Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
MGCC Diskussionskväll onsd. den 20/10.
1 besök senaste veckan (6719 totalt)
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350


Trådstartare
Är det någon som tänkt närvara vid MGCC's informations- och diskussionskväll den 20/10.

Det verkar att uteslutande handla om nästa års klubbmästerskap.

Jag tänkte åka dit.

Fredrik
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag med
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag kommer antagligen.
Det verkar intressant efter alla diskussioner som har funnits under säsongen.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Måste tyvärr åka på tjänsteresa

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Lisbeth Hylander
Laholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 18



Jag åker inte heller, men thomas har lovat att på något sätt presentera och beakta det som vi diskuterar här, så är det mer vi tycker så kan vi ju kasta in det i denna tråden eller någon av dessa.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12796
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12573

Dagordningen ska läggas upp på MGCCs hemsida så den kan vi oxo kika på och diskutera utifrån.

_________________
Mvh, Lisbeth Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Lisbeth Hylander skrev:
Jag åker inte heller, men thomas har lovat att på något sätt presentera och beakta det som vi diskuterar här, så är det mer vi tycker så kan vi ju kasta in det i denna tråden eller någon av dessa.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12796
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12573

Dagordningen ska läggas upp på MGCCs hemsida så den kan vi oxo kika på och diskutera utifrån.



Förstår att du inte skall dit Lisbeth men Pär kanske kommer??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FSN skrev:
Lisbeth Hylander skrev:
Jag åker inte heller, men thomas har lovat att på något sätt presentera och beakta det som vi diskuterar här, så är det mer vi tycker så kan vi ju kasta in det i denna tråden eller någon av dessa.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12796
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12573

Dagordningen ska läggas upp på MGCCs hemsida så den kan vi oxo kika på och diskutera utifrån.



Förstår att du inte skall dit Lisbeth men Pär kanske kommer??


Nej, jag kommer inte heller ;-)

(glömde logga in mig själv innan.... )

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Borttaget

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Kommer,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



verkar intressant.

Någon som kan ge mera info angående tidpunkt och plats?

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Sandor

Kolla länken- gäller medlemmar i MGCC
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13795

/ Bengt

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Bengt Metz skrev:
Hej Sandor

Kolla länken- gäller medlemmar i MGCC
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13795

/ Bengt


Länken fungerar inte längre. Skulle man kunna få address och tidpunkt en gång till

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



För er som inte var där men är intresserade av vad som sades så kommer här en liten summering.

Först berättades det mycket om MGCC's historia och om hur det utvecklats till att bli vad det är idag. Intressant att höra! Det blev snart "det var bättre förr"-stämning och att en skillnad mot förr var att nu så optimerar folk sina rena racebilar mer och mer för att vinna KM snarare än att köra ett klubbmästerskap med sin gatregistrerade sportvagn.

MGCC vill inte att det ska bli en ren racingklubb, vilket den är på väg att bli, så en del förslag diskuterades om hur man skulle behålla andan i klubben. Exempel på förslag som diskuterades av att man skulle man få poäng i KM för rallyn, gocart och liknande (kanske pimpla abborre? ). En fri klass utan tidtagning var också på tapeten. Poängtilldelning i tävlingarna (på banan då) diskuterades också och styrelsen tar tacksamt emot förslag på förändringar vad gäller det (och allt annat också för den delen) skriftligt.

Avvikelser från reglementet vid teknisk kontroll diskuterades också (jag vill undvika the F-word, passar inte riktigt i klubbracesammanhang tycker jag ). Nytt för nästa år blir en MGCC-specifik "minivagnbok" (som vad jag fattade inte kostar något, man skriver den självi ett speciellt Excelark) där bilen beskrivs tekniskt för att underlätta för deltagarna att följa reglerna.

Det diskuterades också lite grand kring flaggvaktsproblematiken, drastiskt ökade banhyror och annat av allmänintresse. Det nämndes också att MGCC har haft tidernas största startfält (över 60 startande) under säsongen som gått.

Har jag glömt något? Det var ju trots allt igår ..

Ett bra möte tyckte jag! Dessutom så gillade jag många av förslagen och det känns som MGCC har ett vinnande koncept.

Det verkar ju vara precis lika bra nu som förr.
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Tack Dan.
Det uppskattas.
Mycket förslag, men inget klubbat?

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Nej, inget klubbande. Det sköts nog i styrelsen. Detta var mer en öppen diskussion för att ventilera idéer och åsikter.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Hmm, det där med optimering känner jag ju mig lite skyldig till Får väl ursäkta mig att som gammal landslagsskytt så är jag rätt så tävlingsinriktad....

Det där med bättre förr och deltagarrekord 2004 är ju mer än en gnutta motsägelsefullt dock

Jag är fortfarande ledsen att jag slarvade med tankningen på Höstracet så att ekipaget blev 5 kg för lätt på slutet av sista tidsträningen. Moraliskt känns det dock ok eftersom jag hade konkurrenskraftig tid (=snabbast) även om endast första passet räknas. Men jag kan gissa hur en del nästan blev hesa av att uttala, eller åtminstone sinsemellan viska, f-ordet en massa gånger.

Hur gick snacket med flaggvaktssituationen? Kommer man att söka dispens så att tävlande kan funktionära?

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Jag minns bestämt att jag föreslog nåt om en egen utfärdad "mini vagnbok" (liknande det som PCSR använder sig av) för att följa upp Höstracets STCC liknande tekniska kontroll. Bra thumbs up thumbs up

Mitt tidigare poängförslag för 2005 är fortfarande:

15-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1-1-1-1......... Minst 5 bonuspoäng för deltagande i alla deltävlingar.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



FSN skrev:
15-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1-1-1-1......... Minst 5 bonuspoäng för deltagande i alla deltävlingar.


För att ditt förslag skall anses som ett konkret förslag och inte ett diskussionsinlägg på ett av många webforum, får du skicka förslaget direkt till MGCC:s styrelse eller skriva förslaget i MGCC:s gästbok (så sades det på diskussionskvällen).

Vad väntar du på (man vill ju inte ta äran från dig för ditt bra förslag)?

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Plus2 skrev:
FSN skrev:
15-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1-1-1-1......... Minst 5 bonuspoäng för deltagande i alla deltävlingar.


För att ditt förslag skall anses som ett konkret förslag och inte ett diskussionsinlägg på ett av många webforum, får du skicka förslaget direkt till MGCC:s styrelse eller skriva förslaget i MGCC:s gästbok (så sades det på diskussionskvällen).

Vad väntar du på (man vill ju inte ta äran från dig för ditt bra förslag)?

Mvh,
P-o


OK. Jag räknar med att det skall komma ett protokoll från mötet först så man vet vad som avhandlades.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Det diskuterades några olika varianter på flaggvaktslösning. Det är ju kanske en tolkningsfråga detdär med "samma tävling". Det är ju olika tävlingar i de olika klasserna.

En variant är ju att dela upp körpassen så man får köra på förmiddagen och vifta på eftermiddagen eller liknande. Ett anmälningsformulär på webben som automagiskt genererar ett schema borde vara en smal sak att fixa. Jag har börjat titta lite på hur det skulle kunna funka.
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350


Trådstartare
Något som oxå togs upp men kanske inte diskuterades så mycket var att årets tävlingsledare (som skött sin uppgift mycket bra för övrigt) inte kan ställa upp till nästa år.
Det var därför mycket brådis att hitta ny tävlingsledare (en eller flera som delar på uppdraget) då en del förberedelser inför KM 2005 ska göras redan innan årsskiftet.

Man nämnde att KM 2005 troligen kommer att innehålla samma antal körningar som i år och på samma "banor". På förslag var att vårrejset kanske skulle ske i samarbete med Hyllinge

SBF krav fr.o.m 2007 är katalysator på alla tävlande bilar samt max 95db.

Fredrik
Citera
Allmänt banåkaforum
MGCC Diskussionskväll onsd. den 20/10.
1 besök senaste veckan (6719 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande