Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (31349 totalt)
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Massa kul o fina bilder från alla Rejsa-fotografer! thumbs up
Uppskattas extra mycket av bilrenoverande Saab-förare som tillbringade helgen I Helsingfors
å tjänstens vägnar, allt medan kamraterna roade sig kungligt. Ser på fotot på Niklas Enanders bil att
min Sparcostol rejasr på gott i min frånvaro. Den gör sig betydligt bättre i en rejsande Saab 92:a från 1954 än i en garagestående 96:a!
Undar vad som hände med Byströms DKW, motor ur låter som tveksam underhållning, eller var den den nyrenoverade växlelådan som behövde lite handpåläggning?
Ska bli kul att höra 1000cc åkarnas rejsrapporter i morgon! hela 17 bilar i cupen anmälda, all time high!
Nu börjar motovationen för comeback så smått att återvända tror jag....

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Magnus Thomé skrev:
Gissa bilen?


Daf? Eller VW 1300 eller vad den nu hette som var en "kombi"?

EDIT: eller är det inte en såndär mini-BMW från sextitalet föresten? Isetta eller nåt?


Som sagt rätt spår!
BMW 700 Coupe, vete tusan om den inte heter Sport också?
Har för mig detta exemplar är en 61:a. Precis som en annan sydtysk bil med svansmotor, har den en boxermotor där bak. I detta fall med 4-cylindrar färre än vad 911 orna är bortskämda med,
Denna bil ägs o körs f.ö, av en av Sveriges bästa motorsportfotografer genom tiderna. Peo Eriksson.
de som kan sin Ronnie P och F1 historia har garanterat sett Peos. snygga fotorgrafier!
Den har tidigare ägts av bl.a. Svereric Eriksson, lika känd med pennan som Peo med sin kamera i racingkretsar.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

och fortfarande inga resultatlistor thumbs down Vill ju veta hur det gick i "min" klass Särskilt nu när jag har både banan och varvtider i färskt minne...

Att Kinnekulle i all sin enkelhet är bra mycket roligare än golvet i en välutrustad verkstad är i alla fall solklart. Tänk om bilen vore klar... Suck, vad vore en bal på slottet

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Kristian Larsson skrev:
och fortfarande inga resultatlistor thumbs down Vill ju veta hur det gick i "min" klass Särskilt nu när jag har både banan och varvtider i färskt minne...

Att Kinnekulle i all sin enkelhet är bra mycket roligare än golvet i en välutrustad verkstad är i alla fall solklart. Tänk om bilen vore klar... Suck, vad vore en bal på slottet


You bet!
Resultatlistor är inte RHK och SSK toppgren. Där kan man lära sig en hel del av Fredrik i SLC.
I RHK-fallet ser jag fördröjningen också som en del av att klassföräldrarna msåte hjälpa arrangörerna att reda ut alla våra olika klasser, som körs i ett o samma heat.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bosse L skrev:

You bet!
Resultatlistor är inte RHK och SSK toppgren. Där kan man lära sig en hel del av Fredrik i SLC.
I RHK-fallet ser jag fördröjningen också som en del av att klassföräldrarna msåte hjälpa arrangörerna att reda ut alla våra olika klasser, som körs i ett o samma heat.

Anger man inte i vilken klass man kör när man anmäler sig
Nåja, vi får väl hoppas att en del av helgens förare kommer med racerapporter snart.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



SciroccOMats skrev:




Babyblå



Långt där inne bor en anglofil...

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Bosse L skrev:
Undar vad som hände med Byströms DKW, motor ur låter som tveksam underhållning, eller var den den nyrenoverade växlelådan som behövde lite handpåläggning?


Dom pratade om något nållager och pekade inåt kopplingen... I vilket fall som helst så var han med och körde tidsträning en timme senare!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Kristian Larsson skrev:
SciroccOMats skrev:

Starten går, undrar om Kristian Larsson förstår vad han gett sig in på....

Klart jag har. Det ser ju riktigt roligt ut thumbs up

Det kan jag garantera att det var! thumbs up (det är jag som skymtar i den ljusblå precis bakom stolpen).
Har fortfarande ett stort smile på läpparna .

_________________
/Markus Lefors
Citera
Leif Blyberg
Karlskoga
Här sen Nov 2004
Inlägg: 216



magnusrx7 skrev:
........Ett relativt stort minus vill jag dock förmedla, idag var det INGEN som utnyttjade Rejsa/SSK's erbjudande, detta visste man inget om där och det var snällt bara att betala fullpris.
Inte för pengarnas skull men det är ju ganska illa att gå ut med uppgifter som man inte meddelar arrangören.............

// magnus


Förstår av Era inlägg att det inte fungerade med inträdet för Rejsa medlemmar >

När jag inför tävlingen på Gelleråsen överlämnade informationen så var det nog så att det inte framgick, i alla fall inte tydligt nog, att det skulle gälla hela året. Så jag får nog ta på mej skulden för att det inte fungerade.


Jag föreslår jag att Ni som var på Kullen skickar ett pm till mej så ser jag till att hela inträdesavgiften går till Rejsa. Hoppas att detta på något sätt kan återskapa ett förtroende.

Skall se till att det fungerar framledes.

För övrigt verkar det ha varit en kanonhelg. Vilka underbara bilder, tack för dessa som substitut för en som inte kunde närvara.

_________________
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup www.sskracing.com
Citera
dleb
Kungälv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 128



Bosse L skrev:

Undar vad som hände med Byströms DKW, motor ur låter som tveksam underhållning, eller var den den nyrenoverade växlelådan som behövde lite handpåläggning?


I slutet av första tidskörningen i regnet på lördagen så fick han inte i växlarna och fick därmed ägna eftermiddagen åt växellådspyssel.
Startade racet i 5:e led men kom iväg bra och var 3:a ut efter kvarnen - först var Fiatföraren Arne A följd av Lennart i SAAB(fick senare bryta). Efter första varven var DKW:n uppe på andra och skuggade därefter Arne genom hela racet utan att egentligen komma tilläckligt nära för en seriös attack. Arne etta, Larsa tvåa och Nils-olov i SAAB trea.
Väldigt trevligt att ha alla småbilarna för sig själv thumbs up Dagen till ära så tillämpades "Victory Car" och för en gångs skull så fick alltså även 1000cc-cupsförarna åka ärevarv (med illa dold stolthet... )

_________________
Dan Byström
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



Utan att komentera någon enskilld bild kan jag bara säga underbar träd och tack för att vi får se dessa fina bilder. thumbs up
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Min polare Bengt i den vit-röda Cobran tyckte det var ett småsvettigt Modsportheat. Vad har ni åskådare för åsikt?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8052


Trådstartare
Jo jag har nog ett par "småsvettiga" bilder hemma men när han väl tagit sig förbi Lotusen så tyckte jag det verkade gå bra?
Citera
hh-tech
Gråbo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 377



Hej!

Det blev en tuff upptakt till helgen m kompisens bil #18 Hawke DL2a i FNY
Motorras 10 dagar innan race alla delar hemma till lördag innan race för att bygga ny motor.
Skruvade till 03 ons och 02:30 tors, iväg 06:00 för att bromsa bilen på fre morgon och ett besök i räcket på första passet på fredagen med lite krökta stag 2 fälgar och en knäckt upright som resultat.
Idogt skruvande till 01 fre så fick vi i hop det och det funkade resten av helgen (utom föraren :-))
Lite sliten var man på hemresan.............

Inga större problem med min bil lite överstyrt bara.

Ngn som har några bilder på #18 eller #50 i "Formel Ny"?

Henrik

_________________
Henrik Hansson
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Ska kika, finns rätt många där hemma.. återkommer i kväll.

Jo, modsport va nog lite svettigt.. men han gasade i alla fall friskt!

//magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Limpan
Finspång
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Lefors skrev:
Kristian Larsson skrev:
SciroccOMats skrev:

Starten går, undrar om Kristian Larsson förstår vad han gett sig in på....

Klart jag har. Det ser ju riktigt roligt ut thumbs up

Det kan jag garantera att det var! thumbs up (det är jag som skymtar i den ljusblå precis bakom stolpen).
Har fortfarande ett stort smile på läpparna .


Jag kan bra instämma. Man skymtar mitt vänstra bakhjul i vänsterkant på bilden

_________________
Linus Sjöberg
Citera
hh-tech
Gråbo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 377



Hej Kristian Larsson/ Bosse L


Jag har supit bort mitt USB minne och kunde inte få med mig resultaten hem igår.
Förväntar mig att dom kommer på SSK's hemsida snart så att jag kan ta del av dom där.
Jag skall få RHK's medlemsregister i dagarna så att jag kan kolla vilka som betalat sin avgift inför Kinnekulle och först därefter göra poänglistorna till RHK-cupen. Det är lite pyssel

Igårkväll prioriterades eftersändningen av F1.............

Henrik
Webmaster www.RHKswe.org

_________________
Henrik Hansson
Citera
Leif Blyberg
Karlskoga
Här sen Nov 2004
Inlägg: 216



Resultaten från helgen kommer upp på SSK:s hemsida under dagen.

Från helgen på Gelleråsen fick vi en hel del beröm för att vi var snabba med att få ut resultaten, vilket är kopplat till tillgång på internetanslutning i tidtagningstornet.

På Kinnekulle är det nu draget trådar till tornet vilket innebär att vi skall kunna förbättra servicen även från Kullen.

/Leif


Edit: Nu finns resultaten på www.sskracing.com

_________________
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup www.sskracing.com
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



hh-tech skrev:
Hej!

Det blev en tuff upptakt till helgen m kompisens bil #18 Hawke DL2a i FNY
Motorras 10 dagar innan race alla delar hemma till lördag innan race för att bygga ny motor.
Skruvade till 03 ons och 02:30 tors, iväg 06:00 för att bromsa bilen på fre morgon och ett besök i räcket på första passet på fredagen med lite krökta stag 2 fälgar och en knäckt upright som resultat.
Idogt skruvande till 01 fre så fick vi i hop det och det funkade resten av helgen (utom föraren :-))
Lite sliten var man på hemresan.............

Inga större problem med min bil lite överstyrt bara.

Ngn som har några bilder på #18 eller #50 i "Formel Ny"?

Henrik


'Två bilder, nummer 18 hittar jag inga bilder på, men alla har inte nummer fram så det är lite svårt att se vad det är, vad var det för bil?




_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vad var det för väder (tänker främst på FVe)?
Var banbeläggningen bra (perfekt eller hyfsad?) under 1:a kvalet och under racet? Att banan var blöt (eller det kanske tom regnade?) under kval 2 känns uppenbart...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



P.P. skrev:
Min polare Bengt i den vit-röda Cobran tyckte det var ett småsvettigt Modsportheat. Vad har ni åskådare för åsikt?


Utnyttjar min rätt som åskådare, ståendes på publikkullen:
Modsport heatet var fantastiskt, riktigt bra!

Det var inte bara Bengan som gjorde bravader i sin raggarbil (ursnyggt kört, som vanligt!!!) titta även på Mats Hildingsson som i sin lilla klass tre Porsche tom stressade Sören riktigt rejält! Eller Peter Eriksson som slutade trea trots att han var inne i depån för översyn!

Lite väl mycket dramatik med både Säkerhetsbil (Kenneth i Scatton blev ståendes efter bron) och ambulans (det självklara valet när det brinner i en tävlingsbil??!? ) men annars suveränt.
På publikkullen var det full fart på publiken under heatet, kalasskoj.

Hoppas på ännu fler bilar till Mantorp.

/ Bo A, kontaktperson Modsport

_________________
Bo Anckarman
Citera
Eftersnack
2005-05-29 RHK/Sportvagnsmeeting Kinnekulle Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (31349 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande