Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (31349 totalt) |
-Koncentration krävs när man äter klassikern potatissallad och rostbiff i denna miljö EDIT: f*n...man gör sig bättre i hjälm _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
-Va 17...några motorrum till klarar ni av eller...? I Roadsport B kör detta fina Triumph TR2-bygge omkring. Volvo står för kraften. Här är förklaringen till GTDns groteskt stora akterparti. Först skall ett antal orgelpipor få plats, sen flera meter ljuddämpare fram och tillbaka. Hade fått för mig att det satt en Porsche motor i Pfister's Europa men jag tycker det ser ut som en V6a Är det någon som vet vad som sitter i denna bil? Turbo skall den ha enligt programmet. Motorrummet ser lika grått och effektivt ut som Frankfurts flugplatz så motorn borde komma från Tyskland? Hur skriver man dyska y'n förresten? _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Det är en tre-liters V6:a liknande de som sitter i Indy-bilarna. En kapad US-V8:a, Smallblock. Varvvillig liten krabat som utvecklar knappa 400 kusar om jag minns rätt.
EDIT: Eller om den var 3,5 L, nu blev jag osäker. Snackade lite med honom om bytet från Porsche-maskinen. Han var mcket nöjd med att ha fått denna på plats. Alu-block. Det som väger på bilen är väl växellåda och fälgar/bromsar. Tror att vikten var runt 800 kg. Går riktigt bra- _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
-Kör han fortfarande med turbo-matning? Minns inte att jag hörde en högvarvig sug-v6a men ser inget på bilden som tyder på överladdning _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
|
||||
Lite fler bilder på Marcosen nr 72?
Gärna från den blöta lördagsmorgonen. Det är kul med välbalanserad bil otroligt nervöst innan iom att jag aldrig kört bött förut. Men efter ettt par varv gick det lika fort under bron som på fredagen när det var torrt Trodde aldrig jag skulle önska regn till en tävling På tävligen gick det med lite ställ efter det att jag kört om kojan på innern Under bron. ( iofs fegar jag fortfarande fast på en högre nivå) 6 000 varv per minut på 4:an som snabbast. I tidsutveckling blev det pass 1 1:12 (torrt) pass 2 1:09 1: kval (blött regn) 1:15 2:kval 1:06 Warmup 1:05 Intrycken är bara positiva (förutom att weberiet inte skötte sig:down:) från denna min premiärtävling. Vill tacka Lassse Hagman (en modig man) för hjälp och tak över huvudet Micke "mr Marcos" Royson för all hjälp. Bjarne för råd och dåd med weberiet, Fredrik för stöd ALLA andra runt ikring som är så förbaskat trevliga. Bengt för möjligheten att förverkliga en dröm. Kom gärna fram och prata. Direkt efter körning kan jag verka förvirrad men fokuseringen på körningen och adrenalin gör att när man är i depån verkar akut alzheimerdrabbad . Skall nog göra checklistor till nästa rejs. Då slipper jag förhoppningsvis leta efter nycklarna i 30 minuter efter varje pass Vi ses på Gelleråsen Eder rejsian på tävlingsbanan Johan Lundberg PS För övrigt anser jag att Fredrik bör köra med sin Marcos på Gelleråsen om inte annat för att visa spårval DS _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Mycket vacker bil |
||||
Då lägger jag in lite bilder jag tog. Blev i praktiken "Formel Vee", vi spenderade fredag och lördag med att lösa diverse problem som uppstod så jag hann helt enkelt inte fota så mycket annat. Mycket depåbilder och det är ju en stor del av racingen . Nåväl, håll till godo:
Hansen Mk II 1969, ägare Nils-Åke Gustavsson. Förste ägare Tommy Brorsson Blandade formelbilar Formel Ford (vilken modell?) Hansen MkII, Hansen Mk III, RPB (Markus Lefors) Markus Lefors i RPB 1970. Bengt Lefors står brevid Uppställning för fri träning, Formel Äldre Uppställning för fri träning, Formel Äldre Uppställning för fri träning, Formel Äldre Markus Lefors, RPB i förgrunden, Roger Johansson RPB i bakgrunden. Fler bilder kommer snart! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Nils-Åke Gustavsson (Hansen), Seved Lundberg (RPB), "Curre" Johansson (RPB) Glenn Malmberg (Hansen Mk IVb), Linus Sjöberg (Veemax) bakom Hansen Mk III (MkIV) 1970, ägare/förare Catharina Hansen. Målad i Jens Hansens "fabriksfärger" (för det är ju en fabriksbil även nu!) Återigen Hansen-stallet, Karins Hansens bil i centrum. Med en 945 fixar man alla transporter ett racingteam kan behöva RPB 1970, ägare Markus Lefors RPB 1967 Men vänta, varför ligger det två motorer i gröngräset? Vi fick lite problem med oljetrycket och bytte till reservmotorn! Tur att VW delar är lättmekade.... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
RPB 1967 (igen). Mycket fin bil! Hansen-stallet i väntan på tävling. Under det silvriga täcket i förgrunden döljer sig en fjärde, ägd av Lalle Wramell (Setrab) men körd av Glenn Malmberg. Uppvärmningsvarv! Seved Lundberg (RPB), Linus Sjöberg (Veemax), Axel Madsen (BMVee), "Billeberga" (Austro Vau) Catharina Hansen (Hansen), Karin Hansen (Hansen), Markus Lefors (RPB) Många Formel Vee var det! Långa luckor i starten! Roger Johansson (RPB), lars-Gunnar "Vegas" Johansson (GMS) Catharina och "Billeberga" Catharina och "Billeberga" igen nästa varv Catharina och "Billeberga" på väg ner mot mekanikerkullen _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
På allmän begäran och av ren nepotism kommer här några till bilder i denna outömliga tråd. Teamet och husvagnen. Sitter det snyggt nu Micke, kan jag se ut så här..? Är det nervositet eller ren glädje? På banan och till slut. Lasse Hagman, "en modig man". Han kör till och med PÅ räcket _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Det är en Cheva-motor i hel-alu. 3,5 liter med insprutning, ej turbo. Kommer mycket riktigt från indy bilar. Stefan köpte den i norge. Problemet han hade med porsche motorn var att bilen började brinna pga all värme som utvecklades bak i bilen. Fick inte in tillräckligt med luft för att kyla ner allting. Jag har hjälpt Stefan på ett par små hörn med svarvning av nitar till koppling och kuggremskivor till generator m.m. _________________ Tommy Andersson |
||||
Eftersnack 2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (31349 totalt) |