Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -01 #0806 "SÅLD" | 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (20996 totalt) |
Då va det dax o lägga in leksaken här i mängden av speedstrar, banpremiären är ju avklarad
Leksaken är en av ca 10 st (tror jag) sv-sålda 2.2:or Bilen är dock inte helt klar som jag vill ha den än, dryga tyskar.... Det som är gjort på den än så länge är: Extriört: *Dempert frontsplitter *turbovinge *svart plastfilm runt framrutan Intreört: *CG-Lock (nån bältesspännar grej för oss som ännu inte fått dit ett riktigt 4-punktsbälte) *momo airleather knopp (lite *bling*) Chassi/bromsar: *Öhlins R&T *andra fjädrar 72N/mm fram och 85N/mm bak *helpersprings från Zupin motorsport *Mintex 1155 belägg runt om *Motul RBF600 bromsvätska Motor/växellåda: *Gema shortshift *Courtenay 5.6 kg svänghjul *Courtenay 200 cells racekat *Courtenay fullflödes avgassystem med borttagen prekat *Weapon R header *ITG induktionkit grenrörbygget tog inte så mycke av bagageutrymmet Det som är beställt nu är: *nya däck: Kumho Ecsta MX 215/40 17" fram och 245/40 17" bak *svarta ATS DTC Atration 7.5X17" fram och 9x17" bak Så här ser dom ut _________________ Johan Classon |
||
Det var på tiden, Johan...
Jag har följt era diskussioner på VX220.org.uk i snart två år. (Fast då fanns ju inte Valhalla...Bara en viss Clipping Point ) Har under lika lång tid planerat att handla en Speedster men ännu inte fått tummen ur... Planen var att ta hem en denna helgen när jag ändå ska ner på Nurburgring 24h men eftersom racingen har tagit ALL tid senaste månaderna så har jag inte fått sålt Miatan än... Men det är ingen panik, var precis likadant förra våren. Enligt Opel Sverige finns det 12 svensksålda Speedster, eller 11 + en orange i Småland som fortfarande inte är såld. Blev ju riktigt snyggt med spoiler och läpp! Mvh Thomas _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Tänkte höra med lite åsikter ang. Öhlins dämparna (funderar på att beställa);
Hur funkar de mot orginal? Slipper man smällarna i bakvagnen vid skarvar i vägbanan? Måste man kapa ur bagageutrymmet för att få plats med headers? Annars så måste jag säga - Riktigt snygg i svart, speciellt med svarta rutramen. M V H Stephan _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||
Äntligen!
Edit: Det står en orange hos Opel i Tomelilla som är ny. Tomelilla = Skåne. Finns det en till eller det är samma? _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Riktigt läcker Speedster, för mig är det helt ok när såna här bilar blir dussinbilar, för jag blir glad och ler varje gång jag möter en på gatan... hoppas att man får se nån Speedster till helgen också på Sturup.
Hur tycker du att Öhlinarna är jämfört med original och framförallt vid körning på bana? Hoppas att man får se den live på en bana i sommar! Den är så syndigt snygg med svart rutram och läppen fram måste jag säga. _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Det lär nog vara samma skulle jag tro. Har lite svårt med landskapsgränserna, trots att jag är smålänning... Fast jag hade för mig att den stod i Eksjö eller där i närheten. Kanske har flyttats runt bland Opel handlare? Annars är det nog bara mitt minne som felar... Ska se om jag inte kan testa en Turbo i Tyskland nu på måndag. Är egentligen inte alls glad i turbomotorer men jag kanske kan göra ett undantag? Vi får se... Fast egentligen är det ju helt rätt att göra som Johan och Apex, trimma sugmotorn. Finns en hel del potential i motorn men tyvärr kostar det ganska mycket innan det börjar hända saker... Men karaktären på motorn blir ju helrätt!!! _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
instämmer att de e skoj att du startat en egen tråd...
å som du vet så e jag inte så förtjust i formen på Åpeln, men jag måste säga att de e inte lite dreggelvarning på din bil... å dom fälgarna skulle sitta som handen i handsken.. _________________ MackeMaehlum |
||
Ang. Öhlinarna så har jag aldrig kört en orginal Speedster, så jag har inget att jämföra med, dom satt på vid köpet, och att slänga på orginaldämparna bara för att testa skillnaden har aldrig varit aktuellt
Däremot så körde jag med en springrate motsvarande orginal förra året, och det va ju nästan en komfortvagn då Tycker den känns lite goare nu med dom hårdare fjädrarna, och den är inte speciellt stötig heller, den sväljer alla ojämnheter på ett föredömmligt sätt Har ju bara kört bilen en gång på bana, och jag är ju rätt kass på spårval så jag vill väll inte uttala mej allt för mycke om dämparna... Det hade ju varit skoj o låta nån som kan nått om väghållning prova den o ställa in den så som den bör vara. Men jag är iaf helnöjd med Öhlins Headers: Komo-tec säljer ju headers med racekat för hutlösa pengar och lite effektvinst, och då behöver man inte kapa upp bagaget., men med tanke på hur lite det har tagit av bagaget så spelar det midre roll att man kapat upp det. Har tyvärr inte kört på rullande landsväg så jag vet inte ifall grenröret gett nån effekt, det har dock påverkat ljudet rejält, mycke mer än jag trodde det skulle göra. Det var ett jävla bloppande innan, men ju är det mycke jämnare och högre. Kristian -> Jag glömmer nog heller aldrig den röda S2000, och heller inte när Robin ringde o sa att han kört sönder fronten på den Men du vet väll vad jag tycker om dussinbilar och S2000 är mer än en dussinbil nu Sattsar på att få den här snabbare på bana/stripp än en S2000 (dock ej toppfart på motorväg) _________________ Johan Classon |
||
Grymt läcker, dags att beställa frontsplitter o vinge för mig med.. blir ju bara mer sugen av o se den
|
||
Japp, finns mycket att göra. Sången i motorn är mer Hayabusalik nu med WeaponR-header och 5 kg svänghjul. Med förbättrat insug, portning och 266°-kammar från Pipercams så kan nog +200 HK vara mer än möjligt. Apex/Clipping Point _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||
Det hoppas jag Fast det får bli ett vinterprojekt, så man har nått o se fram emot nästa år Har nog fått ordning på min o2sim Problemet var nog att jord inte alls va jord, utan hade motstånd på nästan 10k ohm, fick dra en kabel till motorn istället. Hur mycke ställer en ECU in sej när man kör?? när jag startat bilen efter att ha nollat ECUn så kändes den inte alls som innan, har en bedrövlig powerdipp och bilen känns trög. Har bara kört nån mil och hoppas den blir bättre när den vant sej vid mitt körsätt. För så här går ju inte att ha de _________________ Johan Classon |
||
På vägen till bankörningen på Anderstorp idag så pajade en avgaspackning (eller läckte) i grenröret, det berodde troligen på en trasig gummiupphängning innan katten om gjort att allt vibrerat loss
Som tur är har man en ditlimmad "servicelucka" i rear clam så allt va lätt att komma åt Nu ska man bara försöka ha tag i pckningar och ny upphängning, sen är den fit for fight igen BTW. ingen som har en Speedster som vill ha lite goare ljud? Vill (igentligen inte) byta slutburken (Courtenay, som inte tillverkas längre) till en lite tystare Milltek då Courtenayburken är på gränsen för bankörningar sen grenröret monterades. _________________ Johan Classon |
||
Har fått iordning på kopplingen av min o2sim så nu funkar den (testad 110 mil i helgen)
->hur man kopplar på Speedstern<- _________________ Johan Classon |
||
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster -01 #0806 "SÅLD" | 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (20996 totalt) |