Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 (miata) 1,8i -98
1 besök senaste veckan (2632 totalt)
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
Min nyinköpta MX-5:a sak förhoppnings viss ut på banan nån gång.. kanske eventuellt mittsverige banan 29 juli. Kon bana blir de i allfall och de eventuellet redan i morgon..

bilen då.. ja en MX-5:a från -98 3 ägare utom firmor. svensk såld 5800mil hardtop vinter däck larm mm

140Hk och bakhjulsdrift och diff... skojigt värre



Har vart på sitt första konbans äventyr.. emn hadde nog ltie för lite luft i däcken på den.. Och nu till veckan ska den in på 6000 mila service... kanske aningen tidigt. men vll ha koll på att alal vätskor är ok.. Och så ska dom förhoppningsviss kika lite så att allat annat är som de ska... bland annat så ingår en koll/åtdragning av skruvar i fram och bakvagn.


Hårt laddat hälften vunnet... måste ju lära sig hitta gränsen på en gång....
Så går de bättre nästa gång.


En ny bild tagen i går kväll

Då var de monterat klarglas blinkers och reflekser med kromkanter runt.. ett klart lyft utvändigt tycker jag.



[b]Då var de dags för en ny bild på bieln.. var ut och tog nå bättre kort nu när hösten kommer. Nu efter denna bild så är HT:n på satt så får bege mig iväg och ta några yterligare kort när d är en Cupe istället för en cab. Men här är sista cab bilden för i år.


_________________
Fredrik Sundvall
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Grattis till förvärvet! Klart att den ska ut på bana.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
bort taget

_________________
Fredrik Sundvall
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
bort taget

_________________
Fredrik Sundvall
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
Ny bild och uppdatering

_________________
Fredrik Sundvall
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
Så då var de uppdaterat med en ny bild... nu har man börjat vinterförbereda biln. ja visst den ska köaras på vinter vägarna i norra sverige. Hard topen är som sagt på satt och planerna för nästa sommar börjar smidas... hittils har jag kommit fram till att de nog blir ett par 17" are så bilen får ltei mer utsende. sak också kika om de finns nån som kan dra ut 2 mindre bucklor i varsin dör efter att nån klantskalle slagit upp dörrar i de. Och sedan så får man kika på de här med att lacka om fram coh bak kofångarna eftersom dom har en massa små parkerings skador från den föra ägaren....

_________________
Fredrik Sundvall
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
DÅ var bilen inne på reparation... fick en parkeringskada på passagerar dören.. buckla och repor... av en smitare... s nu korigeras dören och sedan lackning av dörr och spegel....hoppas de blir bra i allfall inte så skoj att punga ut med försäkringspengar heller!!

_________________
Fredrik Sundvall
Citera
sikis
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 96


Trådstartare
Så äntligen har man lite att skriva.. i dag har monteringen av MOK värmaren färdigställts. ett stort tak till yel_low för all kabeldragning å så...
Sedan vart de av bara farten en uppgradering av luftfiltret. vart ett JR filter. Med ett mycket trevligt ljud måste jag säga... låter som den går betydligt hårdare

Allt inte helt färdigt ännu dock. ska dit en värme/luft plåt också mellan motorn och filtret.


_________________
Fredrik Sundvall
Citera
Maccan
Värnamo
Här sen Aug 2003
Inlägg: 323



Bilderna funkar dåligt tycker jag...

Händer det nåt med bilen eller?

_________________
Marcus Marklund
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 (miata) 1,8i -98
1 besök senaste veckan (2632 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande