Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 t8 special -89
1680 besök totalt
stripa
Oslo
Här sen Dec 2004
Inlägg: 24


Trådstartare
hallå!
ær en riktig amator som har fått tag på en t8.
den hade koni och sænksats vid skopet. 9000 t bromsar original. ser ut som en aero. stortsnygg.
har tænkt å sætta på vita blinkers och forsoka få tag på den "stora" vingen. 16tums aerofællgar såklart, sen ær den komplett utseendemæssigt. thumbs up
dock ær motorn ett surt kapittel. torstig och slo. thumbs down funderar på att byta ut t8an med en t16. undrar om nånn kan komma med lite tips och ideer om hur detta skulle kunna gå till.
kanske nånn har en donatorbil jag kan få handla? skicket på bilen spelar ingen roll bara drivlinan ær bra.
ska bygga om en 9000 intercooler som ska i.
har inte tænkt någon monstertrimmning utan bara få i en t16. byta intercooler, storre turbo(billiga forslag på bættre standardturbo?), å chippa. avgassystemet blir nog av med ena dæmparen och så blir det væll ett oppet fillter(någon med erfarenhet?). denna bilen anvænds dagligen mellan jobb, dagis och fotbollsskola. har begrænsad ekonomi om dagen så det blir så standardbetonat som mojligt.
vore vælldigt tacksam for synpukter och ideer om detta. vet att många har gjort detta tidigare men amator som jag ær så vill man ha så mycket info som mojligt.
tack annars for ett bra forum med många bra innlægg.
mvh johan

_________________
johan högsten
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Säkraste tipset är att köpa en donatorbil och plocka alla prylar ifrån.
Att får ner motorn blir nog inget problem, men det kan nog bli lite jobb med det elektriska eftersom elcentralen skiljer en aning mellan t8 och t16.

Hur är det med avgasregler m.m. i Norge?
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



va rädd om växellådan

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
stripa
Oslo
Här sen Dec 2004
Inlägg: 24


Trådstartare
poh99 skrev:
Säkraste tipset är att köpa en donatorbil och plocka alla prylar ifrån.
Att får ner motorn blir nog inget problem, men det kan nog bli lite jobb med det elektriska eftersom elcentralen skiljer en aning mellan t8 och t16.

Hur är det med avgasregler m.m. i Norge?

hur det ær med avgasreglerna vet jag ej då jag skor svenskskylltad bil. trodde att centralerna bara var att byta. att detta kanske skulle gå att fixa på en helg. det mesta ær væll bara att plugga ur?
mvh johan

_________________
johan högsten
Citera
stripa
Oslo
Här sen Dec 2004
Inlägg: 24


Trådstartare
fridh skrev:
va rädd om växellådan

flyttar væll æven over den lådan som folljer med donatorbilen. blir væll mindre jobb så.

_________________
johan högsten
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 t8 special -89
1680 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande