Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche / RUF CTR | << 1, 2, 3, ... 13, 14, 15 >> 37 besök senaste veckan (102001 totalt) |
Jo visst har den högre toppfart men jag tänkte på hur de fungerar på bana. Skulle inte tack nej till ngn av dem oavsett. |
||||
Vi har inga tider på en F40 eller en CTR på nordschleife?. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
I mina ögon är det snabbt om det är ett helt varv om man inte räknar på BTG. om jag minns rätt så var det 1987 CTR testades av Teknikens Värld?. Du Johann kan ju tiderna utantill, vilka bilar var lika snabba som CTR då?. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Fanns väl i princip bara racebilar och ngn Super 7-variant som var snabbare då. |
||||
Hej,mitt namn är jens och det är min bil ni sett på bilderna,jag ska väl berätta lite om den,jag vet bara inte riktigt var jag ska börja... Bilen är en -88 men den ser ut som en 964 3.8RSR till utseende med banan vinge och allt.Alla rutor(utom fram)är plast rutor,och sidorutorna har såna där skjut luckor,inredningen består av en heigo bur och två OMP stolar och flockad instrumentbräda,mellan stolarna sitter även en ratt som det står RUF laddedruck på.. Motorn är på 550 hk vid 1.3 bars laddtryck och kan som sagt skruvas upp vid behov,insprutningen är samma som på 962 grupp c bilarna,det sitter först en bensin pump fram vid tanken sen är det ytterligare två bak(en till varje cylinderrad) och dubbla spridare på varje cylinder,växellådan är 6 växlad.Bromsarna är 330 mm runt om med stora svarta ok det står RUF på med röd text.Bilens vikt kommer att hamna på ca 1000kg. Jag kommer att använda bilen så mycket jag kan,både på bana och strippen och givetvis gata. mvh jens. _________________ jens pettersson |
||||
Hej magnus,haha jag ser fram mot det också men vi får se när bilen blir klar vilken som blir den första,kul blir det nog.Vi ses väl på nåt banmöte antar jag. /jens _________________ jens pettersson |
||||
Hej,njae,den är väldigt högfartsstabil tack vare den kraftiga diffen (låser upp till 75%) men den ligger bra i kurvorna med.Det sitter bilstein dämpare på dom men det går inte och köpa dom från bilstein utan du får köpa dom från RUF.Jag har ett par filmer där Phil Hill kör bilen och han är imponerad över stabiliteten.Men å andra sidan så är min bil lättare och starkare än orginalet så den far nog fram som den vill ändå..) /jens _________________ jens pettersson |
||||
Hej staffan,jag har inte några mer bilder just nu men det kanske kommer snart,filmerna jag har är vhs filmer och är beställda från RUF,tyvär. Däremot så finns det ett par filmsekvenser på zon när dom kör ett par varv på ringen,sevärt...). mvh jens. _________________ jens pettersson |
||||
Filmen med Roser finns här:
http://www.r-a-c-e-r-s.net/Videoer/4 http://www.r-a-c-e-r-s.net/Videoer/4 _________________ /Martin Görander PCS 2424B |
||||
Hej,tack för den fina kommentaren ja det stämmer att det är jag,men jocke har inte varit ännu och tittat på bilen.Nu ska jag åka till garaget och skruva lite så man kommer ut till sommaren. /jens _________________ jens pettersson |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche / RUF CTR | << 1, 2, 3, ... 13, 14, 15 >> 37 besök senaste veckan (102001 totalt) |