara att greppa värmepickan och rakbladen. Blev inte riktigt klart, fortsätter imorgon.




Asfaltsmattorna är äntligen urskrapade.





Men det såg ju inte så roligt ut ändå.. Fram med skrubbsvampen och lite lacknafta så såg det iaf lite roligare ut.







I onsdags var jag ute i skogen hos Ultra motors och hämtade alla motordelar (Äntligen!)



Nya blocket:


Det som är gjort är:

Balansering av vevparti
Borrning av block 1 ö d
montering av smidda JE kolvar
Montering av nya lager
planing av block

Nya ventiltätningar
Planing av topplock för att få 12kg i komp

Tillverkning och anpassning av div triggerhjul och dyl till sprutet

Tillverkning av Niltech sprut
Anpassning av allting till Etanoldrift

Säkert glömt nåt, men det där var i stora drag.


Motorn fick stå orörd i garaget i ca tre minuter innan jag gick på och började kladda ner det med penseln.

Första lagret:

Andra lagret och ARP pinnbultarna monterade. (en jävla procedur med infettningar hit och dit osv..)




Topplocket monterat med Cometic stålpackning emellan. Passade även på att byta ut de gamla grenrörsbultarna i toppen.



Å när allt annat är nytt så måste man ju köpa nya packningar också..


Hääjdå häjjdå.

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Rengjorde motorrummet lite och började kika över elen lite.
Det är mycket jag inte behöver/ska dra nytt.

Nu såg det iaf för täskigt ut


Lite bättre =)



Mekade även på lite mer grejer på motorn. Insuget verkar passa finfint förutom att jag får tillverka nya stödfästen på baksidan.



Skönt att vara igång igen =)

EDIT: Å fråga inte varför det står en rostig invalidbuss i

Mera paket =)



Äntligen har fälgarna kommit. Ny oljepump och en golfgrill vart det oxå

Gamla oljepumpen



Nya:



nya grillen. tänkte köra med vanlig golf front i år. ska bara få tag i klarglaslyktor oxå.




oxå till fälgarna =). Som levererades exakt på dagen som säljaren i England lovade. Rekommenderar denna sida för er som funderar på att köpa grejer från England. http://www.demon-tweeks.co.uk/

Så här ser dom ut. Team Dynamics monza heter dom och mäter 7x16"



Passar bra mot det röda och blanka =)




Men jag måste nog köpa spacers. Oken ligger mindre än 1mm från ekrarna i in-ut led.



Komplett monteringskit fick jag med utan extra kostnad. bonus




Jahapp, arbetet går vidare. håller på att jaga en spjällhuspotentiometer för att Nille ska kunna programmera klart sprutet, och så måste jag hämta alla delar som jag glömde där =)

Bultar finns det iaf gott om =)



heejdå hejdå.

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
För att ni inte ska tro att jag ligger på latsidan så slänger jag ut lite bilder.

Jag har nu fått alla motordelar av Nille, märkt ut på remskivan på vevaxeln var triggerhjulet ska sitta och lämnat tillbaka det till honom så att han kan programmera sprutet och skriva en grundmapp så att motorn startar (förhoppningsvis iaf)

Jag har även fått tag på en spjällhuspotentiometer som jag saknade, (även den viktig för sprutprogrammeringen)

Så sprutet blir klart i början av nästa vecka, så då är det bara att betala slutnotan och börja montera =)

Idag fick jag besök i garaget av en kille som e duktig på att rikta bilar, och han gick igenom min bil och berättade precis hur jag ska göra för att få bort bulorna i taket.

Det visade sig att bilen inte alls e krokig. Bilen har tryckts ihop och fjongat tillbaka igen, bulorna är bara minnesmärken =)

Bilen nytvättad och fin dagen till ära =)



Drog toppen idag. 90 nm.
och monterade grenröret. Och givetvis var det gängpaj på ett ställe i toppen =( bli helicoil där.



Åsså gnuggade jag lite på kamremskåpan.
Allt kan man inte köpa nytt.



Hämtade en liten motivationshöjare på vägen till garaget idag.




Motorporr på högsta nivå



Äntligen kan man växla som dom riktiga männen =)
Måste bara moddas litegrann för att hamna på rätt plats.
Kapa i kardantunneln igen =(


Skrubbade bort de sista asfaltsresterna, äntligen..



Ren å fin, symaskin

Å när det blitt så rent å fint så behövs ju lite färg att kladda på med.



Kladdade lite på tråget som såg för j*vla tråkigt ut.






Å rev ur halva elsystemet. Allt som hade med k-jeten att göra och lite till.



Imorgon blir det inget garage, men i helgen kommer mera bilder.

ha D

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Idag var jag hela dagen i garaget, men det hände konstigt nog inte så mycket. Pillade mest med smådelar.

Ett stycke lättat svänghjul, ARP bultar och det som behövs för att montera dom.



Världens procedur för att montera vill jag lova

Blocket fick lämna stativet för första gången på länge för montering av svänghjulet.



Svänghjul monterat:



Irriterande nog så kunde jag inte montera tryckplattan av den enkla anledningen att det saknades bultar.
Blir ett besök på VAG på måndag, inköpslistan börjar bli lång..

Snyggade till lite smågrejer:





Gjorde missen att jag provmonterade polarens brock B1 fälgar. Fy satan vad lågt och brett det vart.



Nackdelen är ju att man inte kan åka bana med såna fälgar, men som finfälgar skulle dom funka bra. Går i kraftiga tankar att köpa mig en uppsättning såna med..

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Kom underfund med att jag behövde ett stag mellan hjulhusen bak att fästa bältena i. ser ballare ut än öglor i golvet samtidigt som det styvar upp en del och bältena får en gynnsammare vinkel.

Sagt och gjort, men det enda röret som var tillräckligt långt tillhör min garagekompis Rednecks främre bur..
Lånade det lite..




Han märker nog inget..



Kapade till en liten alumall på plattorna mot hjulhusen och bockade den efter hjulhusen. (det blir 3mm plåtar sen)






jahapp, bara att börja brotcha.

Färdigt!



Nu ska jag bara beställa plåtar från smeden och fila av 3mm på varje sida så blir det kanon..

I mötet med stenen så slogs en gammal rostlagning i hjulhuset upp, Svetsade om den (Redneck fick äran) och smetade på lite karosserikitt.



Slipade ner på andra sidan med, batterit hade skavt av lite färg, så det var lika bra att slipa ner och galva om.


_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Idag fick jag ett nytt paket med posten.



Klarglaslyktor.

Provmonterade lite, dock utan frontplåt så det kan se lite skumt ut..



Slipade och spacklade lite mer på hjulhuset



Sen galvade jag hela golvet.



Med resultatet att det inte gick att vara i garaget, så jag åkte hem =)

En till godispåse =)

Diverse bultar från VAG (hälften fel suck..)
Kamrem
spännare
fläktrem och
urtrampningslager
från Mekonomen



Urtrampningslagret monterat



Tryckplatta på plats. Notera det efter lång brainstormning uppkomna specialverktyget för att hålla svänghjulet still när jag drar bultarna =)



Lådan passade =)



Men bultarna till startmotorn räckte inte till, så det blir ett besök hos Sieverts skruv imorgon. I helgen ska motorn vara i..

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Var nere på skroten idag och jagade rätt på växellådsfästen från en Passat:



och en frontplåt som hade sett bättre dar:



Slipade ner ytrosten (en hel del) och grundade plåten:



Sen lackade jag den Mattsvart (min nya favoritfärg tror jag)



Provmontering av lyktor och grill. Grymt besviken på grillens passform.



Blir till att slipa lite här och där för att få till det..


Växellådsfästena i det skicket dom kom i:



Efter lite kärlek:



Helt otroligt. Dom passade också:
Nu är det bara att hoppas att växellådan kommer i rätt höjd också =)



Slipade och spacklade motorrummet lite till. Jag har tre saker att säga om spackling:

1. Jobbigt
2. Tråkigt
3. Jag suger på det..



Idag köpte jag mig en flaska sprutspackel och sprutade på hjulhuset.. tänkte våtslipa det lite och sen lacka.



Men då kom Klister till garaget. (klister e målare)



Han var inte alls imponerad av spacklingsjobbet, så han tog över på den fronten



Jaha, så jag bestämde mig för att lägga igen hålet i kardantunneln efter gamla spakstället.





Klister har spacklat lite mer.



Hålet igenlagt:



1:a spacklingen av Klister



2:a



Redo för lack:



Jag Pillar på nya kamremmen



Kamremmen monterad och spänd.



Sen fick jag lite Hissjourjobb att göra så vi packade ihop för dagen, och jag säger som vanligt. Imorgon ska motorn i =)

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Innan motorn tar sin plats där den ska vara så var jag tvungen att snygga till huvudbromscylindern lite.



Sen var det dags för det stora ögonblicket..



Det gick förvånansvärt oproblematiskt till, ca tre minuter tog det, sen satt den där.



Monterade och passade in frontplåten.



La ner ett satans jobb på att få spolarburken, expantionskärlet, kylarfläkten osv i vettigt skick innan de monterades.

Provmonterade insuget också, men det, ventilkåpan, vattenpumpen och generatorn ska iväg på glasblästring innan montering.





the end is in sight =)

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Fick lite delar som min gode vän Niklas har blästrat åt mig idag.



Äntligen är jouren slut så man kan få lite gjort i garaget.

Dagens gottepåsar. lite bult och strömbrytare.



Här står jag och blåser ur blästersanden ur insuget (och ja jag sköljde även insuget noggrant mellan varven)



Såhär mycket sand dolde sig i insuget.



och då ska tilläggas att ett korn knappt är synbart för ögat.

Monterade undre delen av insuget och fuelrailen. Allt det är från Seat men passade utan modifikationer.



Sorry för bildkvaliten, men någon har vart å pillat på inställningarna på kameran så nu blir vissa bilder lite konstiga..

Så långt allt väl. Sen kom problemen...

Köpte ju klarglaslyktor från H2M racing, som det var urusel passform på. Lysena kommer för långt ner i grillhålen. I överkant har jag ca 10mm luftspalt mellan lyset och grillen, i underkant 0mm...

För att göra en lång historia kort. Så är dom väldigt otrevliga och icke service minded på det företaget...
Jag kommer aldrig att handla där igen.

monteringsplåten till lysena innan modifikationsförsök:



Plåten efter. (slitzade upp hålen lite) Inte snyggt, jag vet. men det är bara för att testa.



med hålen uppslitsade så funkade det inte ändå. justerskruvarna och styrpinnen tog i.

Slutresultatet blir att jag får köpa nya monteringsplåtar från VAG till lysena för att få dom att passa.

plåtarna jag fick med lysena måste vara felstansade..

och så lyckades jag klura ut att jag måste ha ett främre motor/startmotor/växellådsfäste från en bil med 02j låda för att allt ska funka..
Ingen bra dag i garaget idag.

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Ny dag i garaget, mera pryttlar.
Var på lokala skroten och fixade ett annat främre växellådsfäste från en passat. lite lysplåtar och lite annat smått.



Fick ett paket från Dalhems också.



Luftfilter, vevhusfilter, huvlås och nipplar till oljekylaren.
Kylvattenröret köpte jag på VAG.

Vattenpumpen kunde polaren inte blästra, så jag gav mig på och gjorde den fin istället.

Innan:


Efter:


Monterad:


Monterade startmotorn också, Men främre motor/växellådsfästet fick jag modifiera lite för att få dit, ett par muttrar saknas sen sitter det fästet där också.



Uppdatering.

ny dag nytt paket.


10mm spacerplattor både fram och bak. Satt som gjutet. Dom är mycket lättare än dom ser ut, väger nästan ingenting

och helt plötsligt vart avståndet mellan bromsok och fälg lite hälsosammare.



Sen att fälgarna kommer längre ut mot skärmkanterna gör ju heller ingenting.


Behövde ta ut rutan inför lite kommande jobb med buren.
Vis av tidigare spräckta rutor, överlät jag det till ett Proffs:
Micke. som monterat solfilm sen barnsben..



I övrigt så har jag löst problemet med främre motorfästet, så nu sitter motorn fast. Ska lägga på däck på fälgarna när som helst men väntar fortfarande på sprutet och stötdämparna bak..

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Idag började jag med att ta bort gamla extramätarkonsollen (övre hålet) och luftutblåset i mitten (nedre lite större hålet)



Fick två aluminiumplåtar tillklippta av Tompa min garagegranne för att bygga nya mätarkonsoler av.



Tanken är att det ska sitta tre mätare i den övre, och fyra mätare + två brytare i den undre.

Sådärja! Måttat och klart att hålsågas



Monterade oljekylen med div vinklar, använde mig av originalfästen bredvid kylaren.



Började rensa lite i elen till lysena, såg förjävligt ut.

Före:


Efter:


Lessna ihop fullständigt på nya fronten och bestämde mig för att montera den även fast det inte blev perfekt. Så fort tiden och pengarna finns så kastar jag hela skiten åt fanders och köper det dyraste som finns på marknaden. det måste ju ha bättre passform =)



och titta.. lyser gör det iaf, man får vara nöjd med det lilla.



Rengjorde klart insuget och monterade. vart jäkligt fint efter blästringen.


_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Monterade expansionskärlet och provmonterade kylslangarna, mest för att se att alla fanns men till min fasa så ser jag att jag har fått fel kylvattenrör av DinBil. =(
Alla böjar på röret stämmer men det saknas en anslutning..



Åkte ner och skällde på dom.. felprocenten på delar från DinBil ligger fanimig på 50% för mig.. skrämmande.

Satte mig ner i min ilska och black cromade alla kylarslangarna..

Innan:


Efter:



Imorgon ska jag och Redneck bl a justera in dörrarna/bakluckan och montera skärmarna.

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
börjar bli ett riktigt dyrt spakställ.

fick köpa motorsportvajrar för att få det att funka, och dom är inte gratis.
Köpte ett främre rör också, men det passade inte alls, så jag får kapa bort flänsen och bygga allt nytt från den och nedåt..



Började fila upp hålen i flänsen för bättre port matchning.



Borrade lite hål i torpedväggen för de nya vajrarna.
Så här ser de ut i motorutrymmet, växelförarna är inte riktigt komletta än.



och så här i kupen, får svetsa ett mothåll till den hitre vajern med bara så blir d kanon.



Såna här godbitar sitter i ändarna:



Med hjälp av Matte (Redneck) riktades det dörr och skärm på vänstersidan, på högersidan kommer a stolpen att behöva ett litet tryck framåt för att alla springor ska bli bra.



Löser det i veckan med en portapover.

Fick hem en lite greppvänligare ratt




Köpte en finurlig liten adapter för att köra med mekanisk koppling på lådan, från en Transporter.



Fick hem ett nytt vattenrör från Dinbil. hoppas det är rätt den här gången...



Den här gången fick dom till det. Vattenröret och kopplingsadaptern monterade.



Av det här ska jag göra mothåll för vajrarna till spakstället.



Typ såhär är tanken att det ska bli.



Knåpade ihop en urtjusig brytarpanel.



Det enda tråkiga var att den inte passar =(



Får se om det går att lösa, fin var den iaf =)

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Idag fick jag det efterlängtade sprutet.



Större delen av dagen gick åt till att provmontera det och kolla så att alla kablar räckte osv. Tyvärr så var ett kontaktstycke annorlunda mot det som satt på bilen så jag ska ner till Ultramotor och få det ändrat imorgon.

Fick paket från Dalhems



En våffeladapter och två vinklade nippeladaptrar till slangnipplarna.

Fick bygga om oljefilterhållaren lite för att få dit den.
Innan:



Efter:



Såhär vart det när allt vart klart med.




Mothållet för vajrarna till spakstället grundat:



Anlitade Redneck att bygga ett främre rör. Så här långt har han kommit hittills, grundtanken är att rören ska gå ihop precis innan flexbiten.



satte jag kapen i spakstället.



kapade bort bottenplåten och tillverkade en ny.



Sådär är det tänkt att se ut, ska bara skickas iväg på svetsning.

Fick på däck på fälgarna idag också, Ser nästan startfärdig ut =)



B-dagen närmar sig..

_________________
Fredrik Ryding
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Var nere på Ultra motors i eftermiddags och Nille bytte kontakten medans jag väntade (gick omkring och försökte undvika att pilla på alla balla maskiner där=))

Hittade en originalgenomföring i torpeden för sprutet



Det dröjde en stund innan jag klurade ut hur det är tänkt att alla kablarna skulle gå, men till slut fick jag till det hyffsat,



Mina stötdämpare bak förolyckades efter att ha blivit monterade på en manta i ett niotimmarsrally i vintras, så idag kom mina nya stötdämpare.



Var nere på Hydroscand och fick soppaslangar pressade.
Nya och gamla bredvid varann.



Soppaslangarna monterade



Beställde växellänkage från en skrot, och var väldigt tydlig (tyckte jag) med att jag bara var intresserad av länkaget på lådan och INTE spakstället och vajrarna.

Vad får jag? jo vajrar och spakställ men inget länkage.. grr..



Köpte lite olja på Hydroscand



Provade bygga insugsrör med ett annat filter. tror nog att jag kör med det istället för piperx filtret.



Upptäckte att justeringsjärnet till generatorn täcker bensinanslutningen på fuelrailen.



Fick bygga ett helt nytt fäste och flytta ned järnet en bit.



Nu är det det här som veckar pannan mest. 0.8-1.2mm ifrån det svarta strecket ska det sitta en induktiv givare som inte får svaja nånting, och jag måste bygga ett fäste själv..



Monterade bakre stötdämparna och bakre fjäderbensstaget också, mer bilder kommer..

_________________
Fredrik Ryding
Citera
VR6 Syncro
Vingåker
Här sen Jul 2004
Inlägg: 94



Det var ingen dålig tråd med mycke bilder, ser bra ut

Kanske har missat det i tråden men varför inte 4st trattar istället för orginal insuget?

Keep up the good work

_________________
Johan Blomberg
Porsche 944 TURBO 1990
http://www.garaget.org/?car=62649
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Här var det inte snålt med bilder i.a.f.! Väldokumenterat minst sagt och det här kan nog bli en riktigt trevlig bil.
Känner förresten igen den väl, jag antar att den har varit i gtiklubbmedlemmars ägo ett flertal år?

_________________
Peter Karlsson
Citera
fjadrik
huddinge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 176


Trådstartare
Kul att ni gillar bilen thumbs up

Det vart tyvärr en kompromiss,
Det var ett väldigt smidigt och relativt billigt alternativ att ta rubbet från SEAT, separata spjällhus är ju inte gratis direkt.


om du känner igen bilen så kan det bero på att den togs in i sverige och ägdes i många år av en kille i Falköping.

_________________
Fredrik Ryding
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Roligt att se lite grundligt väldokumenterat golfarbete!

Du ska se att den kommer bli tokrolig när den börjar rulla..
Lycka till!

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf gti 16v -86 (Hulken)
1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (22407 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande