Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-10-02 Kolsva.MC.Gelleråsen
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (5721 totalt)
Viktor Hjelmqvist
Örebro
Här sen Aug 2005
Inlägg: 85


Trådstartare
Hejsan!

Lägger upp lite bilder från dagens evenemang på gelleråsen.

Vädret var dåligt ibörjan iform av regn men efter klockan 10.00 så upphörde allt och det började sakta klarna upp.

Alla vet att det var snorhalt på banan och det gav resultat.


Hoppas ni tycker om bilderna!



Denna volvo var pigg redan klockan 10.00 på morgonen



Några JTCC killar paserade banan



Snabb EVo 6:a



996 Turbo "RUF Style" Techart



BMW M3



996 Turbo "RUF Style" TechArt igen



Bikers =)





Lotus



Corvette!



SL500



Upplineing



EVo 6



Övriga bilder









Mvh Viktor Hjelmqvist

_________________
Viktor Hjelmqvist

Hjelmqvist MEDIA
Citera
Wingman
Trångsund, Sthlm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 39



Har du fler bilder?
Helst på hojar då jag själv framförde en av dem, en röd/svart Kawasaki ZX-9.

/ Andreas

_________________
Andreas T0rnva11
Citera
Viktor Hjelmqvist
Örebro
Här sen Aug 2005
Inlägg: 85


Trådstartare
Har tyvärr ingen bild på din hojj!

mvh viktor

_________________
Viktor Hjelmqvist

Hjelmqvist MEDIA
Citera
Aifer
Karlskoga
Här sen Okt 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tyvärr så kunde jag inte dyka upp idag... hade tänkt vara med och köra men jag vart pappa i torsdags så jag hade lite annat som var viktigare....


Måste bara fråga.... runt lunch tiden så mötte jag en röd EVo III(tror det var en III , ja en EVo iallafall)
Den var duktig krockad... kom och studsa genom karlskoga med hela baken intryckt... vingen låg och stack ut genom den obefintliga bakrutan...totalt kvaddad i häcken.... jag drog slutsatsen att det MÅSTE ha hänt på Gelleråsen idag....

Nån som har info ??

_________________
Jesper Örhall, Karlskoga

Nissan 200sx S13 Flashgreen Drifter !!
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510



Aifer skrev:
Nån som har info ??
Hände tydligen innan lunch. Tydligen brakade den baklänges in i flaggvakstburen som ligger mitt emellan "hårnålen" och "vänsterknycken" bakom gamla depån (mellan punkt 21 och 22 på banskissen).

Hur den kommit dit baklänges med så mycket fart (vaktburen var helt sned (rejäla I-balkar)) är en gåta (när man inte sett det själv). Enligt uppgift såg den ut som en kombi efteråt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Viktor Hjelmqvist
Örebro
Här sen Aug 2005
Inlägg: 85


Trådstartare
Har bilder på den, vågar man lägga upp?

mvh

_________________
Viktor Hjelmqvist

Hjelmqvist MEDIA
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17370



ViktorH skrev:
Har bilder på den, vågar man lägga upp?

mvh
om du har OK från bilägaren!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Tord_Yvel

Här sen Aug 2005
Inlägg: 37



ViktorH skrev:
Har bilder på den, vågar man lägga upp?

mvh


Det vore väldigt bra om du inte gjorde det tack. (vidarebefodrar förarens önskan)
Som sagt fina bilder! speciellt på min 6a men även alla andra

_________________
Carl Andersson
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Kul var det att köra på Gelleråsen första gången dessutom med sjuan som trilskades en hel del - fick t.o.m en svart japan-flagga
Ursäkta alla som jag störde med den lilla gröna bilen

Bilen gick inte på alla cylindrar men lyckades väl ta en 1.27 tid med standard däck - så med fungerande motor + r-däck så kan det kapas antal sekunder

Skulle ta lite bilder (uppdatera byggtråden) men glömde, finns det någon som har på den gröna sjuan som körde ibland tävlingsbilarna ?

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Aifer
Karlskoga
Här sen Okt 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


ViktorH skrev:
Har bilder på den, vågar man lägga upp?

mvh


okej...folk ville nog inte det.... men jag vet hur den såg ut eftersom jag mötte den och den stod still vid ett rödljus.... den var inte vacker...

Har man vart så klantig/kass på banan och smällt kan man väl bjuda på de och visa lite bilder ?

eller skadan kanske hände ute i skogen nån annstans.....låååångt låååååångt ifrån en bankörningsträff där inte försäkringarna gäller..... hahaha nej jag bara skojjar.... hoppas bilen går att laga upp... inget kul med sånt dä rinte... tur att han som körde klarade sig....

_________________
Jesper Örhall, Karlskoga

Nissan 200sx S13 Flashgreen Drifter !!
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

citat:
Har man vart så klantig/kass på banan och smällt kan man väl bjuda på de och visa lite bilder ?

Även med tror jag INTE ägaren uppskattar kommentaren, med andra ord unvik sådana.

Aifer, nästa gång kanske det är du som står där med bucklig bil tänk på DET.


Fär egen del så tänker jag inte OM utan när det händer något med mitt bilas.
Fårstå mig rätt nu, jag är ingen kamekaze förare. Utan bara kalkulerar riskerna.
Jag behöver inte ens vara klantig eller kört över min förmåga utan någon kan ha tex spilt olja på banan, då kan det bli spännande. Helt plötsligt är man bara passagerare.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Aifer
Karlskoga
Här sen Okt 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


[quote="fuling"]citat:
Har man vart så klantig/kass på banan och smällt kan man väl bjuda på de och visa lite bilder ?

Även med tror jag INTE ägaren uppskattar kommentaren, med andra ord unvik sådana.

Aifer, nästa gång kanske det är du som står där med bucklig bil tänk på DET.


Jo ger man sig in på banan så vet man om riskerna..... då kan man ju inte bli chockad och sur NÄR man väl krockar eller kör av....det hör till....det händer ALLA för eller senare.... Men jag kommer att ta det hela med en klackspark.... Bilar finns det hur många som helst av... det är en värdslig sak...de går alltid att laga eller byta ut...värre med personskador.... men när bara bilen går sönder så måste man väl kunna ta det med en klackspark.... visst är det säkert jobbigt första tiden men killen kommer ha en "rolig" berättelse att berätta om några år....


Jag respekterar iofs om folk är "tjuriga" efte att ha kvaddat bilen men då kanske de skulle ha låtit bli att "tok-köra" på banan.... känns som om det är nåt man får ha med i kalkylen när man rejsar...

go å glad ' kexchocklad thumbs up

_________________
Jesper Örhall, Karlskoga

Nissan 200sx S13 Flashgreen Drifter !!
Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003
Inlägg: 420



"Har man vart så klantig/kass på banan och smällt kan man väl bjuda på de och visa lite bilder ? "

Uttrycket stämmer rätt bra... Föraren visade ingen som helst respekt för andra på banan, väglaget eller bilen. Han var av flera gånger per varv och verkade inte alls behärska bilen. Det var bara en tidsfråga innan det stod ett räcke i vägen.
Dock väldigt tråkigt för föraren. Kan inte vara kul alls att åka hem med en sån bil. thumbs down

(jag var där...)

_________________
Anders Egeland - avdankad racerchaufför

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



ege skrev:
"Har man vart så klantig/kass på banan och smällt kan man väl bjuda på de och visa lite bilder ? "

Uttrycket stämmer rätt bra... Föraren visade ingen som helst respekt för andra på banan, väglaget eller bilen. Han var av flera gånger per varv och verkade inte alls behärska bilen. Det var bara en tidsfråga innan det stod ett räcke i vägen.
Dock väldigt tråkigt för föraren. Kan inte vara kul alls att åka hem med en sån bil. thumbs down

(jag var där...)

om han nu körde så "dåligt" borde han väl ha flaggats av, eller ?
Är det inte därför man har flaggvakter?

Alla förstår inte sitt eget bästa, inte just då, men efteråt blir de säkert tacksamma.

Edit: Den här killen skulle garanterat ha blivit tacksam!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Ehh, jag antar att det inte stod några i flaggvaktsburen? Eller? Känns som om det skulle ha varit en rätt omskakande upplevelse...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



Fantastisk trevlig banträff med oväntat många deltagare och flera från SSK serien som man fick prata med utan tävlingsnerver. Stösta behållningen för egen del var tillfället att få se Egelands Caterham, vilket detaljarbete och finish! men det är alltid så man får vad man betalar för dom är ju inte billiga.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 349



Jag var där och kikade lite och det var en bra tillställning och vädret vart bättre och bättre ju längre dagen gick thumbs up
/Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Tord_Yvel

Här sen Aug 2005
Inlägg: 37



meldert skrev:
Ehh, jag antar att det inte stod några i flaggvaktsburen? Eller? Känns som om det skulle ha varit en rätt omskakande upplevelse...


Det stog ingen i den buren, det fans 2 poster en vid slutet av start och mål och andra i långa kurvan ut på start och mål.

_________________
Carl Andersson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510



Tord_Yvel skrev:
meldert skrev:
Ehh, jag antar att det inte stod några i flaggvaktsburen? Eller? Känns som om det skulle ha varit en rätt omskakande upplevelse...
Det stog ingen i den buren, det fans 2 poster en vid slutet av start och mål och andra i långa kurvan ut på start och mål.
Det fanns folk i Ejes iaf.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Tord_Yvel

Här sen Aug 2005
Inlägg: 37



Benci skrev:
ege skrev:
"Har man vart så klantig/kass på banan och smällt kan man väl bjuda på de och visa lite bilder ? "

Uttrycket stämmer rätt bra... Föraren visade ingen som helst respekt för andra på banan, väglaget eller bilen. Han var av flera gånger per varv och verkade inte alls behärska bilen. Det var bara en tidsfråga innan det stod ett räcke i vägen.
Dock väldigt tråkigt för föraren. Kan inte vara kul alls att åka hem med en sån bil. thumbs down

(jag var där...)

om han nu körde så "dåligt" borde han väl ha flaggats av, eller ?
Är det inte därför man har flaggvakter?

Alla förstår inte sitt eget bästa, inte just då, men efteråt blir de säkert tacksamma.

Edit: Den här killen skulle garanterat ha blivit tacksam!


Visst skulle det vart bra om han blivit avflaggd men frågan är vem som vill/vågar det som står som flaggvakt för första gången etc?
Men det går inte att komma ifrån att det var helt och hållet förarens fel.

_________________
Carl Andersson
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2913



Gelleråsen är en rolig bana. Är inte utan att man längtar tillbaka.

Ang olycka mm
Finns det öht något försäkringsbolag som tillåter att man kör bana? Jag känner inte till något.
om ägaren vill mygla mot sitt försäkringsbolag är det väl upp till honom egentligen...
Även om man kan vara bussig och inte lägga upp bilder på sådant utan att fråga. Så känns anledningen att eventuellt försäkringbolag skulle kunna se bilderna lite konstig.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Eftersnack
2005-10-02 Kolsva.MC.Gelleråsen
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (5721 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande