Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette C5-02 | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (9494 totalt) |
Jodå, det går att svänga med en Corvette också
Fakta. Z51 chassie (hårdare fjädrar, krängare, stötdämpare.) Bromsar std. Förutom racebelägg och stålomspunna slangar Däck: Kumho Mx 245/45/17, 275/35/18 Motor: Std LS1 matad av Vortech`s SQ kompressor 7.5 psi laddtryck Större spridare. mod bränslesytem, TPIS headers, Super Sprint avgas Drivlina: 3:42 utväxling, 4L60E med Transgo shiftkit. Blir det något mer gjort skulle det vara en uppgradering av chassiet med LG coilovers GMT1 krängare. andra fälgar m. r-däck. Bättre bromsar skulle inte heller skada, vilket märks de få gångerna man kör bana. Foto: T. Thuresson _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
|
||||
Hej Thomas! Kommer inte ihåg allt jag snacka om men utväxling, shiftkit, mod. bränslesystem och long tub headers blev klart i höstas. Jag har knappt hunnit testa, men den nya utväxlingen gjorde susen. Jag räknar med att den nu ska orka varva ut nu på högsta växeln, vilket kommer ge en topfart på drygt 320 vid 6000rpm Laddtrycket ska jag höja till våren i samband med att jag ska anlita lite proffshjälp med mappningen. Just nu håller jag på med att sätta in en separt lufttempgivare. Ps! du känner väl igen bilden du tog? blev helt ok Här kommer ett par till _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
Kul med fler jänkare på forumet!
om något år kanske vi dominerar rejsa! Kul bil, kul bil, kul bil!!! Förresten, sa jag att det verkar vara en kul bil? |
||||
He he.. ligger runt 1.3 i snitt, långkörning ligger jag på litern ganska exakt. Inte så farligt tycker jag, det händer att min Audi 2,8 drar mer. _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
Helrätt inställning! Att konvertera rejsafolk ser dock ut som ett mastodontjobb _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
Nejdu, det håller -70-tals-Opel-ligan på med redan, stör ej . Hård bil . Måste ha en hel del effekt? Fullt under huven var det iaf . _________________ Markus Ålind |
||||
Jag kan berätta att den lägger iväg ganska duktigt..... passar på att lägga upp en bild till.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
ooootroligt snygg gräsklippare!!! Tror dom hör till 2000 talets hitils snyggaste skapelse... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Erik:
Hur mycket mer än 0,525 Bar går det att ladda med bibehållet kompressionsförhållande? LS1:an ligger väl på uppemot 10:1 MVH |
||||
Den har jag inte hör förut Det blir spännande och se om Stiga kan överraska till våren 2005 _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
Det beror nog på vem du frågar. Vad jag har läst så rek. man inte högre laddtryck än 8 psi 0,55 bar på en std bottendel med 10:1 i komp. Mycket hänger också på att man får tag i rätt snubbe som verkligen kan det här med mjukvara och överladdning för att prylarna ska hålla. _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Corvette C5-02 | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (9494 totalt) |