Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-12-05 Långlopp Gokart Halmstad
1574 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Skoj igår, lite träningsvärk idag...

Magnus Jaasund med kollega körde hem segern i elegant stil med 200 körda varv på två timmar. Hörde aldrig bästa varvtid, men den lär ha slagit det gamla varvrekordet rejält.

Undertecknad satte personligt med 63 hundradelar till 36.08 och är såklart förträffligt nöjd med det . Iofs var säkert förutsättningar för dagen goda eftersom det inte var lika kallt i hallen som det brukar vara såhär års annars och det förklarar kanske en del av dom snabba tiderna. Lyckades dock äntligen få till den där högerkurvan som varit rent omöjlig innan (180° med lite annorlunda underlag med vid tangeringspunkten i utgången) vilket ju känns bra. Även höger-vänster kombinationen efter startrakan gick bättre än tidigare eftersom jag äntligen fattade att full gas inte alltid går fortast... Dubbelhårnålen höger-vänster på baksidan går dock fortfarande att förbättra en hel del.

Trevligt körklimat var det oxo, förra gången jag åkte långlopp där så var det mer köra-över stil hos en del av medtävlarna istället för köra-om stil vilket ivf jag tycker är obehagligt, spruckna revben är ju synnerligen omysigt, vilket jag har provat på. Igår var det god mkt trevligare, behövde inte köra och vara rädd för kamikaze-attacker bakifrån.

Körde mina 40 min i två pass, konditionen är inte den bästa utan rejält trött och stigande varvtider i slutet av båda passen . Banan är rätt krävande på så vis men konditionen hade gärna fått vara ett par hack bättre.... Min skyttekompis Jonas körde 3 kortare pass och så får det blir får det bli även för mig nästa gång. 911-chaffisen Tomas som även han var med i vårt 3-mannalag körde 2 pass, det ena tog ett temporär paus i en däckstrave efter att hjullagret på höger fram skurit med följd att fälgen lossnade från lagret. Blev en språngmarch i sprinttempo tillbaka till depån och hoppa i en reservkart.

Hur gick det får oss då, jo 192 varv och en blygsam sjundeplats av 10 lag.

Första söndagen kl 16 varje månad körs det långlopp, bara att ringa och anmäla sig och se om det finns plats. 2 timmar, 1000 kr och 2-5 chaffisar, minst 7 byten. Vi åker i februari igen.

_________________
Pär Hylander
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Avundjsuk!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2004-12-05 Långlopp Gokart Halmstad
1574 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande