Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
8h LAN - Slutgiltiga regerna nu uppe 24/6
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6031 totalt)
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Det vore nåt!!!

Men kan vi hålla denna tråd till regler och annat officiellt rörande LANet.

Det finns en annan tråd där vi diskuterar allt runt LANet nu i helgen...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Johan Meissner skrev:
Kan vi inte be Viasat och filma?


Tja, det är redan tillsagt och klart att något reportage kommer vi göra så klart........ så kamma håret och sätt på er bästa söndagskostymen

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
Deltagarlistan är uppdaterad.

OBS!Som jag skrivit tidigare så ger vi oss rätten att fylla ut alla lag till 4 personer.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
racetoffe
Eskilstuna (hållsta)
Här sen Apr 2004
Inlägg: 92



Citat från SLC's hemsida: "Innan på helgen så kommer det finnas möjlighet för SLC's tävlande att prova spelet själva."...inkluderar det också teammedlemmar??

_________________
Christoffer Eriksson

#72 KG-Eriksson Motorsport (SLC)

V8 Challenge
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
Deltagarlistan är uppdaterad!

Jag antar att trailern med simulatorerna, dvs Get Real Centret, kommer vara öpper för alla. Utom just på Söndagen när vi kör vårt rejs.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
SENASTE NYTT!

Vi kommer köra ett 8 timmars rejs, inte 6 som var sagt innan. Det blev klart idag! Alltså blir det perfekt med att vara 4 förare per lag. Det kommer finnas förtryckta lappar åt resp team att fylla i körordning och tider för era stinter på platsen. Allt för att det skall vara enkelt för alla att veta när det är dags att göra sig i ordning.

Även vissa nya regel kompletteringar blev klara idag:

Starttid: Vi startar rejset kl 10.00

Semi-Pro/Simulation:
I Simulation-mode kan du bara ha automatisk koppling, inga andra hjälpmedel. Därför tycker jag att vi kör på Semi-Pro! De enda hjälpmedel som vi slår på där är automatisk koppling och att bilarna inte går att skada. Det sista är mer eller mindre ett måste att ha påslaget och det går inte i Simulation-läget.

Längd på session:
Simbn hinner INTE fixa till en 8 timmars-variant till oss, tyvärr! Så vi får köra 3+3+2 timmar!!!

Datorkrasch:
om någon dator går sönder så får vi starta om hela systemet. Vi kommer att var 15:e minut skriva ned hur många varv varje lag har kört.

Rattar: Simbin har med sig ett antal reservrattar ifall de går sönder. Allt för att det skall gå att fullfölja.

Depåstopp:
Det går INTE att trycka på ESC när man är inne i depån. Då blir det DNF!!! Det ska tydligen funka så att man trycker på en knapp i ratten om att man vill köra in i depån. Sen när man ställer bilen i depån så har man 40 sek på sig att göra saker. När bilen stannar så kommer det upp en ruta där man kan ställa in vad man vill göra. Under tiden kan man byta förare. Detta betyder att man inte kan byta setup, man kan inte ställa om ratten osv! Tyvärr!

Vid Simulatorn:
Endast en extra person kommer tillåtas att vara framme vid själva simulatorn under rejset. Detta för att många av oss vill kunna koncentrera sig när de kör, det blir mindre rörigt och stojigt. Den enda som har där framme att göra förutom den som kör är han som skall ta över ratten.


Jag kommer att sortera ut regelverket och gå igenom det innan det slutgiltiga inför lanet trycks. Allt kommer finnas på plats på Anderstorp, fritt att förkovra sig i.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Alx
Uppsala
Här sen Jul 2004
Inlägg: 79



Trycks? Det var sannerligen inte illa!

Jag tar med videokameran ner. Samma som vi använt för att spela in ombordfilmer:
http://alx.nu/onboard.htm

Ska bli skoj att rejsa med Barneby igen, var väl i ETCC sist? =)
Cawwa, visst har väl vi rejsat förut också?
Tack för att ni tog in mig i teamet, I wont let you down!

Hejs,
Alx

_________________
Alx Danielsson
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 252



Jo det vi har säkert rejsat i ETCC, förmodligen i Sim Challenge eller kanske i F1rst2. Nu är det mest NR2k3 som gäller för min del.

Känn dig varmt välkommen i teamet ...

_________________
Bertil Holmberg
Team XFR
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Jag önskar all i rejsa.nu lycka till i Anderstorp o håller fortfarande en stor slant på Cawa o barneby s lag men tror att alla lag är bra så det kan nog bli ett kul race GL alla thumbs up

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
Suck... nu har jag renskrivit och gått igenom all info/regler inför lanet. Dessa kommer finnas uppsatta att läsa på plats i Anderstorp.

Hittar ni några felaktigheter, speak now or forever be silent

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Hittar inga felaktigheter! Ser toppen ut!

Har bara en fundering, och det är ang. cocpit view. Är det helt låst just till den viewn? Jag menar så komplicerat är det inte att byta snabbt. Ett knapptryck

_________________
Johan Meissner
Citera
ThomasH
Målajord - Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5



Skulle vara riktigt ödmjukt att kanske ge möjligheten att välja cockpit eller hel-view. Förstår att köra utanför bilen vore konstigt, men Cockpit kanske kunde inkludera full ban-view med instrument?

_________________
Thomas_Heineman |
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Denna tråd kan flyttas ner nu...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
8h LAN - Slutgiltiga regerna nu uppe 24/6
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6031 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande