Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
En svensk sportbil?
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (13531 totalt)
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Riktigt läckert!

Gillar speciellt att racevarianten t.om har bogserögglor utmärkta i avvikande färg både fram och bak! Mycket väl genomtänkt! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486



Jag kan bara instämma.. grymt bra ritat thumbs up smaken är ju som baken men jag tyckte det mesta ser riktigt bra ut. Du har inte lust att rita en kaross till min 880??

Min dröm om att bygga en egen sportbil är rätt enkel "tror jag"
Man tar ett beprövat ram, drivlina och hjulupphängningskoncept, som tex. en Super seven och sen designar man en egen kaross på den ramen.
Man snor lite av lite av Micke Fredrikssons figolit (har jag redan gjort..) och sen är det bara att slipa och slipa och slipa.
lycka till med bilbyggar planerna.

_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004
Inlägg: 758



Bortsett från vissa smådetaljer (fronten bl a) så är jag duktigt imponerad.
Har själv ritat en å annan sportbilen sen barnsben, men ingen som ser så proffsig ut.

Har du planerat/konstruerat/ritat hur det maskinella ska se ut?
Ryms allt under skalet?

_________________
Roger Näslund

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Citera
Cedergren
Trollhättan/Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 76



Riktigt snygg!

Förstår inte varför alla hänger upp sig på fälgarna, finns det nån konceptbil som inte har 30" fälgar

_________________
Stefan Cedergren
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Cedergren skrev:
Riktigt snygg!

Förstår inte varför alla hänger upp sig på fälgarna, finns det nån konceptbil som inte har 30" fälgar



Det är väl helt enkelt så att vi är några stycken som börjar tröttna på den här vansinniga trenden med allt större fälgar som på nåt sätt anses av biltokar i almännhet som rejsigt. När det i själva verket är tvärt om, Stora fäljar är först och främst tyngre än små (även när man inkluderar däcket) och detta på det viktigaste stället på en bil där man vill spara vikt... Enda anledningen till att ha stora fälgar är för att få plats med enorma bromsar men på de flesta "blingade" bilar idag har man ändå kvar orginalbromsarna...

Det är dett fåniga och dumma mode vi vänder oss mot... Någonstans måste man ju börja protestera... Vill vi förändra världen till det bättre kan vi ju inte forsätta att göra som alla andra bara för att dom gör det...


_________________
Mattias Meldert
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Jag tycker att bilen ser heltuff ut. De första designutkasten på bilar brukar ju vara lite extra häftiga för att förmedla "känslan".
Bilen ser helt klart framhjulsdriven ut. Den korta bakdelen tillsammans med den långa fronten och vindrutans form får mig att tänka på Saab Sonett

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



jaaaaa jag vill ha en grön
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Maciek Matwiejczuk skrev:
Säger bara en sak : Race varianten är skitsnygg


Jag älskar båda två! Jag beställer en tack

_________________
Rachid Rachid
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Enda jag inte riktigt gillar är fronten. Den ser väldigt hög ut på något sett. Ser nästan ut som en öppen mun.. en låg snabb profil är vad jag gillar

Annars är det en superläcker vagn thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
JockeB
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 14



Den här gillar jag då kan man behålla seven ramen under

_________________
Joakim Bergfors
Citera
André Angantyr
Kävlinge
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tjena Demma!
Härlig bildröm.
Vem har inte haft det.
Ha det så gott!

_________________
André Angantyr
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Rash skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Säger bara en sak : Race varianten är skitsnygg


Jag älskar båda två! Jag beställer en tack


Jag med , fast race varianten blir det för min del

_________________

--VVTS--
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Imponerande!! väldigt smakfull, snygg nätt bil med fina sportiga linjer..
lite stor höjdskillnad i linjen bakom mitten på framskärm och nedre del av vindruta dock.. skulle vilja jämna ut det litegrann!
thumbs up
Citera
EXD
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 10



Visst är den helcool jag hade dock ändrat på detta:
- Fälgarna, visserligen redan nämnt, men jag skulle även minska hjulhusen lite... annars blir det tomt...
- Huven, som någon tidigare nämnt så går ju huven ner igen vid vindrutan, låt den istället gå jämt hela tiden, alt. slutta nedåt från vindrutan och sänka "bulan" du har framme.

- Fronten: Inte tidigare nämnd tror jag, gör den lite rakare, så att den istället för att gå in mot däcken så går den rakt ner istället. Sedan om du sätter dit dimljus och en IC så ser den inte lika "tom" ut. Släng även på en lite grövre underdel på fronten, ser ju ut som om den försvinner nästan, speciellt på racing versionen.

Det är som jag tycker då, men samla på dig allas åsikter och försök bilda en egen uppfattning om vad som är rätt för dig, det är ju trots allt du som är konstruktören

Förresten, ska du bygga självbärande kaross eller rörramschassie?

MVH
Henke

_________________
Henrik Blom
Citera
Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 137



Mycket snyggt. Du kanske skulle samarbeta med Koeningsegg. Din bil ser ju bra mycket bättre ut än deras...

_________________
-------------------------------------------------------
Daniel Lindgren
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



Hmm luktar lite manta a över c-stolpen samt bakre sidorutan

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
gory
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 433



Schysst. Skulle va kul å följa bygget ifall de kommer bli av,

Gör en ".dof" eller ".ar .bak" fil av det så kan jag göra en bil till Race/Car simulatorn Racer. finns att tanka på www.racer.nl, så kan du få testköra din dröm bil :P

Hör av dig till gory@soffta.com (ändast msn)

_________________
Oscar olander - Sthlm
BMW 335i Touring
Citera
zicco
ett hus med havsutsikt....
Här sen Jan 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


tycker räzermodellen e riktigt brutal..nice work thumbs up
ser ut som resultatet av vad en viper och en supra skulle kunna åstakomma efter en mysig stund tilsammans..=)
har själv gått o i tankarna att bygga en egen bil,o efter att jag såg denna bil började de verkligen klia riktigt ordentligt i fingrarna...=) nån som vet på ett ungefär vad de dkulle kosta o bygga eget om man snålar på lite saker tex tar ett billigt,vanligt drivpaket??? o karossen lär ju kosta jätte mykke om man låter nåt proffs göra jobbet..men de kanske är för svårt o göra de hemme kanske? hur som helst fet bil du skissar på Demma..=)

_________________
//Danne 760tic
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Kraniel skrev:
Mmmm, funderat en del har man ju gjort. Här är en skiss från min ungdom:



Fick mig i ett svagt ögonblick minnas Vector...... (men din var lite mjukare i linjerna, Kraniel)


_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



gory skrev:
Schysst. Skulle va kul å följa bygget ifall de kommer bli av,

Gör en ".dof" eller ".ar .bak" fil av det så kan jag göra en bil till Race/Car simulatorn Racer. finns att tanka på www.racer.nl, så kan du få testköra din dröm bil :P

Hör av dig till gory@soffta.com (ändast msn)


JAG VÄNTAR ihärdigt =)

Hojta till art sen så jag får köra med =)

Tycker dennabil påminner mera om TVR och Aston Martin....

Gillar fronten som är uppkäfftigt vulgär! Men att ha två lufintag är lite för mkt. det är ltie ute med grill på bilar hehe

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



ta bort lilla luftintaget i fronten samt platta till lite så huven går mer ihop med den nedre luftintaget. sen flyttar du ner och snevrider du bara lysena lite snett neråt så kommer den bli fulländad!

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Bilder o videos
En svensk sportbil?
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (13531 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande