Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Radical PR6 -12
8 besök senaste veckan (1744 totalt)
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Dags igen för en ny biltråd.
På min hink-lista har det länge stått att äga en "riktig" räcerbil. Nu var det dags att göra slag i saken.
Vi får se hur mycket projekt det blir och hur mycket jag hinner köra. Än så länge känns upplevelsen toppen.


_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41626

Forumägare
Forumägare

Spännande!


Köra trackdays eller tävla?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Spännande!


Köra trackdays eller tävla?


Trackdays tills det att alla praktiska detaljer är lösta och körningen känns bekväm. Målet är att tävla. Kanske säsong 2025.

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Äntligen premiären avklarad, med Nissan klubben på Emmaboda Superstage. Mycket regn och.snorhalt på slicks. Men nu vet jag åtminstone hur man kör bilen. Tror min bästa tid blev 1.24.44, så ni förstår ingen attack att snacka om. Men gud va roligt!


_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1051



Yo-1 skrev:
Tror min bästa tid blev 1.24.44, så ni förstår ingen attack att snacka om. Men gud va roligt!


Hahaha! Snacka om ett parallellt universum! Jag kom ned i dessa tider med lite tur, absolut max attack och svetten rinnande genom sammanbitna tänder.
Cool bil!

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5094



oneyet skrev:
Yo-1 skrev:
Tror min bästa tid blev 1.24.44, så ni förstår ingen attack att snacka om. Men gud va roligt!


Hahaha! Snacka om ett parallellt universum! Jag kom ned i dessa tider med lite tur, absolut max attack och svetten rinnande genom sammanbitna tänder.
Cool bil!

Jag tänkte nåt liknande fast jag körde 6-7 sekunder långsammare än så vill jag minnas

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
oneyet skrev:
Yo-1 skrev:
Tror min bästa tid blev 1.24.44, så ni förstår ingen attack att snacka om. Men gud va roligt!


Hahaha! Snacka om ett parallellt universum! Jag kom ned i dessa tider med lite tur, absolut max attack och svetten rinnande genom sammanbitna tänder.
Cool bil!

Jag tänkte nåt liknande fast jag körde 6-7 sekunder långsammare än så vill jag minnas


Jo bilen är snabb, men inte jag (än). Men med tanke på att Gullabo har kört 1.13.xx med likadan bil så borde det gå att åka fortare även för mig. Har dock börjat fundera på om det inte stod fel i anteckningarna. Kanske skulle vara 1.34. Jag har inget att jämföra med. Har bara kört Superstage en gång för massor år sedan och då kämpade jag mig ner till tiden 1.51 med en helt original BMW 320.

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Lärde mig tidigt i livet att gult är fult, så därför rök den gula folien. Nej skämtosido ville se konditionen på karossen under folien, och det ser oförskämt fint ut. Klart att den är lite små sprucken runt infästningar och efter en och annan smäll, men i det stora hela klart godkänt. Det får nog bli folie igen när jag sett över karossen i vinter för den verkar ha skyddat bra. Men visst blev den snyggare också?

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Alltid kul att se när någon realiserar sina drömmar
Önskar dig all lycka till och att man får se den på tävling

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Minnesanteckning:
En toppendag med Emmaboda superstage idag. Nytt personbästa med 1.20.61. Det går att åka mycket snabbare om man vågar. Mycket är fortfarande nytt, bland annat behöver jag lära mig utnyttja aerodynamiken. Men kul hade jag i alla fall.


_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Vinterns projekt innefattar översyn av kaross, renovering av en uppsättning fälgar och stoppning av stol.

Karossen är relativt fin, men en del battle scars behöver åtgärdas. Värst är splittern som gått för lågt och skrapat igenom offerbitarna och därefter glasfibern. Delade splittern och hittade en stor tung bit plywood, som knappt satt fast. Tips på vad den kan ersättas med? Väger säkert 2 kilo.



Stolen är tänkt att användas med en gjuten insats, men jag gjorde en snabb test med liggunderlag och gaffatejp och det funkade bra i somras förutom att tejepen lossade och det såg generellt lite tråkigt ut, så nu syr jag kuddar av liggunderlag och alcantara. Första gången jag använder en symaskin sen syslöjden i skolan så det blir inte perfekt men bättre än gaffatejp.



Fälgarna delades och sattes upp i svarven för en polering av ytterbanan. Centrumen blästras och pulverlackas guldiga.





Jag skissar också på en verkstadskran för att lyfta bil eller motor med.

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2192



Stols dynorna. . Hur är tanken att fästa dom?självhäftande tejp
Karborre? Sy i dynan klistras i stolen..någon sorts remmar genom ev hål? Silvertejp
Verkstads kran rull ställning e guld... gjorde en enklare variant av 2*3 med beslag från biltema.. sen 2 elvinshar men enkla löp vagnar min ställning står sas still då jag har en Bil lyft under i vägen använder till lyft av schassie/plastkarossen på mitt "356" bygge...

_________________
Michael Thulesius
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 476


Trådstartare
Michael Th skrev:
Stols dynorna. . Hur är tanken att fästa dom?självhäftande tejp
Karborre? Sy i dynan klistras i stolen..någon sorts remmar genom ev hål? Silvertejp
Verkstads kran rull ställning e guld... gjorde en enklare variant av 2*3 med beslag från biltema.. sen 2 elvinshar men enkla löp vagnar min ställning står sas still då jag har en Bil lyft under i vägen använder till lyft av schassie/plastkarossen på mitt "356" bygge...


Jag tror jag fäster dynorna med kardborre som tejpas alt limmas i dynan. Jag har skaffat en I-balk och en telfer så jag hoppas kunna lyfta hela bilen. Ska nog bygga en kärra så att jag kan flytta runt bilen på sen. Bilen är så låg att ingen domkraft i världen går under.

_________________
Johan Fredin
Instagram: @electricgt6
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Radical PR6 -12
8 besök senaste veckan (1744 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande