Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-05-10 Anderstorp | 1, 2 >> 8156 besök totalt |
Vill tacka http://www.autostradale.se/ för banträffen, tråkigt bara att sista ½ timman inte blev av men det kompenserades bra. Porschen gick förvånadsvärt bra med tanke på att den är original i allt än. Kul & träffa lite Rejsafolk också & att "Jika" är lika nöjd med min "gamla" M3:a
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
_________________ S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com | Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Skitkul att få känna på bilen efter vinterns förbättringar R-däcken gör verkligen nytta.
Tack till arrangörererna. Hoppas vi får komma tillbaka igen. Vad jag förstod, så var inte banägaren särskild nöjd med de burnouter en del klistermärkesprydda bilar gjorde på parkeringen sista timmen... _________________ Lasse Alfons |
||||||
Tack till Martin & Jonas på Autostradale för körningen, hoppas på fler tillfällen att köra. Får be om ursäkt om ngn blev sne pga lite däckrök på parkeringen. Körningen gick ganska bra förutom att det kränger för mycket, väntar på ett ställb HR.......Sedan sköt jag en turboslang 3 ggr så jag får ändra på upph. Vet inte hur många som hade 250 knutar med ca 3-400 m kvar innan det blir dags att svänga på långa rakan.
|
||||||
Normalt så tycker man synd om dom som tar sönder sin bil på ett eller annat vis, det är tyvärr något som kan häna oss alla som kör på bana, tyvärr så är skade glädjen ofta ganska stor. Men om man kör ut med en bil som man vet inte går riktigt och knackar betänkligt, kör bilen till den rasar och släpper ut olja på halva banan då borde man portas från kommande träffar, eventuellt så borde även en kastering övervägas så att inte dessa gener lever vidare på svenska banor > Som Fredrik skrev så fixade Autostradale en snygg lösning på problemet surt bara att dom säkert fick tillbringa resten av kvällen med sanering och hjälpa killen med den rasade motorn. Riktigt nöjd med bilen, den hittar ju själv runt Anderstorp efter åtskilliga varv där så det är bara att sitta och njuta, men det var två röda bilar från Gnosjö som körde om mig Riktigt stor eloge till alla som körde, man höll sina spår snyggt och säkert _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||||
Såg att du stog parkerad utmed banan några gånger, skönt att höra att det inte var något alvarligare. Det var nog ingen som hängde med dig på rakorna, hur mycket effekt har du (när alla slangar är på plats)? _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||||
Vi har inte gjort ngn effekt mätning än men turbon är specad till 600 hk & den kör vi i botten. så förhoppningsvis är det ca 550 - 600 hk. En annan sak är att vi kör på E85 vilket gör att vi kan ha mer tändning.... Bränslesyst flödar 675 l/tim vid 5 bar...... |
||||||
[quote="BTS RS2"][quote="jika"]
Så det var därför det luktade sprit runt banan... _________________ Lasse Alfons |
||||||
Ja tack Autotradale för träffen och rejsa för infon. Heder till alla, alla signalerade, höll spår och avstånd, snyggt! Då var första bankörningen ngnsin för mig gjord och det med mersmak. En snurrning i depåkurvan, 200 i slutfart på flygrakan, 90 i Opelkurvan, ca 2:05 i varvtid allt med slitna gatdäck bak, rätt nöjd. Hoppas det kommer upp lite mer bilder eller om ngn kan maila över ngn bild på min till totobosse@hotmail.com.
MVH B-o, M3 E36 Coupé -94 Individualgul. _________________ Bert-ola Kjellsson |
||||||
Jag undrar varför det inte görs mer reklam för dom här träffarna..Som tur var så hade jag fått höra att det skulle vara lite racing i anderstorp men det stog ju inget på http://www.arc.nu/
Varför gör det inte det? Då kanske ännu fler tuffa bilar skulle vara me.. Tack i alla fall för en väldigt undrehållande träff! Hoppas dubble turbo mustangen fel inte var för allvarligt! /Anders Amby |
||||||
|
||||||
Vill oxå tacka arrangörerna som vanligt skötte allt exemplariskt. Vad var de som stoppa sista körningen? Missa detta helt, råka tjöta med lite folk och undrade varför det inte drog igång. Hoppas inte allt för många störde sig på min sierra, försökte hålla åt sidan när folk närmade sig. Ingen som har mer kort på min Sierra (den med olackade kofångare).
mvh Tobias _________________ Tobias Gunnarsson |
||||||
Ett stort tack Martin&Co
Det fungerar mycket bättre än förra året , ingen dö tid mellan körningarna och nu är det 30min pass och inte som förra året 20min på grund av att det skulle bytas ut flaggvakter. Måste bara säga att ni borde vara mer uppmärksamma på folk som är ute och driftar på banan , det är inte roligt att komma ut på flygrakan och se en bil( vit Ford Sierra ) stå och rita åttor Samma med folk som ser att det kommer en snabbare bil men ändå så ska dom blockera vägen för att man inte ska komma om , eller så ska dom försöka hänga efter till varje pris fast bilen eller föraren inte klarar av det Nu till körningen . Vilken skillnad det är på bilen sen förra året Nya fjädrar runt om enligt Fulings beräkningar ETT JÄTTE STORT TACK JOHAN Mer camber fram plus nya Dunlop R"däck ihop med nya fjädrar gjorde att jag kunde hålla 120km/h i karusellen mot 100km/h förra året , har aldrig tidigare haft såå mycket grepp i bilen som jag har nu , det var en ren njutning att svänga med bilen och kunna välja spår mitt i svängen från att ligga innerst till att ligga utterst i svängarna:hyper: Sänkte mina varv tider med 3 till 4 sek per varv , körde stadiga 2,00 till 2,01 per varv mot 2,04 till 2,05 förra året _________________ --VVTS-- |
||||||
Din Volvo gick riktigt bra Maciek! Låg först före dig och sedan efter(skyller på 100 kg ballast i form av 1 st Skogshuggarn + feghet). Synd jag inte hade någon videokamera, det var rejäla eldflames som din bil spottar ur sig! Fastnade jag också på film? Det vore intressant och se hur mycket min bil kränger. Många säger "köp Öhlins, köp Öhlins", men jag är väldigt nöjd som bilen betedde sig nu med R-däck. _________________ Lasse Alfons |
||||||
Tack Lasse Jo då jag hör att det kommer eld ur avgasröret , det smäller till vid varje växling Du fastnade med på film och det ganska mycket under första passet när jag jagade dig Jag tycker inte att din krängde så värst mycket och körningen såg ut att vara mycket kontrollerad _________________ --VVTS-- |
||||||
Håller med om att driftarna inte borde köra samtidigt det var en E30 som driftade ut på start och målrakan flera gånger det kunde lätt hänt grejer där då bilen stog över vägen när jag kom. om det inte var jag som låg och körde och inte släppte om så vill jag inte hålla med om det var dålig koll vid omkörningar utan nästan alla höll sitt spår. Jag tyckte jag fick den plats jag behövde, men visst blev man hindrad från att åka idealspår ibland men alla måste ju få vara på banan och det är inte lätt att byta spår i kurvan för att det kom ifatt en snabbare kille idom långa kurvorna. Det fanns iof någon Audi som stängde i karusellen men då tar man dom på yttern. _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||||
Skicka filmerna till ivan@btsmotorracing.se så skall jag lägga upp en länk med filmerna här på forumet.. MVH Ivan BTS Motor & Racing, 0346-83939, 0703-693396 |
||||||
Eftersnack 2006-05-10 Anderstorp | 1, 2 >> 8156 besök totalt |