Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Pappas gamla rejs-bilar (nu med en liten modemvarning)
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (10699 totalt)
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Riktigt tuff Fiat

Nu blir man sugen på att leta upp bilderna från när pappa tävlade på 70/80 talet

_________________
Daniel Steiner
Citera
Caspar
Karlstadt
Här sen Maj 2004
Inlägg: 66



Häftiga bilder thumbs up

_________________
/Caspar Kähäri

vMaxSR.com
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Inte bygga. Vill ha


Magnus då, byggandet är ju halva nöjet, att få skapa och se något speciellt växa fram...

_________________
Mikael Persson
Citera
theseal
GBG
Här sen Jul 2003
Inlägg: 97



SHIT vad ball fiaten är.... VARFÖR slutade fiat bygga balla bilar???


/säl, som är ruggigt svag för racebilder med framhjulslyft..

_________________
Niclas Dahlgren
Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita
Citera
lancia
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 189



Vad var det för motor i Fiaten?

_________________
Fredrik Rydén
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653


Trådstartare
lancia skrev:
Vad var det för motor i Fiaten?


Jag är inte riktigt säker (farsgubben är bortrest, så jag kan inte fråga honom), men han började köra med en 1100 som jag tror vi har kvar i delar, men bytte sedan till något större. Jag tror han det sista året lyckades få tag på en 1600, men körde även 1300 imellan, så vad som sitter i just den på bilden vet jag inte.

_________________
Mikael Persson
Citera
poppe
Söderhamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 141



PDE skrev:
Fortsätter lite diskret med en bild till på Fiaten och Pappas klassiska körstil:


Så jävulskt fränt!
thumbs up
Är själv ruskigt sugen på en 128!

_________________
Pontus Bergström
Citera
Niklas Larsson
Vällingby
Här sen Jun 2004
Inlägg: 74



Man saknar ord!! Helt underbara bilder Fortsätt för guds skull att leta igenom familjealbumen. I resultatlistan som Lennart redovisar ser man att din far körde hem segern på Dalslands Ring, RESPEKT!!


_________________
Niklas Larsson

Läs världens rent subjektivt bästa blogg
http://www.luftkyld.blogspot.com/
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



PDE skrev:
lancia skrev:
Vad var det för motor i Fiaten?


Jag är inte riktigt säker (farsgubben är bortrest, så jag kan inte fråga honom), men han började köra med en 1100 som jag tror vi har kvar i delar, men bytte sedan till något större. Jag tror han det sista året lyckades få tag på en 1600, men körde även 1300 imellan, så vad som sitter i just den på bilden vet jag inte.


Supertöntigt jag vet, men en polare till en polare, hade ärvt en 128(en Sedan som på bilden) av sin moster/faster som hade ca 100 hk som standard. Vet inte vilken motorstorlek, men 1,6 liter låter fullt möjligt. Bilen i övrigt var i MYCKET bra skick...så jag fick inte köpa loss den då det begav sig för en 5-6 år sedan. Han ville ha den själv. Egoistisk typ. >

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Uuuuuunderbara bilder!!

Vill se mer! Sånt här får man inte nog av!

mvh

_________________
Mattias Widar
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10642



Citat:
Klassen dominerades av Volvo Amazon och där blev Bo Gilbert Persson, KAK UV, ny rekordhållare efter ett par snygga körningar. Stig Blomqvist från Örebro tog andraplatsen...




Men den där fiaten var det läckraste. Vilken otroligt häftig rejsbil. Helrätt stuk! Vilka fälgar! Vad är det för dimension?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Den där bilen har jag åkt i.
Minns att den rök som en polsk långtradare.
Först nu får jag veta att killen heter Bo-Gilbert. (Hälsa farsan å tacka.)

Jag fick åka några vilda rundor med breeeeeda uppställ på Landvetter.
Jag hade vunnit en resa med Teknikens Värld och Volvo höll som bäst på att marknadsföra dieselbilar som framtidens melodi. Lite rätt hade de visst.

/Mårup

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Staffan Erlandsson
Sigtuna
Här sen Mar 2003
Inlägg: 24



Mer av detta, please! Komme rihåg rallycrossdieslen, den gick tydligen ganska bra. Upp på vinden och leta på bara!

_________________
Staffan Erlandsson
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ahhh, en kompis hade en 128 Special (strålkastartorkare och handgasreglage) Han brukade köra den med handgasen och med fötterna ut genom sidopassagerarrutan såg helt vansinnigt ut - väldigt rolig bil, tills den brann upp utanför Kilsbergen under färd.....


Mer BILDER!
Du anar inte hur lyckligt lottad du är som har fått ärva detta ädla intresse, alla har det inte naturligt inom familjen!

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Superswift skrev:
Du anar inte hur lyckligt lottad du är som har fått ärva detta ädla intresse, alla har det inte naturligt inom familjen!

jag kan bara instämma.. har aldrig haft en far..

iof har jag lite motorintresse på mammas sida...
mormor och morfar tävlade i sin ungdom i bla orienteringrally med en Buick..
ingift morbror som vunnit MonteCarlyrallyt, RACrallyt,Midnattssolsrallt å ett helr gäng andra rallyn.. (hans troferum e större än mitt garage.. )

men givet hade en motorintresserad far varit det bästa..
nu har man fått lära sig allt den långsamma och hårda vägen ( mor var inte vidare förtjust i att man "jackade kolven" på köksbordet..)

_________________
MackeMaehlum
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653


Trådstartare
Superswift skrev:
Du anar inte hur lyckligt lottad du är som har fått ärva detta ädla intresse, alla har det inte naturligt inom familjen!


Mitt problem är att jag inte är det enda barnet i familjen, så fördelningen av arvsanlagen blev lite "skev".
Min syster fick själva tävlingsnerverna och den "agressiva" personligheten, medan jag fick känslan för bilen och det tekniska kunnandet. (tur min syster inte håller till här, för då skulle hon....för att jag säger något sådant ).

Resultatet är i alla fall att när vi båda provat på racing så har hon kört åt skogen för att hon försökt mer än hon kan, medans jag fiskört för att vara snäll mot bilen. Det är först på senare år som jag börjat utveckla en mer aggresiv ("och närmare gränsen") körstil, men bättre sent än aldrig...

...men troligtvis blir det ingen race-karriär för mig, först ska jag fixa ett jobb så jag har råd med egen bil, så får vi se sen.

_________________
Mikael Persson
Citera
Bilder o videos
Pappas gamla rejs-bilar (nu med en liten modemvarning)
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (10699 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande