Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-08-12-14 oldtimer GP, Nürburgring | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (7526 totalt) |
Åkte ner och tittade. Var någon annan där också?
För er som missade detta evenemang är det bara att inse att ni måste åka nästa år. Fräckare bilar går inte att hitta och man kör flat out racing med allt från förkrigsbilar upp till 1981:års DTM bilar. Mest bilder från 3 timmars Mahraton Rennen på nordslingan men även några från depån. Vissa skulle kanske kunna ha beskurits men det är ju ganska många. Håll till godo! Hmm, av någon anledning gick det inte att ladda upp fler bilder just nu. Fler kommer dock inom kort!! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Min uppkoppling är vääääääldigt seg idag.... Här kommer några bilder till, fler på väg
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Jag har sagt till mig själv flera gånger att dit måste jag åka men det har tyvär aldrig blivit av. Nästa år måste jag åka efter att ha sett dessa bilder!
|
||
Finns det några resultat på nätet? Jag har letat som en tokig utan att hitta något,
bl.a på http://www.ogpracing.de/ _________________ Jörgen Eriksson |
||
om du tittar under "Ergebnisse" på http://www.ogpracing.de/ så finns resultat där.
Jag ska försöka ladda upp resterande bilder idag om allt fungerar, av någon anledning gick det väldigt långsamt att ladda rejsa igår (för mig i alla fall). _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Som sagt, härliga bilder Har dock samma problem som Lennart på fyra av bilderna _________________ /Kristian Elisson |
||
Så nu ska de felaktiga bilderna vara fixade, övriga på gång. Har dock fortfarande problem att ladda upp bilderna, varje bild tar minst 5 minuter....
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Uppmärksamma rejsa-medlemmar känner igen bilen från t ex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Det är samma 206 SP och den är fortfarande i Svensk ägo! Fler bilder kommer senare _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Jag har också "varit på väg" dit flera gånger. Det har så klart stannat vid snack
Hur fixa ni boendet, jag har hört att man får vara ute i väldigt god tid, vanliga hotel eller "privat" boende? Tips om boende, öl, och andra aktiviteter kanske? (Trevliga bilder!) _________________ Magnus Bengtsson |
||
Boende är inget problem egentligen. Vill man nödvändigtvis bo i just Nürburg bör man nog vara ute i god tid men i alla småbyar runt omkring finns ett antal Hotell, "Gasthaus" och pensionat. Det finns många byar på bara några mils radie!!! Under helgen såg jag att det stod "zimmer frei" på ett antal ställen så det hade inte varit något problem att lösa. Att bo på ett mindre pensionat kostar kanske ca 40 Euro/rum och då ingår frukost. När du sen hittat ditt eget favorit gasthaus bokar du rum där i tid till nästa års race, för du kommer att åka igen.... Vi ramlade på en svensk som bara köpt biljett till Frankfurt med Ryan Air för väldigt låga pengar (under 200 kr). Sen hyrde han en bil, åkte till banan och letade upp ett pensionat. Funkade perfekt och han var mycket nöjd! Svårare än så behöver det inte vara. Andra aktiviteter är t ex att se på gamla borgruiner, testa vin (hela Ahr-dalen vimlar av vinmakare) samt givetvis att dricka Bitburg. Eftersom nordslingan bara används på fredagens Marathon Rennen är den dessutom öppen övriga dagar (för de som mot förmodan kan slita sig från depån och racen på GP-slingan). I år började vi med att åka ner så vi var i Adenau redan på tisdag morgon och fortsatte sen till Moseldalen (kanske 10 mil....) för att semestra där några dar. Även vid Mosel beskådar man slottsruiner och dricker lokalt vin. På torsdagen åkte vi sen upp till Nürburg och såg ekipagen komma på plats. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Ja, jag e lite sen, men bara med 3år
Väcker denna tråd med några bilder Börjar med en läcker AC Cobra som hade den här kaxiga lappen på rutan. Lars Wramells fina Ferrari Dino alias "Bäckabilen" I mitt tycke, den fräckaste F1:an Vingen ser faktiskt liten ut i "skuggan" av bakslicksen.Vid närmare koll så är framslicksen inte så klena de heller. Jag är blind, det är ju bakdäcken på F1:an framför:-) Den här Ferrarin tycker jag om, inte vacker kanske, men rejsig. Några bilder ifrån Tävlingen på Nordslingan (bara depåbilder) Vilken puts de har på sina bilar! Brutal och vacker. En ärrad krigare, eller är det de här man kallar racepatina En liten brand är väl inget att hetsa upp sig för? Var f.n ställde jag bilen? (Tomas Henrysson, en jedrans rolig och duktig Elanpilot) En annan duktig chaufför, Tommy Brorsson Alla hade konservburkar på sina slutrör när de tankade. Två bilder ifrån gamla depån (har nog fler bilder där ifrån 2007) Fick en bildfrekvens när Galaxin snurrade (det är väl en Galaxi? inte så duktig på Jänkare heller ) Det gick ju bra Maserati birdcage (1959-1961 600kg/250hk) en rallyporsche. Ingen aning vad detta är, vill nog inte veta det heller Kanske Dart Waders bil Tillbaka på Jorden igen, 3bilder ifrån baksidan på Gp banan. Nästa bildgrupp är ifrån start/målrakan. Första bilden kör inte i samma klass som de under, men får vara med ändå för att den har en sådan puts Ja, jag är ju ingen fena på Tyska, men betyder det något annat på Tyska än vad jag tror det betyder på Svenska En liten bildfrekvens till på Ford GT40 som bromsar senast av alla Pekkas gamla Corvette? Vita bilar och min kamera/eller jag brukar inte funka så bra, men denna bilden blev rättså cool. Två GP depå bilder. Park farme, formelbilar. Min favorit räsertant! Respekt, som grabbarna på Rosengård skulle säga Avslutar med en incident med F1:orna. Så det var allt jag hadde att bjuda på ifrån oldtimer GP-05 _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||
Jösses vilka dyra crasher
Fattade inte riktigt det där med "konservburkar vid tankning", kan någon upplysa mig? |
||
|
||
Vanligt att man kräver avstängd motor vid tankning av säkerhetsskäl. Burkar på avgasrören är ett lätt sätt att visuellt visa att motorn är avstängd under hela förloppet. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Borttaget
/ Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Eftersnack 2005-08-12-14 oldtimer GP, Nürburgring | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (7526 totalt) |