Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (31349 totalt) |
Massa kul o fina bilder från alla Rejsa-fotografer!
Uppskattas extra mycket av bilrenoverande Saab-förare som tillbringade helgen I Helsingfors å tjänstens vägnar, allt medan kamraterna roade sig kungligt. Ser på fotot på Niklas Enanders bil att min Sparcostol rejasr på gott i min frånvaro. Den gör sig betydligt bättre i en rejsande Saab 92:a från 1954 än i en garagestående 96:a! Undar vad som hände med Byströms DKW, motor ur låter som tveksam underhållning, eller var den den nyrenoverade växlelådan som behövde lite handpåläggning? Ska bli kul att höra 1000cc åkarnas rejsrapporter i morgon! hela 17 bilar i cupen anmälda, all time high! Nu börjar motovationen för comeback så smått att återvända tror jag.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Som sagt rätt spår! BMW 700 Coupe, vete tusan om den inte heter Sport också? Har för mig detta exemplar är en 61:a. Precis som en annan sydtysk bil med svansmotor, har den en boxermotor där bak. I detta fall med 4-cylindrar färre än vad 911 orna är bortskämda med, Denna bil ägs o körs f.ö, av en av Sveriges bästa motorsportfotografer genom tiderna. Peo Eriksson. de som kan sin Ronnie P och F1 historia har garanterat sett Peos. snygga fotorgrafier! Den har tidigare ägts av bl.a. Svereric Eriksson, lika känd med pennan som Peo med sin kamera i racingkretsar. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
och fortfarande inga resultatlistor Vill ju veta hur det gick i "min" klass Särskilt nu när jag har både banan och varvtider i färskt minne...
Att Kinnekulle i all sin enkelhet är bra mycket roligare än golvet i en välutrustad verkstad är i alla fall solklart. Tänk om bilen vore klar... Suck, vad vore en bal på slottet _________________ /Kristian Elisson |
||||||
You bet! Resultatlistor är inte RHK och SSK toppgren. Där kan man lära sig en hel del av Fredrik i SLC. I RHK-fallet ser jag fördröjningen också som en del av att klassföräldrarna msåte hjälpa arrangörerna att reda ut alla våra olika klasser, som körs i ett o samma heat. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Anger man inte i vilken klass man kör när man anmäler sig Nåja, vi får väl hoppas att en del av helgens förare kommer med racerapporter snart. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Dom pratade om något nållager och pekade inåt kopplingen... I vilket fall som helst så var han med och körde tidsträning en timme senare! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Det kan jag garantera att det var! (det är jag som skymtar i den ljusblå precis bakom stolpen). Har fortfarande ett stort smile på läpparna . _________________ /Markus Lefors |
||||||
Förstår av Era inlägg att det inte fungerade med inträdet för Rejsa medlemmar > När jag inför tävlingen på Gelleråsen överlämnade informationen så var det nog så att det inte framgick, i alla fall inte tydligt nog, att det skulle gälla hela året. Så jag får nog ta på mej skulden för att det inte fungerade. Jag föreslår jag att Ni som var på Kullen skickar ett pm till mej så ser jag till att hela inträdesavgiften går till Rejsa. Hoppas att detta på något sätt kan återskapa ett förtroende. Skall se till att det fungerar framledes. För övrigt verkar det ha varit en kanonhelg. Vilka underbara bilder, tack för dessa som substitut för en som inte kunde närvara. |
||||||
I slutet av första tidskörningen i regnet på lördagen så fick han inte i växlarna och fick därmed ägna eftermiddagen åt växellådspyssel. Startade racet i 5:e led men kom iväg bra och var 3:a ut efter kvarnen - först var Fiatföraren Arne A följd av Lennart i SAAB(fick senare bryta). Efter första varven var DKW:n uppe på andra och skuggade därefter Arne genom hela racet utan att egentligen komma tilläckligt nära för en seriös attack. Arne etta, Larsa tvåa och Nils-olov i SAAB trea. Väldigt trevligt att ha alla småbilarna för sig själv Dagen till ära så tillämpades "Victory Car" och för en gångs skull så fick alltså även 1000cc-cupsförarna åka ärevarv (med illa dold stolthet... ) _________________ Dan Byström |
||||||
Utan att komentera någon enskilld bild kan jag bara säga underbar träd och tack för att vi får se dessa fina bilder.
|
||||||
Jo jag har nog ett par "småsvettiga" bilder hemma men när han väl tagit sig förbi Lotusen så tyckte jag det verkade gå bra?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Hej!
Det blev en tuff upptakt till helgen m kompisens bil #18 Hawke DL2a i FNY Motorras 10 dagar innan race alla delar hemma till lördag innan race för att bygga ny motor. Skruvade till 03 ons och 02:30 tors, iväg 06:00 för att bromsa bilen på fre morgon och ett besök i räcket på första passet på fredagen med lite krökta stag 2 fälgar och en knäckt upright som resultat. Idogt skruvande till 01 fre så fick vi i hop det och det funkade resten av helgen (utom föraren :-)) Lite sliten var man på hemresan............. Inga större problem med min bil lite överstyrt bara. Ngn som har några bilder på #18 eller #50 i "Formel Ny"? Henrik _________________ Henrik Hansson |
||||||
Jag kan bra instämma. Man skymtar mitt vänstra bakhjul i vänsterkant på bilden _________________ Linus Sjöberg |
||||||
Hej Kristian Larsson/ Bosse L
Jag har supit bort mitt USB minne och kunde inte få med mig resultaten hem igår. Förväntar mig att dom kommer på SSK's hemsida snart så att jag kan ta del av dom där. Jag skall få RHK's medlemsregister i dagarna så att jag kan kolla vilka som betalat sin avgift inför Kinnekulle och först därefter göra poänglistorna till RHK-cupen. Det är lite pyssel Igårkväll prioriterades eftersändningen av F1............. Henrik Webmaster www.RHKswe.org _________________ Henrik Hansson |
||||||
Resultaten från helgen kommer upp på SSK:s hemsida under dagen.
Från helgen på Gelleråsen fick vi en hel del beröm för att vi var snabba med att få ut resultaten, vilket är kopplat till tillgång på internetanslutning i tidtagningstornet. På Kinnekulle är det nu draget trådar till tornet vilket innebär att vi skall kunna förbättra servicen även från Kullen. /Leif Edit: Nu finns resultaten på www.sskracing.com |
||||||
'Två bilder, nummer 18 hittar jag inga bilder på, men alla har inte nummer fram så det är lite svårt att se vad det är, vad var det för bil? _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Vad var det för väder (tänker främst på FVe)?
Var banbeläggningen bra (perfekt eller hyfsad?) under 1:a kvalet och under racet? Att banan var blöt (eller det kanske tom regnade?) under kval 2 känns uppenbart... _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Utnyttjar min rätt som åskådare, ståendes på publikkullen: Modsport heatet var fantastiskt, riktigt bra! Det var inte bara Bengan som gjorde bravader i sin raggarbil (ursnyggt kört, som vanligt!!!) titta även på Mats Hildingsson som i sin lilla klass tre Porsche tom stressade Sören riktigt rejält! Eller Peter Eriksson som slutade trea trots att han var inne i depån för översyn! Lite väl mycket dramatik med både Säkerhetsbil (Kenneth i Scatton blev ståendes efter bron) och ambulans (det självklara valet när det brinner i en tävlingsbil??!? ) men annars suveränt. På publikkullen var det full fart på publiken under heatet, kalasskoj. Hoppas på ännu fler bilar till Mantorp. / Bo A, kontaktperson Modsport _________________ Bo Anckarman |
||||||
Eftersnack 2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (31349 totalt) |