Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Fiero GT -87 BMW M60B40 V8 [FILM!!! sid 6] | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10 besök senaste veckan (70371 totalt) |
Ja , jag har bara uppgraderat frambromsarna än så länge.
Jag svarvade ner hjulnaven enligt "standard" metoden. Tog bort det mesta materialet. Sen tog jag nya skivorna på det. Problemet är att jag spaceade ut framhjulen 7mm genom att göra så, vilket gör att mina 215 däck på 8tums fälg kommer få det trångt. Men men, det löser sig Skärmen är ju i plast vilket säkert är självjusterande. Huvudbromscylindern har jag inte gjort någonting med, jag plockade isär den och kollade på konstruktionen, det va typ allt. Det är bromsreduceringen/bromstrycks-diff-mätaren som ställer till det. Eftersom jag har mycket större kolvarea fram nu än bak så diffar trycket i kretserna för mycket så en ventil öppnar och hela systemet beter sig väldigt snuskigt, jag ska ta bort den där enheten helt och hållet och köra med en reduceringsventil från en Renault5 GTE istället. Jag tror det kommer bli mycket bättre. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
Sådär ja. Nu har jag köpt framdäck av rolle82 här på forumet.
Dunlop Direzza o2G 17tum 215 breda. Nu söker jag bara efter matchande bakdäck. Är det någon som vet om/har till salu ett par liknande R-däck 235-245 breda så slå en signal eller skicka ett PM! Tänkte försöka hinna med en banträff innan alla löven har fallit. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
Ja du, Jag letar 235 eller 245 17 tums R däck till bakfälgarna.
Sen tänkte jag gjuta upp en ny huv som är lättare och har luftkanal från kylaren. Ska se över bromsarna några gånger till också, de funkade ju inte tillfredställande på gotland ring. nåt som är kefft med nåt fördelningsblock eller så. Ska göra om övre infästningen till främre coil-overn också så bilen blir 15-20mm lägre i fram. Det är väll typ det sen skulle man ju vilja göra en miljon andra saker men det där är de som ligger närmast tror jag. jag har försökt börja samla ihop lite delar till en utbytesmotor också när bmw motorn rasar. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
Mina motorer har en tendens att göra det
Hehe, skämt åsido. jag vet inte. Antagligen gör den inte det, men man kan säga att jag, på nåt plan, nästan hoppas att den göra det för då får jag åka 500hp TURBo Men såklart kommer jag inte göra nåt om inget problem uppstår. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
haha. låter som om du planerar att göra något me motorn så den ska rasa :P men det är klart 500hk är mer än 286 säger säg själv ju, men det vassa ljudet lär du väl mista? _________________ Kristian Svendsen |
||
Ja, ljudet blir ju inte detsamma, men de flesta motorer låter rätt skönt på sitt sätt.
Har de effekten så lär man sig uppskatta ljudet också _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
lite nyfiken på hur det har fungerat med de 7 millimetrarna extra offset (vilken offset har fälgarna?). Tar det i när du svänger? Egentligen borde jag ju kila till biltema o skaffa vw-skivor för att kolla hur det funkar på min egen bil (snart dags att prova bromsarna igen btw för att se om jag lyckats fixa felen ), men det är alltid lättare att få svaren av någon annan
(med tanke på hur min bil betedde sig vid provkörningen i eftermiddags undrar jag om du vill dela med dig av specifikationerna o resultatet av din coil-over konvertering ) _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||
Tänkte sälja "pärlan" nu. Efter ett tvåårigt husbygge så har bilen bara stått och möglat och lusten finns inte längre. Den säljes som den står, dvs: * Urladdat batteri * En upphängningen till ljuddämparen har gått av (hänger lite snett) * Gamla R däck * Trasig alt fel-specad huvudbromscylinder * För klen koppling för seriös körning Bud ? Ring om ni vill ha mer info. 08-120 56 786 eller maila michael.vallinder@avl.com _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Fiero GT -87 BMW M60B40 V8 [FILM!!! sid 6] | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10 besök senaste veckan (70371 totalt) |