Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx 1990 Fullrace Nytt inför -07
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (12083 totalt)
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
(kolla längre ner på sidan, där ser ni vad som händer inför -07)

Hejsan.

Jag tänkte lägga upp lite information om min 200sx som jag bygger för att köra med mestadels på bana och även busa lite på gatan med.

Planen var att bilen skulle varit klar -05. Men pga att en styling firma som skulle bygga kjolpaket höll bilen i ca 5-6månader utan att göra ngt gjorde så att hela förra vintern försvann. Bilen var nästan klar i september. Men pga tids brist blev den aldrig helt klar.

Nu inför -06 har den plockats isär igen, och ombyggnaden har tagit ordentlig fart. Buren byggs om, motor, drivlina, inredning allt skall ändras ännu mer.

Utgångs objektet var ett rostigt gammalt lik hehe som nu har fixats till lite.

Lite info om bilen.
Det som inte redan är klart har markeras med en *

Kaross:
Special front byggd på Blitz front till en Mitsubishi Eclipse och en nismo front till nissan.
Bakspoiler av okänt märke
Sidokjolar av okänt märke, fick förlänga dem 3cm
Skärmbreddad 100mm bak
Skärmbreddad 40mm fram
Kolfiber vinge
kolfiber F1 speglar
egna DTM läppar*
Så plan som möjligt under.

Chassi:
fullbur från fjädertorn bak till fjädertorn fram*
TEIN coilovers runt om
boxade stag
egna balkar/golv
biffigare krängningshämmare*
hårda bussningar runt om
bakvagnsbussningar i aluminium

Inredning:
Rensat och stilfullt
2 st sparco stolar
6 punktsbälten
snap off ratt
eget spakställ*
egen instrument panel etc*

Botten:
Borrad
Piano tråd
Smidda Wiseco kolvar
Smidda stål stakar
Balanserad slipad och polerad vev
0,5mm lager spel på samtliga lager
Torrsump*

Topp:
Toppen är portad
Special slipade kammar
Hårdare race ventil fjädrar
Mekaniska tryckare special tillverkade av mig
Ändrade förbränningsrum

Turbo/Grenrör:
Presision turbo (Ska bytas mot annan)
Svartstål grenrör (ska ev. byggas nytt grenrör igen för att ge plats mot den nya turbon)
Tial 38mm Waste gate
Egen DP rostfritt
Eget avgasystem

IC/Kylare:
Aluintercooler 600*300*76mm 3"anslutningar
Griffin Race kyl

Insug:
Special svetsat plenum, Fullflödes invändiga trattar
70mm spjäll

Insprutning/tändning:
NIRA i3
S60r spolar

Bränslesystem:
2* bosch 044pumpar
2* Rs2 Filter
Egen fuel rail
moddat insug efter fuel rail och spridare
1600cc spridare
10mm koppar rör under bilen
10mm Hydralslangar i övriga systemet
Justerbar linjär bränsletrycks regulator

Drivlina:
tryckplatta för ca 700-800nm
ofjädrad gjutjärns lamell
Lättat svänghjul

antagligen kommer bilen ha en växellåda från en 300zx.

Bromsar:
Änså länge300zx bromsar, hålborrade & slitsade skivor
bromskylning *

Fälgar/däck:
18" på utställning/gata
17" med R-däck eller slicks på bana.

Race Vikt:
???

Effekt:
Motorn kommer att mappas/bromsas i bänk under vintern.

Lack:
Dark blue pearl

Övrigt:
Eget elsystem*
Min stiliga co driver


Jag har en hel kamera full med bygg bilder på all rost lagning, motorn, buren etc.. Men har fan ingen kabel så att ja kan föra över skiten! :mad: En gammal skit kamera, Trust nånting, tog massa kort i garaget me den allt eftersom men nu kan ja inte hitta kabeln!

Aja här är iaf lite blandade bilder som jag har på datorn!

Bilen åkte upp på lyften med engång den var köpt.


Redan efter en snabb koll syntes att bilen verkligen var ett lik.


Tråkiga, sletna orginal motorn kasstades ur omedelbart.


Efter att motorn hade åkt ur så skickades bilen till styling firma i Västervik. Där stog bilen i ca 5-6månader. Försökte få tag på killen som hade hand om den men det gick inte! tillslut när ja fick tag på han så drog ja genast dit för att hämta bilen.

Det var verkligen inte värt att vänta hela vintern på att få denna fronten!.. USCH


aja när jag äntligen kom hem med bilen så började jag riva i den på allvar! :P



Efter att ja skruvat ner bak och fram vagn så började den verkligen rosten att visa sig :P


Alla balkar i bilen var böl röttna!.. Så nu mera är alla balkar nya å fina, utan de tunga extra vikterna som ligger i orginal balkarna! hehe


Plåten var verkligen som papper under bilen.


Eftersom bilen skall gå fort runt banan så är det viktigt med stabilitet. Gjorde förstärkningar på fjäder tornen fram.


Det var tyvär de bygg bilder som ja hade på datorn, De andra ligger på kameran!..

Bild på en dammig bak!


Bild på bilens fina former


Fuelcell i bagaget med pumpar samt filter. Kapade ur hela golvet och svetsade in en hemma knåpad låda. Blev faktiskt riktigt bra. Brandvägg skall byggas!


50mm breddning per sida, syns rätt tydligt på en s13


NEJ, tacket är inte för "pappa betalar" som många värkar tro.. Stort tack för all hjälp med rostlagning etc


Bild på bilen innan den skruvades ner igen.


Bild på vart nya kamsensorn skall sitta, blir till att borra å sätta in ett stift i kamdrevet, som kommer trigga en induktiv givare som monteras på den blanka alu plåten!


För att montera fuelrailen så här var jag tvungen att fräsa bort ca 5mm av insuget för att få rätt tryck på spridarna samt rätt vinkel på railen, Sedan svetsades bara två fästen som håller den på plats.


Dörrsida i Alu..är nästan ett måste då bågen annars tar i dörrsidan! Ser även bra ut:)


Kylaren som jag skall använda.












obs dessa bilder är dålig kvalite, då ja inte kunde föra över de från kameran till datorn, så fotade ja av dem när min kamera var kopplad till tv:n (den kabeln hade ja kvar).


För att få plats med fuelcell, pumpar och filter i bagaget på en 200sx på bra sett så krävs lite modifiering. Jag gjorde det väldigt enkelt för mig själv. Kapade ur hela bageget.


Sedan så tog ja mått på tank osv.. sen skaffade jag lite plåt som jag bockade och svetsade ihop till en låda som rymmer allt godis.








Bild på hur bilen ser ut under. Lackade det i silver metalic, betydligt finare än att ha kletig underreds massa =)


Bild på bur bygget. (version 1)


Grund lackad bur



För att spara pengar, samt att jag visste redan när bilen skulle lackas att inredning och motor utrymme skulle ändras en hel del till så lackade jag det själv. Enklast och billigast om lacken kom till skada! och nu blir de helt ny lack på bur och övrigt invändigt till nästa år.


Bilen påväg till lack. Dörrar etc skruvade jag av när den kom fram till lackeraren.


Hoppas någon uppskattade bilderna även om kvaliten är skit!

Innan jag börja bygga om själva buren så bestlöt jag mig för att ta bort lite fästen i bilen, samt onödiga och fula förstärkningar.


Borrade bort de punkterna jag kom åt, men det blev ett jävla bankande.


Under plåten visade det sig att jag hade missat lite rost. ajaj.


Fästet till instrument panelen som är punkat i kardan tunneln fick ge vika, även här lite hål som skall lagas.


Bild på hur rent å fint det blir utan förstärkningarna.


Kapade bort det dåliga och svetsade i nya plåtar, svetsarna skall självklart slipas..


En hög med rör som skall monteras in i bilen(obs detta är inte alla) Totalt blir det nog ca 9-10m som skall in i bilen inför -06


Tar tid att få till det tillräckligt bra.


Detta röret skall sedan svetsas med platta ner i kardan tunneln.




Båda kryssen i dörrarna är också klara, samt staget som går under instrument panelen.


Brosan var och kollade in bilen när jag fotade, han böjar nog bli rädd att jag skall köra ifrån han -06 :P


Hjälmkrossar stag och dörrsträvor på plats. Hjälmkrossar staget är lite böjt så att jag skall få tillräckligt med plats för huvudet.


Ställde in en stol för att se hur stagen skulle plaseras. Kommer behöva snapp off ratt för att ta mig in och ur bilen.


Svetsade in en sträva bak i bilen för ytterligare förstärkning.


Även min co driver skall sitta säkert.


Buren är utformade så att jag kan plasera stolen enligt min kroppslängd. Jag måste dock ändra handbromsen den är ivägen, skall troligen bygga en stående hydralisk istället.


Jag uppdaterar projekt tråden allt eftersom bygger rullar vidare.
Kom gärna med tips/kommentarer etc! All kretik är välkommen!

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Steiner
Lund
Här sen Aug 2005
Inlägg: 93



Skitfräck med breddningen thumbs up
Men ska du inte ha spacers eller bredare fälgar

_________________
Victor Steiner

www.VombsMotorsport.com
Citera
Widell
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 549



Grymt tuff. Och den blåa färgen är kockren. thumbs up

_________________
Alexander Widell
BMW E82 135 -12
BMW E30 327iM -88
Opel Kadett coupé -75
Buell XB12S -08
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Steiner skrev:
Skitfräck med breddningen thumbs up
Men ska du inte ha spacers eller bredare fälgar


Tackar!
Japp det är på gång! Alltid de första folk lägger märke till

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Widell skrev:
Grymt tuff. Och den blåa färgen är kockren. thumbs up


Tackar!!

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Lite uppdatering om dagens betning.
Kapat till och svetsat korset där bak.
Börjat svetsa dörr korsen, samt hjälmkrossar stagen.

Blir nog en uppdatering till imorn kväll



'


_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Har inte haft så mkt tid över, så bilen har fått vänta.

Men lite har hänt i söndas och ikväll.


Fick påbörjat mina nya planer, angående IC och Kylet.

Placera IC i fronten som ja gjorde tidigare, är ju en inte allt för bra ide. Iallafall inte när man vill ha respons, långa rör att fylla med tryck.

Därför så placerar jag kylet i fronten och IC på sne i motor utrymmet. Aluplåtar kommer byggas så att IC får mer luft och att den luften sedan paserar ut igenom huven.

Igentligen så vill ja ha IC liggandes plan i motor utrymmet, men det går inte förän ja har byggt torrsump så att ja kan sänka och flytta motorn mer bakåt.

Röret på höger sida, mellan turbo och IC kommer inte se ut så. Men måste köpa en 90graders silicon slang till turbon först.


Jaja jag ser också rosten! men bygger om framvagnen under vintern!..
[IMG]

[URL=http://img456.imageshack.us/my.php?image=pc1304895xu.jpg]


Använde gamla rör som jag hade liggandes. Därför blev resultatet inte perfekt. Skall troligen svetsa om gavlarna på IC så att ja får röret direkt in i spjället.


Den nya turbon, god för över 600hk med vanlig soppa.




Delarna som är rostiga kommer att blästras och målas. Har inte haft tid ännu.


Jag har även grund lackat insidan av bilen.

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
tecman
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2006
Inlägg: 50



jäklar du.. den här ser ut att bli ett fint bygge! men har det hänt mer sen i december?

_________________
Martin Gunnarsson
Kör 200sx s13 (under uppbyggnad)
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Birdy_sx skrev:
NEJ, tacket är inte för "pappa betalar" som många värkar tro.. Stort tack för all hjälp med rostlagning etc


Kul dekal! Inser att jag borde göra något liknande på min bil när den blir klar (dock är det inte pappa ja ska tacka)

Tyvärr måste jag dock ge dig bakläxa på engelskan... Det ska inte vara någon apostrof i "thanks" apostrofen före "s" är till för att signalera ägande tex i frasen "Staffan's car" eller för att markera saknade bokstäver (it's = it is ) Det "s" du har lagt till är ju ett plural-"s" och då ska det inte vara någon apostrof.

_________________
Mattias Meldert
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Hej alla race fan

Jag har inte uppdaterat tråden här under året, var så mkt under vintern med byggande mm. Så jag glömde faktiskt bort att jag hade en tråd här

Men här är en kort sammanfattning på vad som har hänt.
Bilen stog med på elmia mässan -06
Körts ett antal gånger på kinnekulle, rudskogen och endel på gatan.
har hunnit rasa växellåda, koppling, en turbo och tillslut motorn under årets gång hehe.

Bilen gick kanon och väghållningen var jag nästan helt nöjd med, även bromsarna funkade kanon. Klarade varv på varv i högt tempo. Tyvär hann jag inte mappa klart och bänka bilen på fullt tryck. Så några effekt siffror finns inte än.

Men nu byggs allt om igen inför nästa år

Det mesta är sålt, tex. intercooler, turbo, grenrör mm mm.

Några av grejerna som görs nytt inför nästa år:
*Ny bearbetad topp, men med samma kamaxlar och ventil tryckare som -06.
*Bygga nytt insug
*Bygga ny IC
*Bygga nytt rostfritt grenrör
*Line horna blocket
*Stress borra/horna blocket
*Bygga nytt tråg
*Höja oljetrycket
*Bygga bättre oljeretur från toppen ner till tråget
*Bygga adapterplatta och passa in växellåda från en 300zx
*Bygga om hjulhus fram
*Bygga om torped vägg och kardan tunnel
*Förstärka och ändra fram/bakvagn
*Modifieara kylsystemet mer. Elektriskvatten pump mm.
*Mer kolfiber
*Ny lack i motor utrymme/inredning
*Nya stolar
*Nya mätare
*Byta till 17" fälgar istället för 18" för att få ner vikten mer.
*Ny turbo, wastegate mm.

Det mesta ändras alltså igen.

Målet är att bilen skall vara körbar tills Elmia mässan i påsk. Kommer uppdatera allt eftersom det händer grejer(bättre än sist hehe).

[center]Detta har hänt hittils i vinter[/center]


Lite kapande

Rent och fint blev de!

Klipper ut ny fin plåt.

Nya hjulhuset börjar att ta form





Lite punkt svetsande

Bad photo hehe




Jag är hel nöjd med resultatet.



det mesta är urplockat igen!




Bild på bagaget, i somras läckte tanken soppa, därför ser de ut som de gör! Men inredningen kommer få en riktig lack under vintern.


Även andra sidan börjar ta form.

Fortfarande en del arbete kvar, men hela formen är iaf klar.


Alla små hål i hela motor utrymmet är igen svetsade och ner slipade.


Fram rutan är urplockad.


fräst bort squish kanterna, börjat portningen på avgassidan. Där finns rätt mycket att vinna faktiskt.



Chassit börjar bli klart i motor utrymmet iaf. Men skall tillverka min adapter platta till z32 lådan innan jag gör klart allt. Får troligen bygga om kardan tunneln endel samt torped väggen.


Från och med nu kommer jag troligen att klippa ihop bilderna som ovan. Jobbigt att lägga upp en å en.
(Flickvännen Erica står för fotandet nu mera, så hoppas på att kunna fortsätta uppdatera med många bilder)

Blocket är borrat/hornat och försett med pianotråd(o-ringat)för att hålla trycket på rätt ställe. Funkade bra iår, körde som max med 2bars laddtryck och orginal topppackning. Funkade kanon, hoppas på samma resultat -07.

Kollektorn är klar och grenröret påbörjat, men eftersom jag byter turbo från min gt30bb till en sc61a. Så måste jag lyfta i dummie block o topp igen när ja har turbon och kolla så allt fortfarande passar. Så det får vänta ett tag.

Rasade min förra låda efter några varv på rudskogen, så inför iår skall brosans gamla låda från hans 300zx monteras. Har som mest sett en bil med typ 1300hk och den lådan. Så det skall nog funka för mig med




Fick min favvo turbo tillbaka i paketet!(det var den som rasade i somras) helt nyrenoverad Sc61 med 0,63ar avgashus :P
Sen låg det även med en stor oljekylare, avgasfläns och ett Y-kors(nuke performance) med i paketet.

Har även fått hem justerbara Tomei kamdrev från http://www.jleracing.se/ Tyvär blev de röda istället för blå, men det funkar! Kommer ändå ha kamkåpa på.

Den fina rostfria V-bands klämman kommer från PBZ.


Nu när jag hade turbon så blev det att bygga grenrör, så jag och Thorbjörn skruvade tillbaka framvagnen, motor fästen och lyfte i ett block samt topp. Skruvade på servopump och annat som kan vara ivägen. Sen byggdes en ny jigg och arbetet kunde börja.


Efter att vi hade avklarat de rören som kunde ta i någonstanns så lyfte vi ur blocket och toppen. Lättare att arbete på en bänk.

Ett antal timmars arbete så var grenröret klar punkat. Som ni ser är det rätt långa rör, just så vi vill ha det. Från början var det tänkt att få ett grenrör med så korta rör som möjligt för bättre spoolup. Men efter att ha läst en hel del, så beslöt vi oss för att köra med långa och snälla rör. Nu återstår helsvetsning.



Har även börjat med att flytta kylaren till bagaget. Ett av problemen jag kände med bilen var för lite vikt bak och att det blev lite varmt i motorutrymmet.

Hittils har vi byggt en konsol framför kylaren som kommer att få luft ifrån stora hål i golvet med stora slangar in i boxen. Kanske även en fläkt i varge slang. Sedan så kommer jag montera min stora fläkt bakom kylaren som suger luften vidare genom kylaren och ut mellan baklamporna.

Vi har kapat ur plåten mellan baklamporna, där kommer luften att få flöda rakt ut.

Sedan så har vi påbörjat den bakre tunneln, men det återstår fortfarande jobb med sidoplåtarna.







Jag kommer uppdatera allt eftersom bygget går vidare!

Hoppas ni finner det intressant. Kom gärna med tips och åsikter!

mvh staffan

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17371



Jag blir matt av att se allt utfört jobb. Får mig att vilja slänga min egen bil och köpa nåt annat istället för att bygga vidare.
Så blir man ju lite nyfiken på Mustangen också...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
tecman skrev:
jäklar du.. den här ser ut att bli ett fint bygge! men har det hänt mer sen i december?


Tack!
Hände en hel del.. Men missat att uppdatera här!.. Men det händer lika mycket iår igen så får uppdatera oftare thumbs up

mvh staffan

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
meldert skrev:
Birdy_sx skrev:
NEJ, tacket är inte för "pappa betalar" som många värkar tro.. Stort tack för all hjälp med rostlagning etc


Kul dekal! Inser att jag borde göra något liknande på min bil när den blir klar (dock är det inte pappa ja ska tacka)

Tyvärr måste jag dock ge dig bakläxa på engelskan... Det ska inte vara någon apostrof i "thanks" apostrofen före "s" är till för att signalera ägande tex i frasen "Staffan's car" eller för att markera saknade bokstäver (it's = it is ) Det "s" du har lagt till är ju ett plural-"s" och då ska det inte vara någon apostrof.


skriver på engelska forum med, så tack för läxan thumbs up
Men det var faktiskt dekal firman som hade gjort stav felet jag ringde bara in vad jag ville ha för dekaler.

mvh staffan

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Lennart Hall skrev:
Jag blir matt av att se allt utfört jobb. Får mig att vilja slänga min egen bil och köpa nåt annat istället för att bygga vidare.
Så blir man ju lite nyfiken på Mustangen också...



hehe, mm blir ett antal timmar i verkstaden om man säger så.
Mustangen är lite hemlig, men kan väll avslöja låg vikt, hög effekt byggs för att köras på bana

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
tecman
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2006
Inlägg: 50



ojojoj... denna kommer ju bli en dröm! har hänt riktigt mycket men blir avis på vad vissa människor kan fixa

bra jobbat

_________________
Martin Gunnarsson
Kör 200sx s13 (under uppbyggnad)
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
tecman skrev:
ojojoj... denna kommer ju bli en dröm! har hänt riktigt mycket men blir avis på vad vissa människor kan fixa

bra jobbat


Tack så mycket

mvh

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Det har inte hänt så jätte mycket på min bil, mest små sakar. Har haft fullt upp med andra.

Men allt plåtarbete till kylaren i bagaget är klart, har lagt många timmar på att porta toppen(inte helt klar än), sen har vi börjat med den bakre "lamp plåten".

Stör mig väldigt på den dåliga passformen på mina lampor. Blir mycket jobb att bygga om för att det skall se någolunda bra ut. Funderar på att leta fram orginal istället..

Jag har fått måttbeställda arp bultar från PBZ. De finns nu att köpa från deras webshop till ramlageröverfallen för ca18det motorn.

När hade fått bultarna tvättades allt igen, moment drog bultarna till överfallen, samt stakar mm. Sen lämnade jag in delarna på balansering och viktning. Samt så ska blocket ska linjehornas och lite annat smått å gott. Lämnade bort grejerna i måndags, men igår när allt var uppmätt så uppstog problem, veven var mer skadad än vad jag hade trott så den går inte att rädda för rimliga pengar, sen så går det troligen inte att använda kolvarna heller, verkar ha tappat formen och krymp lite. Inget jag såg tidigare men efter att de är riktigt uppmätta så stämmer det inte riktigt Det var ett bakslag hade räknat med att få ihop botten om två veckor.

Igår hjälpte jag en kille att plocka isär en ca18det motor, han skulle använda sig av block och topp som tack för hjälpen fick jag behålla den fina vevaxeln som satt i den motorn Tack Jari! Så nu är det bara kolvar som saknas, om det blir nya wiseco eller JE vet jag inte än.

Lite bilder, dock tagna med mobiltelefon så kvaliten är kass.

Insugs port


Avgasport


Gick åt lite plåt för att få till allt


obs, detta är bara början. Allts ska passas in, sen skall det kapas ur


Alltid kul att kapa o svetsa i nylackade grejer


Börjat spackla motorutrymmet.


mvh staffan

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Brandheim
Insjön
Här sen Apr 2005
Inlägg: 11



Trevligt bygge, ska bli intressant att följa den här tråden. Hoppas du fortsätter att uppdatera allt eftersom.


_________________
Patrik Brandheim
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Tack ska göra mitt bästa för att uppdatera då å då.

Det har inte hänt så jätte mycket eftersom jag har grejat för mycket med andras bilar hehe.

Men lite har blivet gjort.

Måttbeställda kolvar från JE är på gång, dock skulle det ta ca 4-6veckor.

Har spacklat endel till i motorutrymmet, jag tycker detta är riktigt tråkigt så det går sakta framåt.

Har helsvetsat grenröret, vilket tog tid eftersom jag gjorde det med rotgas och jag är inte riktigt van vid detta. Vad brukar ni tejpa skarvarna med?

Sen har ja monterat ner ett block och topp för att börja spana på IC placering och tryckrör mm.




mvh staffan

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
Monterade dit frontspoilern och byggde IC fästen idag. Tog lite tid att få den helt centrerad och fin.. Har även gjort lite små pill på bilen, gjort en lista på allt som är kvar.. tog 3 Afyra sidor hehe. Skall även sätta mig och beställa hem lite delar från ppf mm nu i dagarna. Så jobbet kan fortgå



mvh

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5307



oj!

Detta ska följas med spänning. Riktigt ballt med en seriös S13 och inte som bara har neon och bow

Lycka till! Följer detta med spänning

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx 1990 Fullrace Nytt inför -07
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (12083 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande