Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Dodge Viper GTS -00 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 16 besök senaste veckan (68543 totalt) |
Har efter sommarens (2004) alla mil (1500 st) börjat fokuserat på förbättringar på denna best.
Har idag lätt modifierad luftbox med KN filter och ett fullflödes 3" avgassystem, vilket betyder -15 kilo och + 50 hk. Hör och häpna! Motor finns så det räcker, men vikten är alldeles för hög. Ska prioritera en bantningskur under vintern som ska resultera i 50-75 kilo bort. Chassit funkar skapligt på bana, men är kasst på landsväg (för hårda fjädrar och för dåliga dämpare), men det duger till att sätta bästa tid på Lunda under sommaren med hjälp av ett par slicks . _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
|
||||
|
||||
Byt till lättare fälgar o du har sparat massor me vikt o på kuppen slagit ett litet hål i plånboken så inte den väger så tungt i bakfickan heller
Byt ut stolarna, där finns säkert många kg att spara. Feta amerikaner vill ju ha komfort i sina sportvagnar _________________ Johan Classon |
||||
Tack! Enligt de flesta uppgifter så väger GTS'en 1554 kg vilket är OK. Blocket är aluminium! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Tackar... Vikten ska plockas från stereo, AC, stolar, onödig inredning, reserv däck, domkraft, dimljus, och byte till kolfiber huv. _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Fet som få! Chassit är standard med individuellt ställbara aluminium A- armar och Koni coilovers. Bromsarna är "brandade" Brembo 4 kolv som kittats med svarta Pagid och Motul RBF 600. _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
okej, då är kanske viktfördelningen ganska bra med? |
||||
Njaaa, inte ganska bra! Har inga siffror men den känns tung fram . Styr in som satan och ställer ut baken utan förvaring. Ska kolla viktfördelning och återkomma!
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Jag har faktiskt sågat itu en Viper en gång..
Jag jobbade på USA bildelar i osby, så kom det en finne som hade smällt sin på fyllan nere i spanien.. han köpte rätt mycket chassiebitar av oss från en -94 (har jag för mig) som hade brunnit i fronten. Men jag har för mig att motorblocket på den var av gjutjärn, därav frågan tidigare.. |
||||
Tack! Här kommer bilder på framvagn/bakvagn! Skitigt så här på sen hösten, men effektivt! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Nu blir det OT... Jag köpte bromsar o T56låda från någon som hette krille på osbyskroten för ett par år sedan.. himla trevlig kille måste jag säga Var det du kanske? |
||||
Var och vägde Vipern idag! 1505kg med tom tank och utan förare! Känns helt rätt med tanke på att lättningen inte kommit igång på allvar ännu. Vikt fördelningen var 49/51 Klockrent!! _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Dodge Viper GTS -00 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 16 besök senaste veckan (68543 totalt) |