Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-02-19 Motorsport Games Globen
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6297 totalt)
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Jag har nu tillbringat hela helgen i globen...
Det var ett lyckat evenemang. Det kan nog bli riktigt bra med lite finslipning.
Jag passade på att ta lite bilder mellan mina uppdrag.

Riktiga galningar som hoppade med MX-hojjar.


Fredrik driftar med Projektporschen.


Ful gubbe skjutsar Tina Thörner och Gridkidsen.


Lyfta på innerhjulet...


Håll för öronen.


Superkart drifting.


Radiostyrt.


Matte Lindén showar med Falconen. Riktigt ball bil.


C-kart doughnut av Steffo.

_________________
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Verkar som du hamnat på rätt plats för att fota.
Riktigt bra bilder! thumbs up thumbs up

Har du VR-optik eller var ljusförhållandena så pass bra som det ser ut?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Hög iso skulle jag tippa...

Fina bilder!

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



grymma foton som vanligt när det gäller dig Niklas! thumbs up

_________________
Martin Öberg
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



grymt fina bilder som vanligt killen thumbs up

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nu är jag hemma igen från 5 roliga men tuffa dagar i globen.....

ett stort tack till alla er här på rejsa som var med och hjälpte till thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13186

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Här några av Nickes bilder från fredagens funderande, testande och repande...














_________________

Rice and shine
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Lill-Falken är en kanonfotograf!

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13186

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag läste i SvD att 19 571 pers besökte Globen under helgen.
Stämmer det? Nå'n som vet?

_________________

Rice and shine
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6884

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Peter S skrev:
Lill-Falken är en kanonfotograf!


Word! Jag är stum av beundran. thumbs up

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Lars Falk skrev:
Jag läste i SvD att 19 571 pers besökte Globen under helgen.
Stämmer det? Nå'n som vet?


Det är den officiella siffran som SMG gått ut med i en pressrelease.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Hur Matti Tepsa gör en del av sina trick är fullständigt obegripligt, som det på Niklas foto där han kör i en cirkel på bakhjulet utan händer på styret.

Varför ser kvinnan bakom de tre vise/funderande männen så skeptisk ut när hon tittar åt deras håll och dessutom håller för ögonen på sitt barn? Såå hemska ser de väl inte ut?

Falk sr:
Det kan möjligen vara så att det har sålts så många biljetter, men jag tvivlar starkt på att så många personer infunnit sig, eftersom det skulle inneburit nästan halvfullt i snitt på de 4 föreställningarna och det var det inte. Det brukar dock vara notoriskt svårt att uppskatta antalet åskådare i Globen, då det lätt ser tämligen ödsligt ut trots halvfullt. I hockeytappning tar Globen 13 850 har jag för mig, men skjuter man in läktarna som nu, så minskar det förstås med några tusen, så 10 - 11 000 kanske det hade gått in om man packat in folk på läktarna bakom scenen också.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



Den lilla killen med den stora kameran har lyckats igen thumbs up

Höjdpunkter för min del i kartracen under helgen var Rydells fighter med Dahlgren och "Storken", Alx omkörningar och Magns vinst.

Jocke Magns föresten. Hur mycket ska han behöva bevisa för att komma in i "finrummet"(Stcc)?
Tror att det var hans första heat som han fick en kart som bevisligen inte gick "riktigt" lika bra som dom andra, så lyckades han anpassa sig så pass bra till karten och "hämta" fart i kurvorna på ett sätt som var unikt för helgen.


Första bilstafetten var helgens roligaste, Rydell,Tina Thörner mfl. vet hur man gör en show

Stefan olssons tidningsläsande mitt i doughnut showen(Automobil)

Hojåkarna bekräftade det jag alltid misstänkt om tvåhjuls åkare. No brain, No pain

Rattlåsrejsarna? Vem vann det andra racet? Fredde tog hem 10 papp första kvällen i varje fall

TF bilen lät lite mesig. För lite Nitro? Saknade sparkibröstetkänslan som man brukar få när man står vid startlinjen

_________________
S tefan Ir lander
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Första föreställningen var det drygt 4000 pers där, enligt en uppgift jag hörde i pressrummet.

Var det någon som tog bilder under prisutdelningen? Pokaltjejerna är lite sugna på att få se hur det såg ut.

Mattis flickvän berättade att den förra "tränings"hojen var något repad .
Matti är fö en riktig hedersknyffel som ställde upp på fotografering tillsammans med barnen. thumbs up

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

S.Irlander skrev:


TF bilen lät lite mesig. För lite Nitro? Saknade sparkibröstetkänslan som man brukar få när man står vid startlinjen


Första kvällen låg någon "kanon" i (fattade som driven/kopplingen) och då får de inte till "bruppet".

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



steffe skrev:
S.Irlander skrev:


TF bilen lät lite mesig. För lite Nitro? Saknade sparkibröstetkänslan som man brukar få när man står vid startlinjen


Första kvällen låg någon "kanon" i (fattade som driven/kopplingen) och då får de inte till "bruppet".


och andra kvällen så tecknade TF personalen till förare att vrida på "kranen" ?? flera gången och varje gång skakade föraren på huvudet som svar....... så nånting var inte riktigt med den billn..... en klar besvikelse eftersom Pro-modarna hade ett helt annat tryck än TF och så ska det väl inte vara har jag förstått.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



steffe skrev:
Första föreställningen var det drygt 4000 pers där, enligt en uppgift jag hörde i pressrummet.

Var det någon som tog bilder under prisutdelningen? Pokaltjejerna är lite sugna på att få se hur det såg ut.

Mattis flickvän berättade att den förra "tränings"hojen var något repad .
Matti är fö en riktig hedersknyffel som ställde upp på fotografering tillsammans med barnen. thumbs up


Matti är hur trevlig och vänlig som helst, men totalt sjuk i huvudet efter sista föreställningen så stannade han kvar till kl.1.30 och tränade på asfalten bara för att han tycker det är kul......

då var vi flera som fick oss åkturer på bakhjul och framhjul ..... det är INTE kul att åka med (j*vlar, vad jag höll i mig för att inte ramla av)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



S.Irlander skrev:

Jocke Magns föresten. Hur mycket ska han behöva bevisa för att komma in i "finrummet"(Stcc)?
Tror att det var hans första heat som han fick en kart som bevisligen inte gick "riktigt" lika bra som dom andra, så lyckades han anpassa sig så pass bra till karten och "hämta" fart i kurvorna på ett sätt som var unikt för helgen.


Mangs är verkligen överjävlig på att ratta. Det var första gången han körde en kart som hade den effekten också, så han sa att han var klart förvånad när han åkte ut på banan första gången. Tyckte Robin undervärderade honom lite grand i början av superfinalen, för Mangs var, vad jag såg, snabb i alla S2000-pass utom i ett, då han fick en kart som uppenbarligen knappt styrde alls.

Mangs i en bra STCC-sits, tror jag t.o.m. skulle vara en het titelkandidat. Kan man vinna JTCC i den bilen, där han bl.a. körde med originaldämparna i de fyra första tävlingarna, så kan man vinna det mesta.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:
Första föreställningen var det drygt 4000 pers där, enligt en uppgift jag hörde i pressrummet.

Var det någon som tog bilder under prisutdelningen? Pokaltjejerna är lite sugna på att få se hur det såg ut.

Mattis flickvän berättade att den förra "tränings"hojen var något repad .
Matti är fö en riktig hedersknyffel som ställde upp på fotografering tillsammans med barnen. thumbs up


Matti är hur trevlig och vänlig som helst, men totalt sjuk i huvudet efter sista föreställningen så stannade han kvar till kl.1.30 och tränade på asfalten bara för att han tycker det är kul......

då var vi flera som fick oss åkturer på bakhjul och framhjul ..... det är INTE kul att åka med (j*vlar, vad jag höll i mig för att inte ramla av)


Undrar vem som är sjukast, den som kör eller den som åker med frivilligt?

Glömde


Kanonjobb av Fredrik + alla andra som lyckades genomföra detta. Lite finputsning här och där så kommer det här bli hur bra som helst. thumbs up thumbs up
(för det är väl tanken att det ska bli fler gånger?)

Det här var ju någonting som man bara har drömt om att få se, efter ha sett kart racen från Paris på Eurosport.
Förövrigt så borde globen alltid vara asfalterad.

_________________
S tefan Ir lander
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13186

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kolla in: www.mattitepsa.se thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



AndersY skrev:
S.Irlander skrev:

Jocke Magns föresten. Hur mycket ska han behöva bevisa för att komma in i "finrummet"(Stcc)?
Tror att det var hans första heat som han fick en kart som bevisligen inte gick "riktigt" lika bra som dom andra, så lyckades han anpassa sig så pass bra till karten och "hämta" fart i kurvorna på ett sätt som var unikt för helgen.


Mangs är verkligen överjävlig på att ratta. Det var första gången han körde en kart som hade den effekten också, så han sa att han var klart förvånad när han åkte ut på banan första gången. Tyckte Robin undervärderade honom lite grand i början av superfinalen, för Mangs var, vad jag såg, snabb i alla S2000-pass utom i ett, då han fick en kart som uppenbarligen knappt styrde alls.

Mangs i en bra STCC-sits, tror jag t.o.m. skulle vara en het titelkandidat. Kan man vinna JTCC i den bilen, där han bl.a. körde med originaldämparna i de fyra första tävlingarna, så kan man vinna det mesta.


Reagerade också på det som Robin sa. Tyckte det lät lite konstigt med tanke på att Robin blev RM mästare förra året i S2000.
Så att påstå att någon som bara har kört några race i Yamaha+hyrkart skulle ha större fördel en dom andra tycker jag bara är larvigt. Flertalet av dom som var med och körde har ju egna S2000 kartar så det borde ju rimligtvis vara dom som låg på +.

Hmm...
Blev ett gnäligt inlägg. sorry

_________________
S tefan Ir lander
Citera
Eftersnack
2006-02-19 Motorsport Games Globen
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6297 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande