Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3,6 -72 | 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 13 besök senaste veckan (54205 totalt) |
Tjenixen alla, här kommer en liten presentation av min blivande rajsbil
Porsche 911 -72, 3,0l Följande är gjort: * Inredning utslängd * Race stolar, bälte o ratt monterat * Kofångare utbytta mot rs-92 bak o annan plast fram * Fälgar uppdaterade * Extraktor rör och effekt dämpare Följande skall göras: *Bur är köpt men skall monteras, gjort *Mindre sidospeglar finns men skall monteras, gjort *Dörrar, huv, skärmar, kofångare, vinge i plast(av lämplig modell) skall monteras, gjort *motor skall få toppar portade samt annat godis, gjort *Skall få bättre väghållning, gjort *m.m, gjort Vikt idag: 1112,5kg (bak 680,5kg) Då Power 213hk/6000 R.P.M. Nu 334Hk och efter finmappning: 340hk Då Torque 273Nm/5000 R.P.M Nu 380Nm och efter finmappning 400Nm Vägd o bromsad av TS bilverkstad i Åstorp Jag tar tacksamt emot tips om hur jag får: * Bättre kräm i motorn * Bättre väghållning _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||
Hej!
Hur mycket pengar har du tänkt lägga på motor och väghållningen? Motormässigt brukar det bli billigare och byta upp sej till en 3,2 alt 3,6 motor,eller du kanske vill ha turbo? Det är väldigt dyrt att ta ut effekt ur en sugmotor,låt oss säga att du gör en rsr portning av topparna,rsr kammar,separata spjällhus,eftermarknads sprut,riktiga headers,kolvar och cylindrar.DET blir dyrt.Alt byta till en turbo motor,men det blir inte samma sång. Listan kan göras lång.Allt beror på hur mucket pengar du vill lägga Mvh Jens _________________ jens pettersson |
||
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Hej Jens Tänkte hålla kostnaderna nere, men... hur ofta blir det så?? Mina tankar har gått i att porta topparna, montera separata spjällhus (se bild) och byta kammar. Efter det känns det som att det blir billigare att köpa "färdig" motor. Angående väghållning vet jag inte... hårdare tortionstavar, kränghämmare, stötdämpare fram. Vad mer kan man göra, som inte spränger plånboken? _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||
För 911 finns det mycket kunskap om väghålling.
Köp ett helt kitt från någon tysk tuner som är erkännt bra. Hur bra man vill ha handlar mest om peng och komfort vs. väghållning. K&R, Bilstein, Techart etc. etc. har bra kit. Kolla in vad vi andra har satt på våra bilar (i forumet under "våra banåkarbilar") _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||
Jag köpte bilsteinclubsport dämpare hos forza 7500 med moms runt om. Ska passa bra ihop med turbon torisons stavar. kommer inte ihog diametern nu Alla bussningar bör man väl åså byta om det inte är gjort. På min klappade främre bärarmarna
_________________ Jan Ekehage |
||
På min fd. 911 SC bytte jag till Bilstein Rennen1 dämpare runt om. Behöll org. krängarna, sänkte den runt om och gjorde en invägning&hjulinställning på K3. Mycket bra resultat. Hade även köpt Turbons fjäderstavar men var så nöjd med resultatet att jag sålde dessa.
_________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||
När det gäller motor så är följande bra tips:
- dubbelpluggade toppar - individuella spjäll (som ovan) - Programmerbar sprut och wastefire tändning (som ovan) - vassare kammar - JE-kolvar med 11:1 komp runt 260 kusar är möjligt med dessa ändringar med bibehållen tillförlitlighet. Mer med ultravilda kammar (men då går avgasvärden och mellanregistret åt skogen) SC bromsar är lite sådär om man kör bana fejdar ganska lätt. 930 eller Big Reds är fint (men dyrt). Snygg bil i övrigt! _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Tack för alla bra tips
Nu gäller det att på smidigt o tryggt sätt få hem spjällhusen från...Salzburg.... Har nämligen hittat ett par där till riktigt bra pris. Någon som har koll på vad spridare kostar? GOD JUL _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||
Kostar dom inte runt 1000-1500 kr st beroende på modell och "flöde"
www.nextgenracing.se har lite olika modeller... Kanske är någon som passar, fin bil förresten _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||
Spridare kostar definitivt inte 1000-1500:- /styck, det är bara vad våra inhemska försäljare vill få en att tro. När det gäller spridare så finns det två alternativ. Det absolut billigaste är att skaffa beggade. Dom finns på varje skrot. T.ex. Bosch 0 280 150 431 flödar 359cc/min @ 3 bar och sitter på senare SAAB 9000 Turbo, finns på skroten för mindre tusenlappen för fyra styck. Sex stycken räcker över 450hk så det är ingen risk att dom blir för små på en sugmotor. Andra alternativet är att shoppa nya, antigen hos billigare svenska leverantörer (då ligger dom på runt 800:/st.) eller importera från USA eller Kanada istället vilket är billigast och i mina ögon bäst. T.ex. har WMS fina priser: http://www.wmsracing.com/pgi-CustomL dom har spröjlans nya 35lb (326cc) Bosch spridare för 39$ styck!! (= 250:- / styck) "Lite bättre" än svenska ockrare... Polly: Nextgenracing.se priser är hårresande! Prisexempel: 2900:- för en (EN!) 1000cc spridare!! man kan handla fyra spröjlans nya Bosch Motorsport 903cc lågohmsspridare för motsvarande summa... _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Goran Begicevic, såg på ditt bygge att du skall bla. byta till lexanrutor. Vad kostar en sådan omgång?
Har du fått något bra pris på plast: dörrr, huv, skärmar, kofångare, m.m.? _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||
Tänk på att lexan inte är gatlegalt ! Köp 3mm sheets 2000mm*1000mm ? från Essåplast i Malmö.och skär ut sjäjl med sticksåg. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||
Lexanrutor får vi utskurna gratis av en sponsor. Plastdetaljer får vi relativt billigt från en annan sponsor, Reptil.nu. Just nu är det bara motorhuv som är klart och skärmarna följer förhoppningsvis snart. Vi valde att köra på glasfiber då det är billigare och ger lite högre ytfinish. Reptil.nu har använt våra orginaldelar som mall , har fina priser och kan numera leverera vissa 911-detaljer till slutkunden. Jag föreslår att du ringer dom på 070-2339646 eller mailar Henrik på henrik@reptil.nu och frågar vad han har att erbjuda. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
tyvärr funkade inte henrik@reptil.nu som mailadress...
|
||
Tack för tipsen
Beställde plast idag i form av dörrar, framskärmar, huv, kofångare, vinge. Beställde av Börje i Hasslarp, prismässigt 30-50% billigare än andra(tex reptil) o så har han ALLT till Porsche både i plast och beg delar. Kan verkligen rekomendera honom, han har även formar till andra bilmärken än porsche. Tänkte köpa plastrutor snart o hade en tanke på att välja en plast med lite kulör, men vet ej vilken färg ännu... Gul bil med orange rutor, låter inte det lite ball???orange, ljusblå, grön???? Vad tycker ni??? Buren monteras om 3v av GT motorsport, Jan Tolli GOTT NYTT ÅR _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3,6 -72 | 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 13 besök senaste veckan (54205 totalt) |