Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 147 2.0 TS -01
1 besök senaste veckan (7090 totalt)
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Det här är egentligen ingen banåkarbil utan en bil, som i brist på riktig banfordon, får agera "räser".
Med 1400 kg och 150 hk kan den inte beskyllas för att vara speciellt snabb. Styrningen är nog
det bästa på hela bilen, och så bromsar den rätt bra. Den är dessutom komfortabel till och från
olika evenemang.

Modifieringar:
Bromsbelägg fram Performance friction (7760.90.18.4)

147:an gillar:
    Gotland ring
    Mantorp
    Sviestad

147:an gillar inte:
    Gelleråsen



_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



Trevligt att få se din bil presenterad.....



Det var på tiden

Vacker och trevlig bil.



1400kg är de så tunga?
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
1380 kg tjänstevikt. >

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Chriz
Täby
Här sen Maj 2004
Inlägg: 891



Jo nog fungerar bromsarna bra, thumbs up
på sviestad som passagerare tyckte jag du bromsade rätt sent hela tiden
men dom bromsarna gav sig aldrig!
märktes klar skillnad jämfört med min A3 1.8T med den fick man ta det varligt allt eftersom pedalen började ge sig nedåt..

resultatet av det är att även jag kör nu på PF's tuffa 97-material men nu i Bertonen - fungerar bra kallt som varmt och speciellt tacksamt om man inte har ventilerade alternativ fram....

rock on!

_________________
Christer J-born

en grå bil
en oystergrå bil
en röd bil
en grå cykel
en röd lådbil
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



thumbs up Stentuff bil det där... thumbs up

_________________
Magnus Bengtsson
Citera
Kassler
Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 84



Hej
Jag funderar på att köpa en 147:a med selespeed lådan har du någon erfarenhet av den?
Vet du om det finns trimmningssatser över disk eller blir det hantverk?

/Lars

_________________
Lars Johansson
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Kassler skrev:
Hej
Jag funderar på att köpa en 147:a med selespeed lådan har du någon erfarenhet av den?
Vet du om det finns trimmningssatser över disk eller blir det hantverk?

/Lars


Ingen erfarenhet av Selespeed, jag tror inte att den lämpar sig jättebra på bana
eller i slalom av vad jag läst.

Trim kan man nog glömma. Har hör talas om nå't kam-kit för 30 000 kronor som skulle ge
30 hk. Det finns chips som kanske kan ge en och annan kuse, kolla Unichip t.ex på hos
Autokinito i Uppsala.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Så var det dags att pensionera min Performance Friction-belägg. Efter en 4-6 banträffar,
lite slalom och en 15-1700 mil gata (året runt). De visar prov på överhettning tycker jag.
T.o.m. baksidan hade gått varmt (långt till höger).

Är fortfarande lite osäker på vad min compund heter (artikelnummer är 7760.90.18.4).

De har fungerat bra i ur och skur, med bara lite mindre friktion jämfört med standardbeläggen.
Det har visat sig i form av lite orolig bil vid kraftig inbromsning och ett rejält slitage av
bakskivorna.


_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Jörgen (Jet) skrev:
Så var det dags att pensionera min Performance Friction-belägg. Efter en 4-6 banträffar,
lite slalom och en 15-1700 mil gata (året runt). De visar prov på överhettning tycker jag.
T.o.m. baksidan hade gått varmt (långt till höger).

Är fortfarande lite osäker på vad min compund heter (artikelnummer är 7760.90.18.4).

De har fungerat bra i ur och skur, med bara lite mindre friktion jämfört med standardbeläggen.
Det har visat sig i form av lite orolig bil vid kraftig inbromsning och ett rejält slitage av
bakskivorna.



Sådär såg mina belägg ut när jag körde med Ferodo DS 11.
Med PFC (97) har beläggen hållt fantastiskt bra. Tyvärr kan jag inte säga samma sak om skivorna.
Två uppsättningar belägg, sedan är skivorna slut. Å andra sidan är skivorna mycket billigare än beläggen. (Solida Giuliaskivor alltså)
Till 147:an kan det bli dyrt att köra på 97-compound.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311


Trådstartare
Gromyko skrev:
Till 147:an kan det bli dyrt att köra på 97-compound.


Skivorna kostar runt 1000 styck på Mekonomen. Det blir lika mycket som beläggen.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 147 2.0 TS -01
1 besök senaste veckan (7090 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande