Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet corvette C6 Z06 2008 592whp/813nm NA | 7 besök senaste veckan (1754 totalt) |
Hei. Lenge mellom hvert inlegg her for meg. Jeg har tidligere postet litt om min 1992 mx5 med 400-450whp og DCT 7trinn girkasse. Jeg fikk for en stund siden mulighet til å kjope en annen bil som har vært en favoritt hos meg i noen år.. En 2008 model corvette z06. En jeg kjenner hadde begynt på dette prosjektet og gjort mye riktig, men det er igjen litt for meg å gjore. Lite specs.. Motor er fullt bygget av CCRP i osterike med 12.5:1 wiseco stempler, cnc portede topper, Katech k501 ka, MSD atomic innsug, ARH headers, 102mm throttlebody, Katech oppgradert torrsump pumpe, Lingenfelter Ekspansjon på torrsump tank, aviate? luftesystem i torrsump tank. Resultatet er brutale 592whp og 813nm ! på en 7 Liter NA motor. CLutch er Tilton 2plate, torque tube er oppgradert med billet koblinger. Bilen veier 1370kg slik den står nå, og kombinert med nesten 600whp så flytter det på seg:) Understell har fått AMT uniballs på alle armer, AMT camberlock kit. Bremser er AP racing radical 372mm foran og APracing bak. Det er også oppgraderte SKF race hjullager og ARP studs for hjul. Hjul er Signature wheels 18x11 foran og 19x13 bak med 295 og 345 brede cup 2. Dette er spec bilen kom med når jeg kjopte den. Jeg har siden satt inn Cobra nogaro stoler, custom farge, fått laget midtkonsoll for å matche dette. byttet ratt til 2012 modell, litt alcantera ved girspak og håndbrekk. Jeg har også satt inn Spec corvette anti roll bars foran og bak som er MYE stivere enn orginal. Bilen sto på bilstein stotdempere men fortsatt orginale fjærer. Jeg driver nå med montering av Penske 3veis justerbare coilovers som skal erstatte orginale bladfjærer. Jeg har også laget nytt kjolesystem med doble Spal vifter, og laget nytt opplegg for oljekjolere med to stk Mocal 25rader 330mm brede kjolere i eget design fester som erstatter tåkelys. Det er mange mange andre modifikasjoner gjort på bilen, for mye til at jeg husker alt. I vinter blir det også montert 3.9 diff utveksling, samt OSgiken superlock LSD.. Planen er altså å ha en ekstremt rask bil til vei og bane.. som fortsatt er komfortabel nok til å kjore ned til Nurburgring (var der i fjor med denne) og rask nok på bane til å jakte gt3 porscher. Håper dere liker bygget så langt Dette er ihvertfall den mest brutale bilen jeg har eid så langt, og får min mx5 med nesten 500hk til å foles snill ! Jeg har aldri hatt en bil som drar så uavstrengt opp til og forbi 300kmt, og samtidig låter så brutalt som en hoy komp 7liter V8. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Snyggt bygge, vad är det för kamaxel i motorn?
Kan ledigt erkänna att detta är en av dem mest prisvärda och kompetenta plattformarna för att åka fort 😊😊 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Erikjakan, Det er en Katech k501 kamaxel i motoren nå.
Jeg kunne nok hentet en del mer effekt med mer aggresiv kamaxel og hoyere rpm, men denne fungerer fint på vei også og drar hele veien ut med maxeffekt over 6000 rpm _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Takk ja jeg synes denne i svart, med svarte hjul og bedre fitment enn stock, med passe hoyde ser toff ut. Bilen får MYE oppmerksomhet også ved Nurburgring. pga hoy kompresjon og kam lager den en helt annen lyd enn de fleste corvetter også Jeg har fortsatt katalysatorer på headers, og orginal eksos, og det er bare såvidt at den klarer stoytest på rudskogen (100db grense). _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Da har jeg bestilt ny diff utveksling til Z06en.. 3.42 gir som er orginalt i z06 er ekstremt langt.. Den gjor 100 kmt på 1 gir, 150kmt på 2 gir. 210kmt på 3 gir osv..
Nå blir det bytte til 3.9 diff og samtidig oppgradering til OSgiken superlock LSD.. Veldig spent på dette og tror bilen blir MYE kulere på vei, og raskere på bane med dette. SKal jeg ut å jakte GT3 osv med denne så må sånne ting til Har dere gjort noe lignende på Corvette? Jeg har inntrykk av at ikke så mange tor å skifte utveksling selv. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Så kan du väl inte skriva utan att lägga upp en film så vi också får höra _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||
Jag har beställt 4.10 till min Z06 och hoppas kunna byta den själv nu i vinter Tror att det kommer bli en helt annan bil Lyckades med en 7.14,8 sist på ringen, inte jättemånga bilar som åker det tempot _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Inte många förare heller _________________ Magnus Thomé |
||
en gammel kaldstart video fra for jeg kjopte bilen. sjekket her og jeg har veldig lite video av bilen:D
Spjell i eksosen skrangler litt men blir byttet i vinter. Man horer lyden av 12.5:1 komp ls7 med kam uansett:) Bilen har to katalysatorer, og orginal eksos med unntak av ARH headers en veldig forsiktig aks på 1-2 gir. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet corvette C6 Z06 2008 592whp/813nm NA | 7 besök senaste veckan (1754 totalt) |