Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Ny finess! Filtrering i Alla-olästa-listan
2 besök senaste veckan (2709 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41552

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det har ju vuxit en del här på Rejsa på sistone med nya raceforum för olika serier osv. Alla har ju inte identiska intressen och för alla er som använder funktionen att lista alla olästa inlägg i en enda stor lista har jag byggt en liten specialare!!


Såhär ser ju listan av inlägg ut när man valt att visa alla olästa (eller alla inlägg som postats de senaste x timmarna). Numera kan listan bli ganska lång.... Men som du ser så finns det en ny rubrik att klicka på som heter: Välj filtrering av inlägg här!





Klickar du på den rubriken så dyker denna sida upp. Första gången du kommer hit så kommer det stå "Synlig" på alla rader. Men klicka på raden så ändras det till Filtrera bort. Klicka igen så är det tebax till "Synlig". Välj de forum du inte vill se inlägg från i visa-alla-olästa-listan, tex för att du hellre går in i det forumet för att läsa bara det separat eller för att det är något du inte är intresserad av just nu. Du behöver inte stänga fönstret utan klicka bara på "Alla olästa" igen i huvudfönstret så är resultatet filtrerat.



Som extra bonus:
Säg att du vill filtrera vissa forum på ett sätt vissa dagar och ett annat sätt andra dagar. Inga problem! Du kan spara tre olika favoritinställningar som du kan få tillbaka när du vill genom att klicka på hämta:



observera att det hela är cookiebaserat, dvs byter du till en annan dator så ställer du in det separat på den.

Denna filtering gäller bara på söksidan som listar trådar! Den påverkar inte alls när du går runt i de olika forumen!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Detta är riktigt riktigt bra! thumbs up

Jag hade en fundering på att be om "rullistor" i forumdelarna så man kunde rulla fram de forum man ville se. Men det här är bättre! thumbs up
Nu ska jag försöka bli vän med "olästa" länken också. Fungerade bra ett tag men sen var jag tillbaka med hela vyn över alla forum samtidigt igen.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Fasiken, detta är första gången jag använder en ny funktion innan den har blivit annonserad

Det var en bra funktion den thumbs up thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Kalasbra grej Magnus men jag får den inte att funka: javascript:void(0)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 157

Namndispens
Namndispens

BTG skrev:
Kalasbra grej Magnus men jag får den inte att funka: javascript:void(0)

Pop-up Blocker?

_________________
Anders T
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



I opera kommer fönstret upp, trots popup-blocker (vilket är korrekt), men det öppnas också ett nytt tomt fönster.


    TARGET=_blank               
    HREF="javascript:void(0)" 
    onMouseDown="window.open( '_filter.php', 'Filter','scrollbars=yes,title=no,toolbar=no,directories=no,location=no,status=no,menubar=no,resizable=yes,copyhistory=no,top=0,left=0,width=800,height=600' )"
>

   Välj filtrering av inlägg här!




Jag sitter i Linux nu, så jag kan inte testa för MSIE, men skulle det inte funka bättre om du tog bort TARGET=_blank, kanske ändrar HREF-attributet till HREF="#"?

Ett annat alternativ är att ta bort TARGET-attributet, tar bort onMouseover-attributet och skriver HREF="javascript:window.open('......." istället.

Man kan även låta HTML-elementet vara en SPAN som man formaterar med CSS att se ut som en länk och sedan endast ha onMouseover-argumentet där.

_________________
William Ekström
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har en i övrigt mycket bra popup-blocker men denna funktion har jag inga problem med.
Jag kör med IE Explorer dessutom.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41552

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag tog bort target o void så får vi se om det funkar bättre.

_________________
Magnus Thomé
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Nu funkar det fint i opera och Mozilla. thumbs up

_________________
William Ekström
Citera
Foruminfo/frågor
Ny finess! Filtrering i Alla-olästa-listan
2 besök senaste veckan (2709 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande