Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30-88, såld!!! Kommer att rulla i Värnamo!
1, 2, 3 ... 14, 15, 16   >>
33 besök senaste veckan (66991 totalt)
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Hej på er,

Jag har läst om lite allt möjligt på den här sidan ganska länge utan att skriva inlägg själv. Jag blir oerhörd imponerad av det otroliga kunskapen som finns här, otroligt kul.

Tänkte skriva några rader om min lilla bil, det är alltså en 88:ans M3 E30 som är så gott som original, det är Köhlers kammar, chip och evo III:ans undre del av luftburk och KN filter i den. Sen har jag bytt kam kedjan sträckaren till M3 E36 3,2:ans. Bromsarna är original och dämpare och fjädrar är från Bilstine (stavning ). Avgassystemet är från simons, men slut rören är modifierat så att det inte längre är så kallade "DTM" rör längre. Fälgarna är som ni ser på bilderna original BBS 15". Vad det gäller däck så har jag handlat Yokohama AVS sport så ligger i garaget i väntan på att monteras till våren. Jag har även en "sitta stil" stol från Momo som väntar på att monteras.

Från början var det tänkt att bilen skulle hållas strikt original ( jag bytte vita blinkers mot gula, monterade original bandare) men det börjar dyka upp lite planer på små modifieringar, men dock bara sånt som går att ställa tillbaks till original. Vi får se vad som händer framöver. Sen resonerar jag så att det spelar ingen roll hur bar bilen är, med skit bakom ratten så kommer man ingen vart ändå!
Just nu har jag väldigt ont om tid, hus bygge, 2 årig dotter och tillökning på väg tillåter inte så mycket tid i garaget och för bilen just nu just nu . 04 åkte jag ca 280 mil med bilen och 03 vart det hela 125 mil vilket är alldeles för litet!

Här är några bilder (om jag lyckas):

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Hmmm vad hände med bilderna?! Vill någon tala om för mig hur man gör? Lyckas inte ladda upp bilder hur än jag gör!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Abbe_M3 E30 skrev:
Hmmm vad hände med bilderna?!

Du verkar ha missat att klippa in bildlänkarna i inlägget

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2467



Hej Abbe

Så det är inte originalskick som gäller längre? Hehe! (Dina blinkers följde med när jag sålde bilen nu i höstas )


_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Tjena Johan,

Jasså! har du sålt M3:an!


He..he... båda ja och nej! Andra broms skivor och belägg, lite hårdare bussningar och lite sådant "lull lull" funderar jag på, jag vill inte att det ska märkas att bilen är modifierad!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6885

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator



Helläckert! thumbs up M3E30 är en av de roligaste standardbilar jag någonsin kört!

och välkommen hit. Angående dämparna är märket tyskt och stavas Bilstein.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Ulf Isakson
Sollentuna
Här sen Dec 2004
Inlägg: 5



AAAAHHHH vilken fin bil!!!!

_________________
Ulf Isakson
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Välkommen hit! Jag fick tillfälle att kika på din bil förra våren vid Tullinge (BMW förarträning) ...riktigt fin den där!

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Citat:
Välkommen hit! Jag fick tillfälle att kika på din bil förra våren vid Tullinge (BMW förarträning) ...riktigt fin den där!









Tackar, tackar!

Petri, jag känner igen namnet men kommer inte ihåg dig eller din bil vad körde du för bil?

Förarträningen var det enda jag hann komma iväg på förra året Jag hoppas få tiden att räcka till på något sett så jag kan använda bilen lite mer i år.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



[/quote]

Tackar, tackar!

Petri, jag känner igen namnet men kommer inte ihåg dig eller din bil vad körde du för bil?

Förarträningen var det enda jag hann komma iväg på förra året Jag hoppas få tiden att räcka till på något sett så jag kan använda bilen lite mer i år.[/quote]

Jag åkte dit med brorsan (Esa) i hans vita M3.. Jag tycker absolut du ska se till att få ut bilen på bana lite mer!

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Petri, då kom jag ihåg dig ändå! Jag räknar inte med bankörning i år men nästa år så ska det bli ordning på det också!
Apropå förartärningen på Tullinge i Maj förra året, du råkar inte hat tagit lite kort från då?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Abbe_M3 E30 skrev:
Petri, då kom jag ihåg dig ändå! Jag räknar inte med bankörning i år men nästa år så ska det bli ordning på det också!
Apropå förartärningen på Tullinge i Maj förra året, du råkar inte hat tagit lite kort från då?


Jag filmade lite bara,men har av misstag spelat över det senare.. Men här inne finns lite bilder:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9824

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Test.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Nej men! Nu har jag lyckats lada upp en bild! Det gick inget vidare från jobbet hur än jag gjorde!

Jag kan väl slänga upp några bilder till:






Däcken ovan väntar på montering, det är Yokohama AVS sport 205/50/15.

Någon som kan tipsa mig om var jag kan köpa lite hårdare bussningar?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Nu när jag laddade bilder på däcken så såg jag att det står 195/50/15 på klister märket på däcket! Sprang till garaget och kollade, jag har fått fel däck!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 707



Det var en riktigt snygg bil! thumbs up

_________________
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2467



Jag ser nu att du börjat smyga ifrån originalstuket redan tidigare med byte av ratt (Inte fanns den i 88:orna )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3653


Trådstartare
Johan.. skrev:
Jag ser nu att du börjat smyga ifrån originalstuket redan tidigare med byte av ratt (Inte fanns den i 88:orna )



Nej...., det är senare så att jag inte har bytt till 88:ans ratt än! Den ratten satt i när jag köpte bilen. (kommer att vara kvar)
Lite ändringar kommer det att bli med tiden, dock bara sådant som går att ändra till original igen. Johan, är det inte bra att jag börjar bli lite frisk från original nojan?!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2467



Abbe_M3 E30 skrev:
Johan, är det inte bra att jag börjar bli lite frisk från original nojan?!


Hehe, jo det är det, jag bara retas lite med dig

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Abbe_M3 E30 skrev:


Jag hoppas att du ändrar vinkeln på det där nackskyddet när du kör på bana, annars blir det ett nackknäckarskydd...

Fin bil! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30-88, såld!!! Kommer att rulla i Värnamo!
1, 2, 3 ... 14, 15, 16   >>
33 besök senaste veckan (66991 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande