Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-25 Gelleråsen OSC och GTi-Klubben
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6915 totalt)
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271


Trådstartare
Tack allihopa för en fantastisk fin dag med bra väder, trevliga människor, och gott om banåkning (ja, för andra då som inte verkar vilja skruva mer än köra. )

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505



Fy sjutton va skoj Gelleråsen var att köra, Kadetten stormtrivdes och jag likaså... det var verkligen en kamp att flytta fram bromspunkterna hela tiden för att sen låta de stackars hejdarna kämpa tills skivorna var helt blå

Tror vi hade över 50 bilar som körde under dagen, allt från små corsor, via familjekombis till Speedstrar och snabba Porschar, riktigt skoj med den blandningen!

Fick mig en riktigt rolig kamp med Thullen i sin Golf också, då vi låg och pressade varandra ett helt pass, gick otroligt jämnsnabbt stundtals måste jag säga, var riktigt skoj! Blev många roliga småkamper på banan, körningen var snygg och omkörningar sköttes exemplariskt de jag var med om. Folk var uppmärksamma i backspeglarna och blinkade/höll åt sidan.

Som tur var inga större incidenter på banan, förutom några som testade sandfållan vid hårnålen och en Vectra som lät en vevstake lämna motorn via tråget Detta ledde självklart till "lite" olja på banan vilket gav mig en riktig karuselltur i Kadetten, olja är riktigt halt att köra på

Gelleråsen, jag vill tillbaka!
Tack alla som var där!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Jag instämmer med föreg talare, det var riktigt kul att testa Gelleråsens hårnålar och med 21grader varmt i luften så var det inga probl att få temp på däcken. Som vanligt oxå kul att träffa rejsianer live i sitt rätta element.
Detta var sista åket för mig i år, nu blir det meka,meka i 6-7 månader , jag har iofs alltid sagt att skruva är halva nöjet men min högra fot säger mig något annat efter första säsongen med Porschen.
Tack och bock för i år
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271


Trådstartare
Nu körde jag ju iofs inte så mycket men de få varv jag var ute och även under den avslutande timmen då jag var flaggvakt var intrycket just av att uppmärksamheten i backspeglarna och viljan att släppa om bakomvarande hög vilket är roligt att se.
Det är väl just att ligga bakom någon som kör lite snabbare som kan vara otroligt lärorikt. Jag har nog aldrig lärt mig så mycket om Kinnekulle som då jag låg bakom en lättare men svagare lila Golf-etta för ett par år sedan. Föraren i den bilen körde verkligen bra vilket gav mig goda idéer om hur jag skulle bära mig åt själv.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381



Tack OSC och GTI-klubben för en trevlig dag och vackert väder. Låg bakom den Opeln som sköt motorn och det var rena Lützendimman
Tog tyvärr inga bilder men hoppas nån annan gjorde det.

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Inga bilder någon?
Önskar en som inte fick åka för frugan.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505



Bilder från min kamera, vilket involverar en hel del bilder från ett flaggvaktspass kommer ikväll!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Thullen
Leksand
Här sen Jan 2003
Inlägg: 246



Kan inte annat än hålla med er.
Gelleråsen var en rolig bana att åka på.
Gick kanske lite för fort ibland.
Men jag vill åka där igen nästa år.
Tackar Figgs för den roliga kampen.

_________________
Stefan thull Leksand
Citera
Viktor Cz.
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 24



Tog inga bilder med filmade lite... här är några varv dokumenterade.

http://hem.bredband.net/vikcza/gallerasen_25sep2005.wmv

_________________
// Viktor Czajkowski
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Figgz:det låter kanon.
Victor:det såg faktiskt kul ut.

J@vlar vilket återfall man får när man ser en sådan vinkel på körning.
Tur det kommer en vinter nu så man får bygga bil snart.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2005



Tack för en trevlig dag med kanonväder. Och tack till OSC för ett bra arrangemang. Aningen korta körpass för oss utan licens dock.

Underbara bana är det helt klart. Toyo T1-R-däcken är slut nu efter fem banträffar i år. Nästa år ska R-däcken på. thumbs up

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



oj! Där var ju jag i den sista filmen, men sedan när du kom närmare så såg jag att det inte var min bil. Men... Det var jag som körde en annans bil som instruktör. (Vad jag nu skulle visa efter att ha kört för första gången på Gelleråsen tidigare under dagen.)

Jag tänkte att jag skulle slita ut mina gatdäck så jag kunde köpa nya till nästa år. Problemet var att jag kört med r-däck så många år att jag glömt bort vilken skillnad det är på fäste. Efter ett par inbromsningar som resulterade att jag fick hjärtat i halsgropen så bestämde jag mig (mina kompisar övertalade mig) att slänga på r-däcken som ändå fått följa med. Vilken skillnad! Nu kände jag ju igen bilen igen och även om det gick fortare så kändes det betydligt säkrare.
Aldrig mer gatdäck!

Kul bana som jag kände krävde mer av både mig och av bilen än de flesta andra banor jag kört på.



En av de två (2) bilder tog jag under hela dagen... Tillåt mig presentera Viktor Cz. Och Thullen


_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Viktor Cz. skrev:
Tog inga bilder med filmade lite... här är några varv dokumenterade.

http://hem.bredband.net/vikcza/gallerasen_25sep2005.wmv


Vems var den krängande DeLorean:en du körde om?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
AstraMarkus
Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 71



En riktigt kul dag, även om min bil bhagade haverera. Kanonväder och perfekt temperatur. Mycket bilar också. Ägnade mig mest åt besiktningar (blev ett par stycken, det var många som ville passa på innan säsongen tar slut), att snacka skit och fota lite. Kommer bilder under kvällen.

_________________
Markus Österberg
Kör alldeles för lite racebil...
Citera
Viktor Cz.
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 24



Nisse Classon skrev:
Viktor Cz. skrev:
Tog inga bilder med filmade lite... här är några varv dokumenterade.

http://hem.bredband.net/vikcza/gallerasen_25sep2005.wmv


Vems var den krängande DeLorean:en du körde om?



Tror det var en man vid namn Carl Elwing.... i kurvorna krängde det så pass att man kunde inspektera underredet rejält .... Och bilen var en Scirocco GTX med STORA vingen......

_________________
// Viktor Czajkowski
Citera
AstraMarkus
Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 71



Nu har jag lagt upp lite bilder...



http://figgz.mine.nu/~markus/Traffar/Geller%E5sen050925/index.htm

Måste visa denna...



/Markus

_________________
Markus Österberg
Kör alldeles för lite racebil...
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3072



Jora, skoj att köra va det, riktigt skoj bana det här. Tråkigt på den allmänt virriga orginasationen, kanske var en engångsföreteelse men lite besviken var jag, fick inte köra ett pass förrän nästan lunch. Ska dock inte klaga för mycket då jag tycker det var superschysst att bjuda in utbölingar för körning !

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
vitascona
Sandviken
Här sen Feb 2005
Inlägg: 18



tokrolig bana!!synd att asconan inte orkade riktigt hoppas det blir flera träffar där
hur går det med bilderna figgz?

_________________
Henrik karlberg
..hellre avåkt än frånåkt..
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271


Trådstartare
vitascona skrev:
tokrolig bana!!synd att asconan inte orkade riktigt hoppas det blir flera träffar där
hur går det med bilderna figgz?


Vad fick du för problem? Det var väl ganska tidigt du lade av?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
0la
Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 13



Var riktigt skoj att köra i söndags! Synd med stoppen som blev men jag tror nog arrangörerna gjorde ett jättejobb för att få det hela att rulla på trots oljespill m.m.

Själv agerade jag nog mest rundningsmärke, har ju inte speciellt många bankörningsvarv under bältet än, men man glädjer väll alltid nån som blir glad av att köra om

Tyckte speciellt Ejes-kurva var lurig hur tidigt man än bromsade så gick det alltid för snabbt när man skulle svänga...


_________________
Ola Janheim
Alfa Romeo 75 TS - 89
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Jaha ja.
Här sitter man och är avundsjuk

Hade tänkt ta kombin ner och kränga lite däckssida men nu blev det ej av.
Bara att ladda mot nästa sesong och bygga vidare på Jettan , kanske den blir klar då???

Kul med lite bilder.
Fasen åxå.........ville såååå gärna testa Gelleråsen.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Eftersnack
2005-09-25 Gelleråsen OSC och GTi-Klubben
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6915 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande