Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320is -89
1, 2, 3, 4, 5   >>
25 besök senaste veckan (22508 totalt)
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Jag ska lägga upp en egen tråd här nu för jag tror att det är dags..

Bilen jag köpt är en 320is importerad från italien. Jag har börjat lite i smyg med bilen.
Det som är gjort i dagsläget är följande: ac grejer ala 30kg har demonterats, en m3 evo front har moddats för att passa min bil thumbs up , plåt har blivit bortkapat (läs: hela fronten rensad) för att fronten ska gå att montera, inredningen har blivit utriven och en stol (sparco evo L) har köpts.

Det som jag garanterat kommer att göra under vintern är följande: bromsar skall inhandlas (troligen hispec), ssr type c ultralight i 16" är det som jag planerat i fälgväg, ombyggda gula koni ska beställas från stötdämparverkstan och en stol till skall köpas. Och däck så klart.
Sen ska jag byta kamkedja, i samma veva ska kamkedjespännaren bytas mot en ifrån m3 3.2. Ventilspelet skall justeras. Tändkablarna skall bytas.

jag lägger upp lite bilder under nästa vecka.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
poppe
Söderhamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 141



Intressant projekt! thumbs up

Detta ska följas NOGA! Väntar för fullt på bilder!!

_________________
Pontus Bergström
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
jag beställde lite väghållning idag. det blev KWs variant 2. dom i kombination med ställbara kränghämmare fram och bak och styva bussnigar ställer nog upp på mej när det vankas kurvor..



http://www.gewindefahrwerke.de/e_version/gewindefahrwerke/varianten.ph . . . .

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Vad kostade KW-kittet?


Väntar spänt på bilder

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Daniel Ekström: PM väntar dej.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Idag har det hänt en del i garaget. Stolen är monterad, bilen är helt ren ända till plåten bakom förar stolen, bagaget är rensat, antennen o all kablage till den är demoterad. En massa kabel till stereon är bortdragen.

Jag har även köpt delar till kamkedjebytet. Det spårade ur lite. Jag köpte alla delar som rör sig runt kedjan, tex drev, lager, spännare, skenor, packningar, kamkedjespännaren från m3 3.2 m.m. 11000 kostade det.. Men sen håller det ett tag till.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Lite bilder








_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



hur snygg som vad ligger effekt/vikt på?

_________________
Björn Hansson
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Jag vet inte exakt vad den väger men den ska ner under 1000kg. Jag ska gjuta farmskärmar, huv och fronten du ser på bilderna i kolfiber, så lätt blir den . Effekten original ligger på 193hk.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



whoho...1000kg och 193 hk...det borde gå rätt snabbt både rakt fram och i kurverna

_________________
Björn Hansson
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Tja ossie. Daniel här, (Han som designar karossen till Micke) shit vad långt du kommit!

Ni fick till längden på fronten och så nu eller?

Måste dra förbi garaget och titta nån dag!

Ser skitbra ut! thumbs up

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
daniel: Japp, det har hänt en del. Det har faktiskt hänt mycket mer än man kan se på bilderna. Fronten börjar arta sig nu. Det som saknas är dom små inviken vid hjulhusena. Det ska vi fixa nästa helg tror jag.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Haha, den blir jävligt grym i alla fall, du behåller bilen i samma färg va?

Motorn och så då, inge mer än det du skrev?

MVH/Daniel

En grej till, tänkte om man kunde be Micke och dig om lite hjälp med en sak, växellådsbyte på en alfa?Mot pröjs förståss!

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
daniel: Jag tror att den ska bli cosmossvart. Den nuvarande färgen är lite för "grå". Motorn ska antingen turbomatas eller så kör jag sug trim enligt dtm specifikation. Snabbt ska det gå i allafall. Prata med micke om lådbytet för jag vet inte hur han har planerat närmaste tiden. Det jag vet e att projekt finns det gott om. Men det vet du väl om du känner micke rätt?? Men omöjligt är det ju inte. Är det bråttom med det??

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Turbo i en sådan raritet och en så superotimerad sugmaskin... Ja jag behöver nog inte säga avd jag anser.

Max väghållning och fritt insug!

Sen köper du en annan E30 som du våldar med en jätteturbomaskin när is:en är "klar".

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Ja cosmosvart är jävligt snyggt faktiskt!

Jag röstar också för sugtrim!! Tänk på hur jävla läckert det vore med insugsboxen i kolfiber.... Jag är jävligt avis på din bil, önskar att det stog "is" på min med....=)

Det är inte jättebråttom, bara att jag är sugen på en Alfa romeo 75 ts som är väldigt påkostad, lådan är skrapig men det följer med en ny låda till den så det vore i så fall om jag kunde få hjälp å byta den.

Ja Micke är en produktiv kille!Ska slå en pling till Micke!

Ha re bra!

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



sugen på att sälja originalfronten (m-teknik)?? isf har du ev en köpare här!
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
Den som lever får se. När jag letade objekt så letade jag efter en 325 som skulle matas med snigel men så hittade jag denna o vips så skulle jag bygga banbil. Men utgångsläget är den bästa. Min bil väger 100kg mindre än en e30m3 (original), jag betalar inte för att få dyra original fjäderben med mera. Jag kan lägga mellan skillnaden på att köpa riktiga banåkar grejor istället. Och konstigt nog ändå ha en bil som är tillverkad i 3800ex.

Jag har hittat kolvar i usa som höjer kompet till 13:1! Dom vill jag ha.

daniel: vad skulle du göra med alfan om du köpte alfan?

peter e: fronten sålde jag nästan direkt efter att jag köpte bilen. men bakkjolen e kvar.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Hmmm....i och med att det satt chip, extraktorgrenrör, luftfilter, sportavgassytem och bilsteindämpare m.m. på den så rolig bil som kan tänkas använda lite på Bana?

Vore kul å testa på lite bana, är bilen ändå utrustad med roliga grjer så vore de ju synd å inte testa lite.

Men den köper jag isåfall om jag kan fixa nån som hjälper mig med byte av växellåda!


Tänkte på en grej till med det där att din bil är ovanlig, skit i det, jag tycker du gör det rätta, bättre att bilen används till det den är byggd för, gå snabbt, inte bara stå å vaxas eller glida framför korvmojjen!
Fortsätt med det du gör, blir grymt!

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314


Trådstartare
daniel: den ska glänsa också! på ett brutalt sätt.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
G:SSoN
Umeå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 22



Hehe...bling bling...jag fick en vision , ska se om jag kan få ner det på papper....ska lägga upp en bild i morron så ska du få se hur din ska se ut! VITA fälgar va?

_________________
Daniel Gunnarsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320is -89
1, 2, 3, 4, 5   >>
25 besök senaste veckan (22508 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande