Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Austin Healey sprite mk 1 2.0 T -60 Till salu. | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 17 besök idag (85841 totalt) |
Synd men samtidigt bra att den där förre besiktningsmannen har fått sparken. Annars hade det varit läge med en jo-anmälan. Tycker jag. Men skit i det nu och bara kör så det ryker! _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Grattis! Efter att ha följde den här soppan länge så äar jag väldigt glad över att den är besiktigad nu! Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
||||
Grattis, bra att det löste sig.
Gävle brukar man höra gott om faktiskt... :-) Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Grattis, SBP kan vara bra, eller så kan dem vara totalt USLA.
Kul att det löste sig _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Grattis! Måste kännas riktigt bra.
SBP känner väl att det inte är lika enkelt att utöva sin gamla maktposition numera iom frigörelsen från monopolet. Sedan verkar personalen faktiskt blivit något bättre på senare tid. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
I helgen har jag börjat med höstens ombyggnationer innan jag ställer undan den för vintern.
Har haft problem att den sugit luft i en kurva på mittsverigebanan och att tanken har varit i minsta laget, 20liter tank till 150hk och etanol går inte så bra i hop. Det jag gjort i helgen är att kapat upp golvet i bak och höjt det och börjat bygt på catch tanken. Svetsat dit en del av upphöjningen resten blir jag tvungen att svetsa dit efter jag målat allt klart för att komma åt att måla överallt, tipps bygg aldrig på en bil som inte har baklucka. Den biten som ska dit i efterhand och blir batterilådan Catchtanken. |
||||
Tanken börjar ta form, behöver köpa mer svetstråd och en tankgivare innan jag svetsar dit gavlarna.
Nu har jag även bestämt mig att jag ska gå ned till bara 6 dagars arbetsvecka och ha söndagarna helt åt egna jobb för att det ska hända något med mina egna byggen. Efter jag byggt klart tanken och satt dit nya bromsar på spriten så är det Bentleyns tur. |
||||
Rätt vad det är kommer du ligga på soffan och leta navelludd |
||||
Nä gör det bara för att vara säker på att jag ska hinna klart med bentleyn innan du är klar med ditt bygge. |
||||
Nu har jag tagit in Spriten från vinterförvaringen för att fixa lite små saker inför sommaren.
Det som är på listan är byta hela bromssystemet för det har aldrig varit någon bra känsla i bromsen och jag haft problem med överhettade bakbromsar när jag kört på mittsverige banan. Bygga en long shift för det blev lite för korta slag så det blev svårt att hitta 3ans växel brukar oftast blir 5an om man växlade snabbt. Och byta packning till turbon sen ska det bara vara att åka. Helgens jobb har blivit att tillverkat skivnav och ok fästen. En sak som jag konstaterat är att det går jädrigt mycket snabbare och enklare att bygga saker till den här bilen nu än när jag började med den för 12 år sedan, då hade jag bara vinkelslip, Mig svets och hammarlack. Det jag jag har gjort på två dagar tog nog ett par veckor och flera mil bilåkande för att fixa då. Nya skivor och ok som jag köpte för 4-5 år sedan i hop om att de skulle monteras på när den gått genom besiktningen. Även skivnaven och de gamla skivorna är med på bilden. Bromcylinderfästet gjorde jag om så det blir bromsvåg istället för bromsservo och okfästen och bakre spindlarna, pulverlackat. |
||||
|
||||
De stora grejerna är fixade nu och det var för liten tank och dålig känsla i bromsarna. Sen finns det massvis med små saker som går att förbättras, men det är sånt som går att tas eftersom.
jag skulle egentilgen bara byta packning mellan turbon och grenröret var det tänkt, men visade det sig att packningen mot toppen börjat säga upp sig också och att det saknades labyrint tätning mellan turbon och turboflänsen så det fick bli ett helt nytt grenrör när jag ändå höll på. Skär ut en 2mm kopparpackning, den ska inte gå att blåsa bort och framför allt behöver jag inte köpa en hel sotningsats för att få en ny avgaspackning. Planfräser grenröret. Klart, det är viktigt med Ajdén loggan för den ger 5hk extra Monterat. Det gamla grenröret som ska sparas för det var mitt första grenrör jag byggde. Lite offtopick. Jag söker en topp och tvär-slid från en lite större svarv. gör inget om de är rostiga och i dåligt skick för det går att fixa till. Är det någon som vet om en skrotsvarv som står så är jag intresserad av att köpa delar av den. |
||||
Nu syns ju inte loggan. Förlorar du inte 5hk då _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Hm.. kan vara därför dom där 5hk inte synns i bromsbänken... |
||||
Våra race- och banåkarbilar Austin Healey sprite mk 1 2.0 T -60 Till salu. | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 17 besök idag (85841 totalt) |