Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 -90 - SKROTAD.
1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (17427 totalt)
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Bakgrund
Skrotad.

Framtidsplaner
Inga.

_________________
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



Sitter den ihop hyffsat nu dvs? jag satt och tittade igenom din lista på stag, hämmare och annan väghållning... man får lite "varför började jag plugga" känsla av den

sveriges snabbaste xe

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



vi kommer snart ta över is-maffian?

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267



fridh skrev:
vi kommer snart ta över is-maffian?


Snart dyker min 205:a också upp i ett rejsa-forum nära dig.

_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
318is, väger inte dom lite väl mycket?

Niklas: Där är en hel del kvar att göra tyvärr, allt är inte helt klart med Peugeot ännu t.ex. Och dom är inte blixtsnabba att ha att göra med.
Jag förstår ditt dilemma, men studier brukar kunna leda till bättre betalda jobb vilket leder till mer pengar åt 205:an. Så det handlar väl bara om att ha tålamod

André: Lägg upp din bil också din slöfock. Banåka-intresset är så pass seriöst att det inte är mycket att tveka över.

_________________
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



dessvärre pluggar jag till roligare jobb, inte mer välbetalt konstigt val va?

men vafan, små kluriga budgetlösningar funkar till 205 nu, och motorn är ett projekt i sig :P väghållningen funkar sedan tidigare, ska nog ge dig en match ändå, det jag tappar i svängarna får jag väl ta igen på rakorna... "det fega sättet"

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Niklas skrev:
dessvärre pluggar jag till roligare jobb, inte mer välbetalt konstigt val va?


Absolut inte. Daglig trivsel och harmoni är viktigare än nåt annat. Dessutom sätter man snabbare varvtider när livet är bra

Niklas skrev:
men vafan, små kluriga budgetlösningar funkar till 205 nu, och motorn är ett projekt i sig :P väghållningen funkar sedan tidigare, ska nog ge dig en match ändå, det jag tappar i svängarna får jag väl ta igen på rakorna... "det fega sättet"


Du får gärna vara snabbare än mig, men bara lite! Då har jag ett schysst mål att sikta ihärdigt på att uppnå

_________________
Citera
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005
Inlägg: 79



Jag har en 205 GTi -89 utan taklucka, så visst finns det! De är dock rätt ovanliga har jag förstått...

_________________
Erik Abrahamsson

Opel Manta -74
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Abrahamsson skrev:
Jag har en 205 GTi -89 utan taklucka, så visst finns det! De är dock rätt ovanliga har jag förstått...


thumbs up Ta väl hand om den!

_________________
Citera
CeDEe
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 88



Har också en GTi utan taklucka!

_________________
MVH

Christopher Djuric
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8107



Samma här... en 87:a som till råga på allt är rostfri

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2615



Lånar tråden litegrann, men eftersom alla 205-dyrkare verkar titta in här så tänkte jag ge ett litet tips..

Rullade en 205 i ERF fram till säsongen 2003 som kördes av ett Skåneteam från Eslöv eller Höör tror jag. Denna verkar nu ha gått i dvala vilket är lite synd då den gick som ett skott. Har för mig att det mumlades om runt 700 kg och 197 hästar!

Så sök runt lite och ni skall finna..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Det är väl den som fanns/finns på blocket!?
Klart prisvärd om man bara skall igång o köra!

_________________
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Några som sett mina frågor angående svetsning och trösklar osv undrar kanske vad som komma skall.
Det är så att jag har en till kaross till mitt förfogande som det i slutändan kanske är enklare att använda, men den har lite rostproblem.......










_________________
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8107



Nik skrev:
Några som sett mina frågor angående svetsning och trösklar osv undrar kanske vad som komma skall.
Det är så att jag har en till kaross till mitt förfogande som det i slutändan kanske är enklare att använda, men den har lite rostproblem...
Jäklar va rostig bilen på bilderna är! Jag som svor när jag svetsade golvet på min Sierra igår... Vad är det för årsmodell på bilen? Kan den ha varit krockad förut?
/T

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Tror det är en -91:a, osäker om den varit smälld men det tror jag inte.
Det troliga är att det läckt in vatten vid listen kring bakrutan, och att dräneringen inte fungerat tillfredsställande. Så det har väl stått vatten en stund och sen har det gett med sig..

_________________
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8107



Nik skrev:
Tror det är en -91:a, osäker om den varit smälld men det tror jag inte.
Det troliga är att det läckt in vatten vid listen kring bakrutan, och att dräneringen inte fungerat tillfredsställande. Så det har väl stått vatten en stund och sen har det gett med sig..

okej... ser riktigt "mögig" ut för att vara en 91:a iallafall. Lika bra att kolla hur dräneringen ser ut i min 205:a innan den rostar bort.

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113



Lär ju va en 90a eftersom det är en classique sport men det har ju mindre roll, den såg jäkligt dålig ut iaf, varför inte satsa på nåt mer fräscht?

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448


Trådstartare
Hrmmm, anledningen till de seriösa skadorna är att den är smälld.
Kör vidare på originalplanen och plockar identiteten till min XE-kaross istället, det blir i slutändan mindre jobb att modda bakskärmarna för 15"-hjul.

_________________
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423



Men varför inte bara ta en GTI, riva bort takluckan och svetsa dit en plåt istället? om du nu ändå måste svetsa. Eller är det svårt / inte bra av nån anledning?

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Är det inte ruggigt svårt att få en takplåt att bli snygg? Det är ju på ett ganska synligt ställe, om man säger så. Skulle tro att det är lättare att få snyggt runt hjulhusen, om man inte är über-svetsare. Fast det blir väl en hel del jobb i motorrummet också, om man skall klämma ner en 16-ventilare där (det är väl i stort sett bolt-on i en GTI?). Enklast kanske hade varit att sätta en enkel plast-"skärm" istället för takluckan i en GTI, men har han redan en XE-kaross kanske det ändå är billigare att bygga vidare på den. Hmm, får XU-motorn plats "inne" i bilen, monterad så den driver bakhjulen? Eller är den för "bakåtskjuten" för att få vettig viktfördelning monterad där?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 205 -90 - SKROTAD.
1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (17427 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande