Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (31349 totalt)
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Då SuperMog, här ätandes lunch i rätt miljö, fullständigt snöat in på motorrum kan jag följa upp med ett exempel till. Synd att inte VW har lika coola samarbetspartners idag.




_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Då SuperMog, här ätandes lunch i rätt miljö, fullständigt snöat in....


-Koncentration krävs när man äter klassikern potatissallad och rostbiff i denna miljö

EDIT: f*n...man gör sig bättre i hjälm

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



superMOG skrev:
Snipp, snapp snut...

-Va 17...några motorrum till klarar ni av eller...?


I Roadsport B kör detta fina Triumph TR2-bygge omkring. Volvo står för kraften.


Här är förklaringen till GTDns groteskt stora akterparti. Först skall ett antal orgelpipor få plats, sen flera meter ljuddämpare fram och tillbaka.


Hade fått för mig att det satt en Porsche motor i Pfister's Europa men jag tycker det ser ut som en V6a Är det någon som vet vad som sitter i denna bil? Turbo skall den ha enligt programmet. Motorrummet ser lika grått och effektivt ut som Frankfurts flugplatz så motorn borde komma från Tyskland?

Hur skriver man dyska y'n förresten?

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Det är en tre-liters V6:a liknande de som sitter i Indy-bilarna. En kapad US-V8:a, Smallblock. Varvvillig liten krabat som utvecklar knappa 400 kusar om jag minns rätt.

EDIT: Eller om den var 3,5 L, nu blev jag osäker. Snackade lite med honom om bytet från Porsche-maskinen. Han var mcket nöjd med att ha fått denna på plats. Alu-block. Det som väger på bilen är väl växellåda och fälgar/bromsar. Tror att vikten var runt 800 kg. Går riktigt bra-


_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Det är en tre-liters V6:a liknande de som sitter i Indy-bilarna. En kapad US-V8:a, Smallblock. Varvvillig liten krabat som utvecklar knappa 400 kusar om jag minns rätt.

EDIT: Eller om den var 3,5 L, nu blev jag osäker. Snackade lite med honom om bytet från Porsche-maskinen. Han var mcket nöjd med att ha fått denna på plats. Alu-block. Det som väger på bilen är väl växellåda och fälgar/bromsar. Tror att vikten var runt 800 kg. Går riktigt bra-



-Kör han fortfarande med turbo-matning? Minns inte att jag hörde en högvarvig sug-v6a men ser inget på bilden som tyder på överladdning

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Rött vid 9500, varvstopp vid 10500.

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Rött vid 9500, varvstopp vid 10500.


-Denna 'Indy-Special Lotus Europa' toppar härmed 'listan' thumbs up

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Sjukt härliga bilder thumbs up

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Magsnus
Partille
Här sen Maj 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


En bildserie från lördagens eftermiddagsträning, fortfarande lite blött.

_________________
Magnus Andersson
Citera
Magsnus
Partille
Här sen Maj 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


vore roligare om jag fick med bilderna....
provar igen senare!

_________________
Magnus Andersson
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2366



Lite fler bilder på Marcosen nr 72?

Gärna från den blöta lördagsmorgonen. Det är kul med välbalanserad bil
otroligt nervöst innan iom att jag aldrig kört bött förut. Men efter ettt par varv gick det lika fort under bron som på fredagen när det var torrt Trodde aldrig jag skulle önska regn till en tävling På tävligen gick det med lite ställ efter det att jag kört om kojan på innern Under bron. ( iofs fegar jag fortfarande fast på en högre nivå) 6 000 varv per minut på 4:an som snabbast.
I tidsutveckling blev det pass 1 1:12 (torrt) pass 2 1:09 1: kval (blött regn) 1:15
2:kval 1:06 Warmup 1:05

Intrycken är bara positiva (förutom att weberiet inte skötte sig:down:) från denna min premiärtävling.
Vill tacka Lassse Hagman (en modig man) för hjälp och tak över huvudet Micke "mr Marcos" Royson för all hjälp.
Bjarne för råd och dåd med weberiet, Fredrik för stöd ALLA andra runt ikring som är så förbaskat trevliga.
Bengt för möjligheten att förverkliga en dröm.





Kom gärna fram och prata. Direkt efter körning kan jag verka förvirrad men fokuseringen på körningen och adrenalin gör att när man är i depån verkar akut alzheimerdrabbad . Skall nog göra checklistor till nästa rejs. Då slipper jag förhoppningsvis leta efter nycklarna i 30 minuter efter varje pass

Vi ses på Gelleråsen
Eder rejsian på tävlingsbanan

Johan Lundberg

PS För övrigt anser jag att Fredrik bör köra med sin Marcos på Gelleråsen
om inte annat för att visa spårval DS

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



thumbs up thumbs up Underbara bilder!


otroligt fin bild!

_________________
Mattias Widar
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



RS 1800 skrev:
Fyller på med lite fler bilder, finns högupplösta för ni som vill ha:


[/img]



Mycket vacker bil

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Då lägger jag in lite bilder jag tog. Blev i praktiken "Formel Vee", vi spenderade fredag och lördag med att lösa diverse problem som uppstod så jag hann helt enkelt inte fota så mycket annat. Mycket depåbilder och det är ju en stor del av racingen . Nåväl, håll till godo:


Hansen Mk II 1969, ägare Nils-Åke Gustavsson. Förste ägare Tommy Brorsson



Blandade formelbilar



Formel Ford (vilken modell?) Hansen MkII, Hansen Mk III, RPB (Markus Lefors)



Markus Lefors i RPB 1970. Bengt Lefors står brevid



Uppställning för fri träning, Formel Äldre



Uppställning för fri träning, Formel Äldre



Uppställning för fri träning, Formel Äldre



Markus Lefors, RPB i förgrunden, Roger Johansson RPB i bakgrunden.

Fler bilder kommer snart!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979




Nils-Åke Gustavsson (Hansen), Seved Lundberg (RPB), "Curre" Johansson (RPB)



Glenn Malmberg (Hansen Mk IVb), Linus Sjöberg (Veemax) bakom



Hansen Mk III (MkIV) 1970, ägare/förare Catharina Hansen. Målad i Jens Hansens "fabriksfärger" (för det är ju en fabriksbil även nu!)



Återigen Hansen-stallet, Karins Hansens bil i centrum.
Med en 945 fixar man alla transporter ett racingteam kan behöva



RPB 1970, ägare Markus Lefors



RPB 1967



Men vänta, varför ligger det två motorer i gröngräset? Vi fick lite problem med oljetrycket och bytte till reservmotorn!


Tur att VW delar är lättmekade....

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979




RPB 1967 (igen). Mycket fin bil!



Hansen-stallet i väntan på tävling. Under det silvriga täcket i förgrunden döljer sig en fjärde, ägd av Lalle Wramell (Setrab) men körd av Glenn Malmberg.



Uppvärmningsvarv!
Seved Lundberg (RPB), Linus Sjöberg (Veemax), Axel Madsen (BMVee), "Billeberga" (Austro Vau)



Catharina Hansen (Hansen), Karin Hansen (Hansen), Markus Lefors (RPB)



Många Formel Vee var det!



Långa luckor i starten!



Roger Johansson (RPB), lars-Gunnar "Vegas" Johansson (GMS)



Catharina och "Billeberga"



Catharina och "Billeberga" igen nästa varv



Catharina och "Billeberga" på väg ner mot mekanikerkullen

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Finfina bilder Göran thumbs up Äntligen någon som fokuserat på det intressanta
Markus, är det den nya huvudbågen du har på bilen?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



cat7even skrev:
Lite fler bilder på Marcosen nr 72?


På allmän begäran och av ren nepotism kommer här några till bilder i denna outömliga tråd.

Teamet och husvagnen. Sitter det snyggt nu Micke, kan jag se ut så här..?


Är det nervositet eller ren glädje?


På banan




och till slut. Lasse Hagman, "en modig man". Han kör till och med PÅ räcket

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2366



Jojo sitter snyggt snarare var är bilnycklarna... tappade bort dem mins 20 ggr under helgen.funderar på att döpa teamet till Alzheimer

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Roligt med så många Vee-bilder Göran! thumbs up

Kristian Larsson skrev:
Markus, är det den nya huvudbågen du har på bilen?

Stämmer bra!

_________________
/Markus Lefors
Citera
Ljursken
Vårgårda
Här sen Nov 2004
Inlägg: 21



superMOG skrev:
7-11 skrev:
Det är en tre-liters V6:a liknande de som sitter i Indy-bilarna. En kapad US-V8:a, Smallblock. Varvvillig liten krabat som utvecklar knappa 400 kusar om jag minns rätt.

EDIT: Eller om den var 3,5 L, nu blev jag osäker. Snackade lite med honom om bytet från Porsche-maskinen. Han var mcket nöjd med att ha fått denna på plats. Alu-block. Det som väger på bilen är väl växellåda och fälgar/bromsar. Tror att vikten var runt 800 kg. Går riktigt bra-



-Kör han fortfarande med turbo-matning? Minns inte att jag hörde en högvarvig sug-v6a men ser inget på bilden som tyder på överladdning


Det är en Cheva-motor i hel-alu. 3,5 liter med insprutning, ej turbo. Kommer mycket riktigt från indy bilar. Stefan köpte den i norge. Problemet han hade med porsche motorn var att bilen började brinna pga all värme som utvecklades bak i bilen. Fick inte in tillräckligt med luft för att kyla ner allting. Jag har hjälpt Stefan på ett par små hörn med svarvning av nitar till koppling och kuggremskivor till generator m.m.

_________________
Tommy Andersson
Citera
Eftersnack
2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (31349 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande