Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster 2001 | 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 >> 55 besök senaste veckan (43627 totalt) |
Ännu så länge bara sänkfjädrar, lätt svänghjul,avgas&chip och EBC GreenStuff. Ska bygga avgasgrenrör, sätta i kammar med längre duration och bygga insug i vinter, om pengarna räcker.....
Felet med en annars lätt och bra bil är att motorn passar bäst i en familjebuss, och framhjulen är smaaala 175:or. om pengarna räcker ännu längre så blir det ställbara dämpare och bredare däck fram.. _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Snygg ja!
Jo, jag glömde, jag har hjulsinställningar från Lotus Elise 340R oxå: 340R Track Settings FRONT Castor +3.8°, ±0.2° (max side/side 0.2° ) Camber -1.8°, +0.1° -0.2° Toe 0.5mm Toe OUT overall, +0.2mm -0.0 REAR Camber -2.7°, ±0.2° (max side/side 0.2° ) Toe 2.5mm toe IN, +0.2mm -0mm (max side/side 0.2mm) _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Nja, jag tror man måste säga till om det vid reg-besiktningen? Missade det, men oftast sitter det en mindre fram iaf på min! Nuförtiden sitter plåten med kardborre-band, något som många Speedster/VX-ägare har anammat, det är inte så kul när det blir ett hål i plastkarossen varje gång skylten trillar av _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Blir du inte av med skylten när den trillar av?
Har funderat på att ha skylten fjädrande så att den ger efter när den slår i. Jasså, du har en hardtop. Det har jag missat. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Njae, det låter ju som Buttericks "glaskross" när den ramlar så det är inga problem Hardtop e bra på hösten, å bilen blir nästan snyggare!! _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Är jag den enda som inte lyckats skrapa i skylten än men så är den ju ett höghus, än så länge
apex -> du har ingen bild som de går att se ungefär hur mycke marginaler du har i hjulhusen nu med sänkningen?? Vill du ha en liten skylt så är det bara att ansöka, iom att jag som har en sv-såld med liten skylt så lär dom ha svårt att neka dej. _________________ Johan Classon |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jisses, nu har vi flyttat hit hela VX220-gänget! Hur menar du en bild? Jag kan gå ut och knäppa ! Marginaler till vad: hjulhus, skärmkant? Inga problem det tar bump-stoppen - AJ! -hand om!!!! _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Nästa år blir det 7,5" -fälgar runt om med 205/40/17" fram och 235/45/17" bak.
Väljer mellan: -Toyo Proxes T1-R -Yokohama A859 (45-profil) -Bridgestone Potenza RE050AA -Bridgestone Potenza S-03PP Vet inte vilket som ger bäst grepp på bana kontra livslängd _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Hur står sej Kumho Ecsta MX i förhållande till dom däcken du listat där?
MX finns ju med i rejsas R-däcksdatabas som ett "nästan" R-däck http://www.dawadack.se/Produkter/pv. BTV: Har du mätt höjden under bilen än? _________________ Johan Classon |
||||
MX finns i 205/40 17" men då skiljer ju rullomkretsen en hel del mot orginal
14 cm fram o bak va högre än jag trodde... jag har ca 14 fram o lite lägre bak... Thorney ligger ju på 11 resp 12 Fast han har ju lägre profil på framdäcken oxå _________________ Johan Classon |
||||
Kumho Ecsta MX har tw 220
samma som Bridgestone S-03 (tw 220) Bridgestone RE050/040 har tw 140 R-däcken ligger på tw 60 (det finns nåra BF Goodrich race-sulor i 205/40/17 ) _________________ Torbjörn Fagerberg A master of going faster! |
||||
Jo det är det, iaf dom på bilden. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Speedster 2001 | 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 >> 55 besök senaste veckan (43627 totalt) |