Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 147 2.0 TS -01 | 1 besök senaste veckan (7090 totalt) |
Det här är egentligen ingen banåkarbil utan en bil, som i brist på riktig banfordon, får agera "räser".
Med 1400 kg och 150 hk kan den inte beskyllas för att vara speciellt snabb. Styrningen är nog det bästa på hela bilen, och så bromsar den rätt bra. Den är dessutom komfortabel till och från olika evenemang. Modifieringar: Bromsbelägg fram Performance friction (7760.90.18.4) 147:an gillar:
Mantorp Sviestad 147:an gillar inte:
_________________ Jörgen Eriksson |
||
Trevligt att få se din bil presenterad.....
Det var på tiden Vacker och trevlig bil. 1400kg är de så tunga? |
||
Jo nog fungerar bromsarna bra,
på sviestad som passagerare tyckte jag du bromsade rätt sent hela tiden men dom bromsarna gav sig aldrig! märktes klar skillnad jämfört med min A3 1.8T med den fick man ta det varligt allt eftersom pedalen började ge sig nedåt.. resultatet av det är att även jag kör nu på PF's tuffa 97-material men nu i Bertonen - fungerar bra kallt som varmt och speciellt tacksamt om man inte har ventilerade alternativ fram.... rock on! _________________ Christer J-born en grå bil en oystergrå bil en röd bil en grå cykel en röd lådbil |
||
Ingen erfarenhet av Selespeed, jag tror inte att den lämpar sig jättebra på bana eller i slalom av vad jag läst. Trim kan man nog glömma. Har hör talas om nå't kam-kit för 30 000 kronor som skulle ge 30 hk. Det finns chips som kanske kan ge en och annan kuse, kolla Unichip t.ex på hos Autokinito i Uppsala. _________________ Jörgen Eriksson |
||
Så var det dags att pensionera min Performance Friction-belägg. Efter en 4-6 banträffar,
lite slalom och en 15-1700 mil gata (året runt). De visar prov på överhettning tycker jag. T.o.m. baksidan hade gått varmt (långt till höger). Är fortfarande lite osäker på vad min compund heter (artikelnummer är 7760.90.18.4). De har fungerat bra i ur och skur, med bara lite mindre friktion jämfört med standardbeläggen. Det har visat sig i form av lite orolig bil vid kraftig inbromsning och ett rejält slitage av bakskivorna. _________________ Jörgen Eriksson |
||
Sådär såg mina belägg ut när jag körde med Ferodo DS 11. Med PFC (97) har beläggen hållt fantastiskt bra. Tyvärr kan jag inte säga samma sak om skivorna. Två uppsättningar belägg, sedan är skivorna slut. Å andra sidan är skivorna mycket billigare än beläggen. (Solida Giuliaskivor alltså) Till 147:an kan det bli dyrt att köra på 97-compound. _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 147 2.0 TS -01 | 1 besök senaste veckan (7090 totalt) |