Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab Ng900 | 2126 besök totalt |
TJa.
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen o tänker bygga en lite lekbil. Bilen ska användas på bana i första hand men e även tänkt som lite busbil på gatan. Jag har hittat en kaross som jag tror e lämlig. dock bara ett tomt chassie. Frågorna e många så dem kommer efterhand. Detta e ett projekt som ska va klart till somaren när folk har tinat igen. När är den första planeraded bankörningen man kan komma till? Eftersom detta är mitt första bygge så får de bli som en utbildning o inte allt för extremt Lite info om projekter Budet: ca 70 000:- Kaross. Totalt rensad Saab Ng900 kaross som är lättad o förstärkt med helbur. Motor Saab 2,0T 185hk med ett steg 3 = 250-270 hk 370-400Nm Första frågan. Väghållning? gula justerbara koni? vilka fjädrar? Länkarmar? kan man ta dessa på skroten lr måste man köpa special som e snor dyra? Bustningar? unibals lr powerflex? förlsag Alla tips e välkommna även dem som kan hålla ner kostnaderna. Tack på förhand Mattias "ISbjörnen" Kristensen _________________ Mattias "Isbjörnen" kristensen |
||
du kan gå in på våran sida och titta lite och bli medlem
så kan vi byta tips och råd www.tbr-motorsport.se |
||
Här finns lite inspreation, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sen vart jag skall börja vad gäller väghålling, bussingar mm mm vet jag inte _________________ Johan Sjölinder |
||
Kul med fler som bygger på nya 900 karossen!
Med budget på 70.000, är det inklusive bil? Konis gula tycker jag har fungerat bra. Men då ihop med en vanlig sänkningssats som är lite för mjuk för bankörning. Hur det fungerar ihop med hårdare fjädrar törs jag inte uttala mig om. Men tror det är en bra "budgetdämpare". Sen gällande fjädervalet är det lite värre. Extremt dåliigt utbud av hårdare fjädrar till våra bilar, bara sänkningssatser som finns i princip. Där får man bygga om fjäderbenen för att passa ihop med standard "tävlings-fjädrar". Se min bil-tråd för att se hur jag har löst det. originallänkarmarna är inte mycket att hänga i hjulgran , då de inte är justerbara överhuvudtaget. Sellholms säljer justerbara länkarmar med uni-balls...men smakar det så kostar det. 7000kr rättare sagt! om du inte väljer att bygga egna förstås. Budgetalternativet är en stum främre bussning i nån självsmörjande delrinplast samt powerflex i övriga...då slipper man det mesta av ålandet vid rakt-fram acceleration iaf. Vart hade du tänkt köpa buren, eller svetsar du den själv? _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
och vill du slippa bygga buren osv osv så skickar du ett PM för ett väldigt bra erbjudande på våran gammla racebilskaross + lite annat skoj.
MVH Andreas www.swedeteammotor.com |
||
TJa.
Jag har hittat en Ng900 som e förstärkt o har en licencierad bur från köpingbilteknink i sig lr så har jag fått ett erbjudande om en 9-3ss kaross för ca 10 000.- Ng900 karossen kostar ca 20000. de e bara karossen i båda fallen. ss karossen e ju lite nyare o har snyggare design. Jag funderade på att bygga bur själv men hur e de då med godkänande. kan man köra bana ändå? vad gäller? _________________ Mattias "Isbjörnen" kristensen |
||
hej på dig välkommen till tbr motorsport har ddu några fråger är det bara höra av sig vi har dyngnet runt tjänst för våra medlemmar.
Ha dt mvh Jimmy |
||
hur går det med dina planer? |
||
Våra race- och banåkarbilar Saab Ng900 | 2126 besök totalt |