Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Astra GT
2 besök senaste veckan (2755 totalt)
Pontus
Falun
Här sen Okt 2004
Inlägg: 89


Trådstartare
Detta är min banbil som enbart ska användas för nöjesåkning i framtiden, den har vart min bruksbil i några år men ska nu användas i endast ett syfte......att ha kul!

Det som ska göras med den är: Motorbyte eller mer trim, bättre väghållning(originaldämpare=tokslut), större och snyggare fälgar(15" astra gsi original nu) med r-däck till bankörning, bättre bromsar bak(trummor nu), glasfiberstolar, glasfibermotorhuv och en ny lack.
Sen blir det säkert lite andra roliga prylar


Bilmodell: Opel Astra GT

Årsmodell: 1993

Motor: C20NE motor trimmad med: Enem A7 kam, högkomps kolvar (11,5:1), Irmscher insug, Lexmaul extraktorgrenrör, Pipercross Vectorfilter, Simons 2" sportsystem och lite avgasbandage. Viktbalanserat vevaxel och svänghjul (Nyrenoverad motor). Xe block. Uppgraderade spridare

Kraftöverföring: F16 låda med F20 koppling.

Bromsar fram: EBC turbogroove skivor, Greenstuff och ev Redstuff för banan. EBC bromsvätska. Silver lackade ok.

Bromsar bak: EBC bromsbackar (jo, de sitter fortfarande trummor bak). EBC bromsvätska. Silver lackade trummor.

Chassie fram: Sänkt 35mm. Fjäderbenstag från Lexmaul.

Chassie bak: Sänkt 35mm.

Exteriör: Rieger Infinity frontspoiler på modifierad original stötfångare med dimljus, modifierad Rieger Infinity grill, Irmscher sidokjolar och bakvinge, bakstötfångare från 95:ans Astra med Lumma kjol, Astra GSi takvinge, bakljus och motorhuv, vita frontblinkers och 9-5 sidoblinkers, M3-speglar, glasfiberframskärmar, borttagna sidolister och strålkastar spolare, lackade dörrhandtag och tonade rutor.

Interiör: Lättad, bara framstolarna och övre instrummentpanelen kvar. Autometer oljetrycks mätare i kolfiber fäste vid a-stolpen. Alu-pedaler från Sabelt, OMP Corsika mocka ratt och 2fast 2furious växelspaksknopp. Brandsläckare.

Lack: original Magmaröd.

Fälgar: På gatan: Borbet BS 7,5*17" ET 35. På banan: Astra GSi originalfälg 6,5*15"

Däck: På gatan: 205/40-17" Dunlop SP Sport 9000. På banan: Yokohama 008 (tillsvidare).

Övrigt: Huvlyftare från JF motorsport. En av få Astra GT i Sverige.

_________________
Pontus "Widde" Dalgärde

Kör blå Astra GSI.
2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6508




Tjena tjena Pontus!
Kul att du har hittat hit med! Hoppas du fortsätter att rasta din Astra på banorna såsom du har gjort de senaste åren iaf!

Din 8 ventilersmotor är en riktig 16v dräpare, samt köra kan du med... så på med lite schyssta dämpare och sånt så kommer jag få det svettigt i min backspegel!
Lite nyare rdäck på lite bredare fälgar än Astra GSi original skulle göra den gott!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Pontus
Falun
Här sen Okt 2004
Inlägg: 89


Trådstartare
Här kommer några bilder, hoppas jag gör rätt nu.....












_________________
Pontus "Widde" Dalgärde

Kör blå Astra GSI.
2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6508



...fortsätter med fler actionbilder



En bild från Björkvik, i line-up, på den tiden jag rejsade med Vectran...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
AstraMarkus
Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 71



Välkommen Pontus!

Fram för fler astror på banorna! Lite nya dämpare så blir det en dräpare!

_________________
Markus Österberg
Kör alldeles för lite racebil...
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Har saknat den där Astran i år, ser fram emot att sen den igen, med nya specs kanske?

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
Stafvan
Forssjö...
Här sen Aug 2004
Inlägg: 19



Hej Pontus!

Kul att se en riktig bil med en riktig motor, det finns för få sådana på Svenska vägar!

Sätt på kaffet förresten, vi syns väl till helgen!

_________________
Staffan Hallberg
Citera
Pontus
Falun
Här sen Okt 2004
Inlägg: 89


Trådstartare
Uppdatering! Nu när min tid på Högskolan snart är över så börjar de klia i bankörar fingarana. Så Astran kommer att få komma ut på grönbete i sommar i en budget variant. Blir nya väghållnings- och bromsgrejer till vårträffen på Lunda den 19 maj med OSC. Sen får vi se vad som man hinner få på bilen till 2 dagars träffen på Kinnekulle som är sommarns höjdpunkt. En "rallyspec" motor har också inhandlats, den kommer nog inte i på ett tag då det lär läggas lite pengar på den för att få den att gå fullt ut så att säga Till nästa sommar blir det nog bur, ny lack och massa annat förhoppningsvis.

Här kommer en bild de nya ljusen på och som bilen står just nu.

_________________
Pontus "Widde" Dalgärde

Kör blå Astra GSI.
2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63
Citera
Pontus
Falun
Här sen Okt 2004
Inlägg: 89


Trådstartare

_________________
Pontus "Widde" Dalgärde

Kör blå Astra GSI.
2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Astra GT
2 besök senaste veckan (2755 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande